دیدی نو به دنیای کتاب‌ها
مسابقه‌ای برای کتاب نخوان‌ها؛

دیدی نو به دنیای کتاب‌ها

اگر از بینندگان شبکه نسیم و همچین علاقه‌مندان به رقابت «شوتبال» هستید، خبردار باشید که فصل چهارم این مسابقه تلویزیونی به آنتن رسیده است. مقداد مومن‌نژاد و مسعود رجبیان، تهیه‌کنندگان برنامه هستند و کارگردانی را هم محمد پیوندی به‌عهده درد.
کد خبر: ۱۳۶۵۳۰۲

به گزارش جام جم، اجرای این برنامه در فصول پیشین با امیرحسین رستمی، حامد آهنگی و... بود و این فصل را علی عامل‌هاشمی و سوگل طهماسبی، بازیگران سینما و تلویزیون اجرا می‌کنند. این مسابقه تلویزیونی فصل جدید خود را در نوروز ۱۴۰۱ با اجرای علی عامل‌هاشمی روی آنتن برد که بیشتر به‌عنوان یک ویژه‌برنامه نوروزی بود و حالا از هفته سوم اردیبهشت هر هفته در چهار قسمت که دو قسمت به بانوان و دو قسمت به آقایان اختصاص دارد، ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه با مخاطبان خود همراه است.

محمد پیوندی، کارگردان این برنامه تلویزیونی در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه جام‌جم درباره فرم و ساختار شوتبال توضیح می‌دهد: قسمت‌هایی که از شوتبال در نوروز ۱۴۰۱ پخش شد، اینترو این برنامه تلویزیونی بود که علی عامل‌هاشمی آن را در فضای پر نشاط که رقابت در آن کمرنگ بود، اجرا کرد. ویژه‌برنامه نوروزی بیشتر جنبه معرفی قالب داشت و دکور جدید برنامه بود و فصل چهارم به صورت رسمی از اول هفته آغاز شده است که در قالب یک لیگ ورزشی یک شب در میان قسمت بانوان و آقایان را روی آنتن می‌فرستیم.

این کارگردان ادامه می‌دهد: فصل چهارم میزبان گروه‌هایی متشکل از ملی‌پوش‌های ورزشی، قهرمانان و افتخارآفرینان کشورمان است، به‌عنوان مثال از قهرمانانی از تیم‌های ملی قایقرانی، کاراته، تکواندو، فوتبال، ووشو، هندبال، والیبال و دیگر رشته‌های ورزشی هستیم. این فصل به صورت یک مینی جشنواره ورزشی و گروهی برگزار می‌شود و در پنج گروه که هر گروه سه تیم حضور دارند، به رقابت می‌پردازند و در نهایت با برگزاری فینال جام قهرمانی شوتبال به تیم برگزیده اهدا می‌شود.

کارگردان شوتبال با عنوان این نکته که شوتبال با وجود فضای مفرح و با نشاطی که برای مخاطبان برنامه ایجاد می‌کند، می‌گوید: شوتبال برای شرکت‌کننده‌ها بسیار پرفشار و با اهمیت است و جذابیت رقابت‌های بین اعضا تیم ملی فوتبال با تیم ملی والیبال را این اهمیت بسیار بیشتر می‌کند.

پیوندی با اشاره به این‌که شوتبال در ۵۲ قسمت ویژه آقایان و بانوان در نظر گرفته شده است، بیان می‌کند: لیگ بانوان در ۳۰ قسمت انجام می‌شود و قسمت ۳۱ برنامه به فینال شوتبال اختصاص دارد و لیگ آقایان هم به همین ترتیب ادامه ادارد که در نهایت بعد از پایان ۵۲ قسمت برنامه، مخاطبان با دو فینال همراه می‌شوند.

وی درباره دلیل انتخاب سوگل طهماسبی و علی عامل‌هاشمی به‌عنوان مجری شوتبال توضیح می‌دهد: برنامه تلویزیونی شوتبال مجری ندارد بلکه برنامه با یک داور همراه است که از ضوابط و مقررات داوری استفاده نمی‌کند و بیشتر به همراهی شرکت‌کننده‌ها می‌پردازد. انتخاب چنین فردی به فاکتورهای مختلفی نیاز دارد و محبوبیت، توانایی، دلنشینی و آشنایی با حوزه‌های ورزشی را در اولویت قرار دادیم.

پیوندی در پایان درباره اولویت انتخاب شرکت‌کننده‌ها که هرکدام‌شان ملی‌پوش در یک حوزه ورزشی هستند، می‌گوید: در انتخاب شرکت‌کننده‌ها سعی کردیم از تمامی رشته‌ها و تمام شهرها و استان‌های کشور نماینده در شوتبال داشته باشیم و شرکت‌کننده‌ها را به برخی شهرها منحصر نکردیم.

محمد کفیلی - گروه رسانه روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها