بر اساس تحقیقات جدید، خوردن سبزیجات برگ‌دار می‌تواند در مورد قدرت عضلات، شگفتی‌هایی بیافریند! این مطالعات نشان دادند مصرف منظم سبزیجات برگ‌دار غنی از نیترات، مانند اسفناج و کلم کیل، می‌تواند عملکرد عضلات را تقویت کند که به نوبه خود می‌تواند به پیشگیری از افتادن و شکستگی‌ها کمک کند.
کد خبر: ۱۳۶۳۱۸۰

به گزارش جام جم آنلاین، بدن نیترات‌ها را به اکسید نیتریک تبدیل می‌کند که می‌تواند رگ‌های خونی را باز کند و جریان خون و در نتیجه عملکرد ورزشی را بهبود ببخشد. با گذشت زمان، یک رژیم غذایی غنی از سبزیجات می‌تواند سلامت قلب و سلامت شناختی را ارتقا دهد.

به‌طورکلی، سبزیجات برگ‌دار از مغذی‌ترین و کم‌کالری‌ترین غذاهای کره زمین بوده و با ویتامین‌ها و مواد معدنی متعدد همراه هستند.

سبزیجات برگ‌دار قدرت عضلات و سرعت راه‌رفتن را افزایش می‌دهند

محققان، داده‌های سلامت 3759 استرالیایی را طی یک دوره 12 ساله ارزیابی کردند. در شرکت‌کنندگانی که بیشترین میزان نیترات را از طریق سبزیجات برگ‌دار مانند اسفناج، کلم و کاهو دریافت کرده بودند، قدرت اندام‌های تحتانی 11 درصد بیشتر بود.

سرعت راه‌رفتن آن‌ها نیز در مقایسه با شرکت‌کنندگانی که سبزیجات برگ‌دار کمتری مصرف می‌کردند، تقریباً 4 درصد بالاتر بود.

محققان همچنین فعالیت بدنی شرکت‌کنندگان را بررسی کردند و دریافتند که این سبزیجات، بدون توجه به اینکه شرکت‌کنندگان ورزش می‌کنند یا خیر، قدرت عضلات را تقویت می‌کنند.

سبزیجات چگونه قدرت عضلات را بهبود می‌بخشند؟

سبزیجات برگ‌ دار سرشار از نیترات هستند که بدن آن را به اکسید نیتریک تبدیل می‌کند. اکسید نیتریک رگ‌های خونی را سست کرده و باعث گشادشدن آن‌ها می‌شود. این وضعیت، شرایط را برای اکسیژن‌رسانی بیشتر به عضلات فراهم می‌آورد. عضلات ما در زمان ورزش به اکسیژن بیشتری نیاز دارند.

اکسیژن، برای تولید سوخت در هنگام فعالیت ضروری است و همچنین برای بازیابی عضلات مهم است. افزایش جریان اکسیژن می‌تواند به عضلات ما اجازه دهد که عملکرد بهینه‌ای داشته باشند که در نهایت ممکن است به افزایش قدرت عضلات کمک کند.

این دسته از غذاها چگونه بر سلامت عمومی بدن اثر می‌گذارند؟

قدرت عضلانی یک مؤلفه مهم در سلامت کلی است. این قدرت به کارهای روزمره مانند بلندکردن اجسام سنگین، راه‌رفتن و حتی بلند شدن از رختخواب کمک می‌کند.

مراقبت از عضلات، عملکرد صحیح و کارآمد کل سیستم بدن را تضمین می‌کند. ازاین‌گذشته، انسان یک سیستم کامل است، نه بخش‌های جداگانه‌ای که به طور مستقل عمل می‌کنند.

قدرت عضلات همچنین برای سلامت مفاصل و استخوان بسیار مهم است زیرا به جلوگیری از درد و آسیب کمک می‌کند.

داشتن عضلاتی که دارای چربی کمتری هستند، ممکن است کاهش و مدیریت وزن را تسهیل کند. فرایندی که در طی آن به تقویت قدرت عضلانی می‌پردازید (ورزش و رژیم غذایی)، می‌تواند به طور بالقوه سلامت شناختی را تقویت کند.

یافته‌های جدید، مانند مطالعات قبلی، سبزیجات را به سلامت قلب مرتبط می‌کنند.

اکسید نیتریک به طور بالقوه می‌تواند به کاهش فشارخون کمک کند. بررسی‌ها نشان داده‌اند که یک رژیم غذایی غنی از سبزیجات، همراه با سایر عملکردها، ممکن است یکی از راه‌های درمان بیماری‌های قلبی عروقی باشد.

سبزیجات برگ‌دار سرشار از نیترات هستند که بدن آن را به اکسید نیتریک تبدیل می‌کند. اکسید نیتریک رگ‌های خونی را سست کرده و باعث گشادشدن آن‌ها می‌شود. این وضعیت، شرایط را برای اکسیژن‌رسانی بیشتر به عضلات فراهم می‌آورد. عضلات ما در زمان ورزش به اکسیژن بیشتری نیاز دارند

باید چه نوع سبزیجات برگ‌داری مصرف کنید؟

محققان دریافتند که کاهو، اسفناج، کلم و چغندر بیشترین اثرات سلامتی را دارند.

از دیگر سبزیجات برگ‌دار غنی از نیترات می‌توان به رازیانه، تربچه، جعفری، کلم و شابانک (منداب) اشاره کرد.

با این که مکمل‌ها برای جایگزین‌کردن وعده‌های غذایی روزانه سبزیجات مناسب هستند؛ اما همیشه ترجیح داده می‌شود خود سبزیجات را مصرف کنید. در واقع مکمل‌ها می‌توانند برای افرادی که طعم سبزیجات برگ‌دار را دوست ندارند یا افرادی که به مقدار زیادی مواد مغذی نیاز دارند، مفید باشد.

بااین‌حال، برای بیشتر افراد، خوردن هر روز یک فنجان سبزیجات برگ‌دار کافی است. آنها اغلب گزینه ارزان‌تر نسبت به یک مکمل هستند و ممکن است طیف وسیع‌تری از مواد مغذی را فراهم کنند.

منبع: تبیان

ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها