کاهش آسیب‌های اجتماعی با توسعه صنعت و ایجاد اشتغال

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی لرستان گفت: توسعه صنعت ، ایجاد اشتغال و آگاهی‌بخشی در کاهش آسیب اجتماعی و جلوگیری از افزایش جرم موثر است.
کد خبر: ۱۳۵۶۸۰۷
به گزارش جام جم آنلاین لرستان: عبدالمجید کشوری در دیدار با رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اظهارکرد: سند تحول قوه قضاییه شامل هفت ماموریت عمده می باشد که ماموریت ششم این سند تحول قوه قضاییه مختص سازمان زندان ها و اصلاح وتربیت مجرمان است.
 
وی افزود: برای اصلاح و تربیت افرادی که در چارچوب زندان قرار می گیرند در حوزه های مختلف تمهیداتی اندیشیده شده که نیازمند همکاری تمام نهادها است.
 
کشوری عنوان کرد: همانطور که والدین از سازمان آموزش و پرورش انتظار آموزش و تربیت فرزندان خود را دارند، جامعه و خانواده زندانیان نیز از مسئولین زندان ها انتظار اصلاح و تربیت زندانی را دارند و این مهم با مسئولیت پذیری متولیان امر امکان پذیرخواهد بود.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی لرستان بیان کرد: زندانی حاصل کمبودهای اجتماعی است و عدم تکرار جرم و بازگشت مجدد به زندان مستلزم حمایت تمامی دستگاه‌ها به زندان ها می باشد تا این مشکل اجتماعی را کاهش یابد.
 
وی افزود: به منظور دست یابی به فرایند اصلاح و تربیت مستلزم فاکتورهای مهمی مانند آموزش، مهارت و حرفه‌آموزی، تربیت بدنی، میراث فرهنگی در بحث صنایع دستی می‌باشد که در این زمینه ها تفاهم نامه هایی با دستگاه های مربوطه منعقد شده و اداره کل زندان های لرستان در همه زمینه ها با سازمان صمت آماده همکاری است .
 
کشوری بیان کرد: نگاه ما به زندان و زندانی باید به گونه ای باشد که فرد وارد شده به زندان با نگرشی متفاوت نسبت به جرم صورت گرفته از زندان خارج شود و در نهایت توسعه صنعت، اشتغال و آگاهی می تواند در جلوگیری از افزایش جرم موثر واقع شود.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: بیشتر مشکلات زندانیان ریشه در ضعف اقتصاد و اشتغال استان دارد و امیدواریم سازمان صمت استان به عنوان یک نهاد اقتصادی در دولت بتواند با افزایش اشتغال سهمی در کاهش آسیب های اجتماعی و کمک به سازمان زندان ها داشته باشد.
 
بهمن جعفری ادامه داد: سازمان صمت لرستان با تمام توان آماده همکاری وخدمت رسانی به زندان های لرستان خواهد بود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها