سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی خبر داد:

افزایش قیمت کتاب های درسی در سال جاری

نام نویسی فروش اینترنتی کتاب‌ های درسی سال تحصیلی آینده آغاز شد.
کد خبر: ۱۳۶۲۵۰۶
به گزارش جام جم آنلاین؛ معاون سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: دانش آموزان همه پایه‌های تحصیلی به جز پایه‌های اول، هفتم و دهم، می‌توانند با مراجعه به سامانه IRTEXTBOOK.IR و درج کد ملی و شماره سریال شناسنامه، کتاب‌های درسی سال آینده خود را خریداری کنند.
 
 محمد علوی تبار افزود: فروش اینترنتی کتاب‌های پایه‌های اول، هفتم و دهم هم از ۵ تیر آغاز می‌شود و تا ۱۱ شهریور ادامه دارد، اما دانش آموزان سایر پایه‌های تحصیلی تا ۲۱ خرداد برای خرید کتاب درسی فرصت دارند.

وی از دانش آموزان خواست دربازه زمانی اعلام شده برای خرید کتاب‌های درسی اقدام کنند. همچنین کتاب‌های درسی برای دانش آموزانی که با تاخیر ثبت نام کنند چاپ نمی‌شود و این دسته از دانش آموزان با مشکل تهیه کتاب درسی مواجه می‌شوند.

معاون سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: دانش آموزانی که بعد از خرید کتاب‌های درسی ناچار به جابجایی و تغییر مدرسه خود می‌شوند می‌توانند از ۱۲ تیر وارد سامانه شوند و مدرسه جدید خود را اعلام کنند.

قیمت کتاب‌های درسی هم امسال نسبت به سال گذشته به طور میانگین ۲۲ درصد افزایش دارد و خرید کتاب‌ها فقط از درگاه بانکی سامانه امکان پذیر است. کتاب‌های دانش آموزان مناطق محروم به صورت نیم بها و یا رایگان خواهد بود و مدارس، کتاب‌های درسی را چهاردهم شهریور ماه در اختیار دانش آموزان قرار می‌دهند.
 
منبع: خبرگزاری صداوسیما
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها