فارس: مستمری بگیران و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی امسال در دو نوبت کمک معیشت دریافت خواهند کرد.
کد خبر: ۱۳۶۶۵۷

مستمری بگیران و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی به موجب بند (و) تبصره 2 امور بیمه گر بودجه مصوب سال 1386 این سازمان، در سال جاری میلغ یک میلیون و 500 هزار ریال بعنوان کمک معیشت کالا برگ در 2 مقطع و در پایان نیمه اول و دوم امسال دریافت خواهند کرد.
براساس بخشنامه شماره 48 مستمریها مورخ 9/3/86 حوزه فنی و در آمد این سازمان، میزان افزایش مستمریهای بازنشستگی، از کار افتادگی و مجموع مستمری بازماندگان (جمع مستمری پرداختی به بازماندگان) در سال جاری معادل 1/13 درصد مستمری اسفند ماه سال 1385 است.
در این بخشنامه آمده است، به منظور افزایش قدرت خرید مستمری بگیران که مستمری آنان طی سنوات قبل از سال 1385 برقرار شده و میزان مستمری استحقاق زمان برقراری آنان بیش از حداقل مستمری بوده، علاوه بر افزایش 13.1 درصد به نسبت هر سال کامل ، دریافت مستمری معادل 0.2 درصد حداقل دستمزد سال 86 ، 000/83/1 ریال نیز به مستمری آنان اضافه خواهد شد.
همچنین با حمایت و مساعدت سازمان تامین اجتماعی، حداقل مستمری بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش این سازمان تا 200 هزار تومان تحت عنوان تفاوت تطبیق پرداخت خواهد شد.
براساس این گزارش، به جهت رعایت اصل دوران بیمه پردازی و حمایت از مستمری بگیران پر سابقه به آن دسته از مستمری بگیرانی که مازاد به 25 سال سابقه، پرداخت حق بیمه داشته و مستمری آنان قبل از سا 85 برقرار شده، علاو بر افزایشهای یاد شده، به نسبت هر سال مازاد بر 25 سال سابقه معادل دو دهم درصد حداقل دستمزد سال 86 نیز پرداخت خواهد شد.
همچنین در این بخشنامه تصریح شده است، به موجب مصوبه مورخ 7/3/86 هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی، کمک هزینه مسکن از تاریخ یکم فرودین ماه امسال جهت مستمری بگیران بازنشسته و از کار افتاده کلی متاهل و متکفل و نیز بازماندگان بیش از یک نفر، مبلغ 55 هزار ریال و مستمری بگیران بازنشسته و از کار افتاده کلی مجرد و بازماندگان تک نفره 35 هزار ریال در ماه تعیین میشود.
بنابراین بخشنامه و به موجب مصوب شماره 11008/ت 37150 ه-مورخ 28/1/86 هیئت وزیران، میزان کمک هزینه اولاد ماهیانه 25 هزار و 424 ریال حداکثر تا 3 فرزند کمک هزینه عائلهمندی ماهیانه 127 هزار و 120 ریال و میزان کمک هزینه همسران متکلف فرزند ماهیانه 63 هزار و 560 ریال تعیین شده که از تاریخ 1/1/86 قابل پرداخت است.
همچنین افزایش کمک هزینه عائله مندی و اولاد موضوع بخشنامههای 27 و 27.1 مستمریها در مورد بازنشستگان و از کار افتادگان کلی ، در سال جاری به رقم کمک هزینه عائله مندی و اولاد ، تعیین شده در این بخشنامه افزوده خواهد شد.
لازم به ذکر است ، به موجب بند «ک» تبصره 2 امور بیمه گری بودجه مصوب سال 1386 سازمان تامین اجتماعی، میزان حق سنوات مازاد بر 20 سال سابقه پرداخت حق بیمه مستمری بگیران از ابتدای سال دوم برقراری با رعایت سایر موارد مندرج در بخشنامه 28 مستمریها در سال 86 مبلغ 2 هزار ریال تعیین شده است.
شایان ذکر است، براساس این بخشنامه ، کلیه شعب سازمان تامین اجتماعی موظفند راسا نسبت به صدور احکام مربوطه و محاسبه تفاوت 3 ماهه فروردین لغایت خرداد ماه 86 و ارسال آن به مبادی پرداخت همراه با لیست تیر ماه سال جاری اقدام نمایند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها