ایجاد کمربند سبز در حاشیه شهرها نیازمند فرهنگ جهادی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: کمربند سبز در حاشیه شهرها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و جهت جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و استفاده از هوای پاک باید کمربند سبز ایجاد شود لذا جهت ایجاد این موضوع به یک فرهنگ جهادی نیاز است.
کد خبر: ۱۳۵۷۵۰۹
 به گزارش جام جم آنلاین لرستان : احمدرضا دالوند افزود: از طریق سیکل اداری و طی کردن مسیر آن جهت ایجاد کمربند سبز این روند میسر نخواهد بود و باید با فرهنگ جهادی و  با کمک هم اعم از دستگاه‌های اجرایی و مردم بتوان روند کمربند سبز را ایجاد کرد.
 
وی ادامه داد: یکی از موضوعات اساسی و مهم در حوزه معاونت عمرانی بحث منابع طبیعی و هوای پاک است که به طور جد در دستور کار قرار دارد.
 
 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان اظهار کرد: هر ساله شاهد کاشت درخت کاری هستیم اما جوامع امروزی ما متاسفانه در شهرها و روستاها علی رغم عدم توجه به موضوع درختکاری باعث تخریب آن هم می شوند و به بهانه های مختلف آنها را از بین می برند.
 
وی افزود: ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم شهرها و روستاها با یک دغدغه برای نظام و استان تبدیل شده است. به بهانه رونق صنایع زمین‌های کشاورزی را تخریب و به صنعت تبدیل می کنند که در این راستا با این موضوع مخالف و اجازه ساخت را نخواهیم داد.

دالوند عنوان کرد: شهرک های صنعتی امروزه به یک معضل و یک چالش تبدیل شده‌اند و طرفی بهترین زمین های کشاورزی ما به یک کارخانه و صنایع که خیلی هم فعال نیستند تبدیل و یک معضل اجتماعی را به وجود می‌آورند و باید جلوی این اتفاق ناگوار را گرفت.تمام مدیران باید پای کار باشند و از تمامی امکانات و تجهیزات موجود جهت خدمت به مردم استفاده کنند.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها