«ژان ایو لو دریان» وزیر امور خارجه فرانسه در مورد بحران اوکراین گفت: ما با روسیه در جنگ نیستیم. این روسیه است که با اوکراین که ما با آنها اعلام همبستگی کرده‌ایم، در جنگ است.
کد خبر: ۱۳۵۷۵۵۷

به گزارش جام جم آنلاین، لو دریان در برنامه خبری ساعت ۲۰ و ۳۰ تلویزیون فرانسه با اشاره به «بهانه‌جویی پوتین در مساله دونباس»، گفت: هدف او ایجاد یک کشور حایل برای روسیه است.

وی با بیان اینکه «ارتش روسیه کندتر از آنچه فکر می‌کردیم پیش می‌رود»، افزود: متاسفانه این به معنای استفاده از تاکتیک محاصره است.

لو دریان این تاکتیک را شبیه محاصره شهر‌های گروزنی و حلب دانست که «با خسارت سنگین جانی در هنگام عملیات نظامی در حال تکرار است».

وزیر امور خارجه فرانسه گفت: آنچه بیش از هر چیز مرا به خود جلب کرد، مقاومت بی نظیر ملت و دولت اوکراین است. این ملت تسلیم نمی‌شود. آنچه ولادیمیر پوتین به دست آورد، اتحاد مردم در برابر خودش بود.

وی با اشاره به ارسال «کمک‌های بهداشتی و دارویی» فرانسه به اوکراین، بر اهمیت هوشیاری در مورد تضمین امنیت هسته‌ای در این کشور در حال جنگ، تاکید کرد و افزود: این کشور ۱۵ رآکتور هسته‌ای دارد.

لو دریان افزود: جنگ علیه روسیه خواهد شد و ما وارد مرحله دردناک محاصره می‌شویم.

وی همچنین محاصره احتمالی کی‌یف را «وحشتناک» خواند و افزود: جنگ در پشت در‌های اروپاست، نگذاریم وارد شود.

رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه/۲ اسفندماه با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. پوتین سه رو پس از آن نیز پنجشنبه گذشته (۵ اسفند) آغاز «عملیات نظامی ویژه» علیه اوکراین را اعلام کرد و روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین همچنان ادامه دارد و امروز وارد دوازدهمین روز خود شده است.
 
منبع: ایرنا
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها