پسر جوان تحت تاثیر فیلم‌ های مستهجن، دختر سه ساله همسایه را ربود تا مورد آزار قرار دهد اما با سر و صدای دختر بچه، او را خفه کرد. پس از کشف جسد دختر بچه در ساختمان نیمه ساخته تحقیقات برای دستگیری قاتل او آغاز شد.
کد خبر: ۱۳۶۶۳۷۹

ساعت ۱۵ عصر بیستم اردیبهشت امسال، آخرین روزی بود که والدین مهرسا، دخترک سه ساله مشهدی، او را صحیح و سالم می‌دیدند و پس از آن، هیچ نشانه‌ای از مهرسا دیده نشد.

پدر و مادر و اقوام و حتی همسایه‌ها، چند روز دنبال او گشتند به امید این‌که او را سالم پیدا کنند اما در نهایت جسد او پس از گذشت چهار روز و در حالی‌که به قتل رسیده بود، پیدا شد.

چهار روز تمام خواب و خوراک به چشم والدین مهرسا حرام شده بود و همه‌جا را زیر پا گذاشتند تا بلکه اثری از دخترک‌شان پیدا کنند. حتی همسایه‌شان هم عکس مهرسا را پشت شیشه تاکسی‌اش چسباند تا شاید کسی او را بشناسد.

جست‌وجوها بی‌فایده بود تا این‌که ۲۲ اردیبهشت‌، پرونده ناپدید شدن مهرسا در پلیس آگاهی خراسان رضوی مورد بررسی تخصصی قرار گرفت و احتمال ربایش یا قتل او بیش از سایر فرضیه‌ها مطرح شد.

روز شنبه ۲۴ اردیبهشت ورق برگشت و یکی از اهالی ساختمان در حال ساخت ‌در خیابان شهید شیری‌نژاد یک کیسه سفیدرنگ دید و پس از باز کردن آن متوجه وجود جسد دختربچه‌ای در آن شد.

پلیس تحقیقات خود را آغاز کرد و مشخص شد جسد متعلق به مهرسا است. پزشکی قانونی، علت مرگ دخترک را خفگی اعلام کرد. بازپرس جنایی مشهد با حضور در محل، احتمال داد قتل در یکی از خانه‌های اطراف محل کشف جسد رخ داده باشد.

به همین دلیل دستور داد تحقیقات روی خانه‌های اطراف متمرکز شود. در خانه‌ای که نزدیک محل رها کردن جسد بود، پسر ۲۵ساله‌ای زندگی می‌کرد که احتمال جنایت توسط او مطرح شد.

بازپرس به بررسی خانه پرداخت و با کشف دو سرنخ مطمئن شد، قتل توسط پسر جوان به نام شایان رخ داده است. وجود کیسه‌های سفید دیگر در این خانه و مشاهده پرزهایی روی کیسه که مربوط به بالشتی در این خانه بود.

پسر جوان بازداشت شد و پس از مدتی به قتل مهرسا اعتراف کرد و گفت: روز حادثه پدر و مادرم به شهرستان رفته بودند و در خانه تنها بودم. چند فیلم مستجهن تماشا کردم و با دیدن مهرسا، افکار شیطانی سراغم آمد. دخترک را به قصد تعرض به خانه بردم اما سروصدا راه انداخت و مجبور شدم او را به پشت‌بام برده و در آنجا خفه کنم. بعد هم جسد را داخل کیسه‌ای قرار داده و در ساختمان در حال ساخت انداختم.

قاضی عارفی‌راد، بازپرس ویژه قتل مشهد در‌خصوص این پرونده به جام جم گفت: قتل دختر سه ساله در حالی رخ داد که پدر و مادر قاتل همزمان با اهالی و والدین مهرسا، دنبال دختر بچه می‌گشتند، غافل از این‌که قتل توسط پسرشان رخ داده است.

پس از این جنایت اعلام شد، قاتل مبتلا به اختلالات روانی است که بازپرس در این‌باره گفت: «‌در تحقیقات مقدماتی نشانه‌ای از اختلالات روانی و ذهنی متهم به قتل مشاهده نشد اما او برای بررسی سلامت روانی به پزشکی قانونی منتقل شده است. همچنین جسد برای تعیین علت مرگ به پزشکی قانونی انتقال یافته است.»

لیلا حسین زاده - گروه حوادث روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
Nana
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
۰
۰
آخی....
دلم براش سوخت

نیازمندی ها