رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان آلمان:

اوکراین روی عضویت در اتحادیه اروپا حساب نکند

رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان آلمان اعلام کرد که روند الحاق اوکراین به اتحادیه اروپا به منافع اتحادیه آسیب می‌رساند و بهترین راه، اعطای عضویت افتخاری به اوکراین است.
کد خبر: ۱۳۵۷۴۸۶

به گزارش جام جم آنلاین، مایکل راث، رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان آلمان در مصاحبه با روزنامه آلمانی «Die Welt» توضیح داد که بیشترین چیزی که مقامات اوکراین می‌توانند روی آن حساب کنند عضویت به اصطلاح افتخاری است و تجربه قبلی اتحادیه برای گسترش اتحادیه اروپا به کشور‌های بالکان بدون خطا نبوده است.

به گزارش راشاتودی، مایکل راث در ادامه مصاحبه خود گفت: «نهاد‌هایی در اتحادیه اروپا ضروری هستند که از نظر اقتصادی قوی و باثبات بوده و مدیریت عمومی موثر برای مبارزه با فساد داشته باشند. از طرفی دیگر ۵۰ هزار صفحه از قوانین اتحادیه اروپا باید به قوانین ملی اوکراین تبدیل شود. این کار بزرگی است و یک شبه اتفاق نخواهد افتاد.»

او با اشاره به اینکه اتحادیه اروپا تا حد زیادی نتوانسته است کشور‌های مختلف را در سیستم خود ادغام کند، تاکید کرد که این امر نه تنها منجر به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و اختلاف با لهستان و مجارستان شد، بلکه به اختلاف شدید در موضع کشور‌های اصلی و کشور‌هایی که بعداً به این اتحادیه پیوستند، منجر شد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین قبل از حمله روسیه به اوکراین خواستار پیوستن فوری اوکراین به اتحادیه اروپا شد و تاکید کرد که ملت اوکراین حق دارد به عضویت در اتحادیه اروپا دست یابد و تأیید عضویت این کشور در این اتحادیه نشان دهنده حمایت آن‌ها از کی‌ یف خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها