این برنامه از رادیو جوان روی آنتن می‌رود

سفر جادویی در دنیای علم و فناوری با «رادیوم»

برنامه «آفساید» از برنامه های جنجالی چند سال اخیر رسانه ملی بوده است که با توجه به موضوعاتی که در حوزه ورزش مطرح می‌کند، حواشی متعددی از سوی افراد و سازمان‌ها پیرامون برنامه و مجری آن مطرح شد.
کد خبر: ۱۳۵۸۹۹۵

به همین دلیل مدیر شبکه جوان، در برنامه سه‌شنبه 24 اسفند، به صورت زنده در برنامه «آفساید» حضور یافت و به این ابهامات پاسخ داد. علیرضا مقصودی با بیان اینکه برنامه «آفساید» نگاه مخاطبان را جذب و سیاست‌های کلان شبکه را اجرا می‌کند، درباره اتهام رنگی بودن برنامه «آفساید» به جام‌جم گفت: بحث رنگی بودن و مواردی این چنین را نه تنها به مجریان و برنامه‌های صدا و سیما که بعضی افراد سیاسی هم وارد می‌کنند. ولی اگر کسی می‌خواهد بفهمد ما چه رنگی هستیم؟ رنگ مردم هستیم.

«آفساید»، حافظ منافع علاقه‌مندان به ورزش
وی ادامه داد: سیاست ما در رادیو و رادیو جوان این است که بتوانیم آن چیزهایی که مانع حال خوب مردم در حوزه ورزش می‌شود را مطرح کنیم. ورزش ساحت بزرگی است که باید از ساحت سیاست جدا باشد. البته اکنون در دنیا هم می‌بینیم همان‌هایی که می‌گفتند ورزش از سیاست جداست، روسیه را تحریم کرده‌اند و کشورهایی که 81 نفر را درروز اعدام کردند تکریم می‌کنند، اما در داخل کشور هر جا که سیاست دخالت کند ما مانع می‌شویم»

مقصودی با بیان اینکه منش شبکه جوان نیز به گونه‌ای نیست که مسئولین جرات کنند به ما زنگ بزنند و بگویند چه کاری انجام بدهیم یا ندهیم گفت : ما معتقدیم آن چیزی که باعث حال خوب مردم می‌شود، باید روی آنتن مطرح شود. اگر ورزشی بیاید که حال تماشاگر را خراب کند و فرد دچار مشکلات عدیده رفتاری شود، آن ورزش مقبول رادیوجوان و شنوندگان آن نیست.
مدیر شبکه جوان ادامه داد: ممکن است در این میان، از صحبت‌ها برداشت دیگری شود. همه ما قابل نقد هستیم و اگر شنوندگان و اهالی ورزش تا ما را نقد نکنند، ما اصلاح نمی‌شویم. اما روح حاکم بر شبکه رادیویی جوان و برنامه «آفساید» این است که ما باید در ورزش عدالت را پیاده کنیم تا به نقاط محروم و غیرمحروم توجه شود و همه از امکانات استفاده کنند.

مقصودی با اشاره به اینکه با فشارهای احتمالی از سوی وزارت‌خانه و مدیران ورزشی به برنامه آفساید، شبکه جوان به هیچ وجه پشت «آفساید» را خالی نمی‌کند گفت: بعد از انقلاب در رشته‌های مختلف غیرفوتبالی و در ورزش بانوان پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌ایم. از معلم‌های روستایی تا افراد مشغول در وزارتخانه و فدراسیون‌ها برای ارتقای ورزش زحمت کشیده‌اند. اما این پیشرفت‌ها دلیل بر نادیده گرفتن بدی‌ها و نقد نکردن نیست. ما رسانه طرف مردم هستیم و حتا از خودمان هم طرفداری نمی‌کنیم.
همچنین وی افزود: ما نقد می‌کنیم اما در ژورنالیستی گرفتار نمی‌شویم و حرف‌های رنگی و حرف‌های زرد نمی‌زنیم ما در سمتی ایستاده‎ایم که مردم آن سمت ایستاده‌اند. افرادی که متولی ورزش هستند، باید جنبه عمومی ورزش را رعایت کنند و اگر خلاف این را انجام دهند، نقد می‌کنیم.»
مدیر شبکه رادیویی جوان با تاکید بر اینکه نقد شنوندگان روی را باید پذیرفت و رضایت آنها را جلب کرد ادامه داد: «ما به شنوندگان و علاقه‌مندان ورزش قول می‌دهیم که در رادیو جوان حافظ منافع آنها هستیم. هر چند که خالی از اشکال و نقد نیستیم و به اعتقاد من سال آینده باید سال روستاها و شهرستان‌ها باشد و از ورزشکاران این مناطق در ساحت رسانه بگوییم و آنها را واضح‌تر نشان دهیم.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها