ما به‌‌عنوان والدین آرزوهایی برای فرزندان‌مان و آینده‌شان داریم. قطعا دوست داریم ‌در زندگی موفق و شاد باشند و همواره تلاش می‌کنیم کارهایی انجام دهیم که آنها را به این هدف برساند و به همین دلیل سعی می‌کنیم برای تربیت آنها از بهترین روش‌هایی که بلدیم، استفاده کنیم و آنچه را به‌نظرمان خوب است، انجام دهیم. اما گاهی پیش می‌آید که نه‌تنها آن‌طور که دوست داریم پیش نمی‌رود بلکه برعکس آنچه انتظار داریم نیز اتفاق می‌افتد.
کد خبر: ۱۴۲۳۷۶۱
نویسنده امیر علوی - خبرنگار چاردیواری
«با کودکت زندگی کن» راهکارهایی عملی برای تربیت فرزند

معرفی کتاب

قطعا برای همه والدین، زمان‌هایی پیش آمده که در تربیت و برخورد با فرزندان کلافه شده و از کوره‌دررفته باشند، مثلا:
۱- زمانی که به حرف‌ها و خواسته‌های‌تان توجهی نمی‌کنند و کار خودشان را انجام می‌دهند.
۲-‌‌ هنگامی که پرخاشگری و بی‌ادبی می‌کنند.
۳- با کودکان دیگر یا خواهر و برادرشان، به ‌قول‌ معروف، نمی‌سازند و مدام درگیرند.
۴- در انجام کارهای خودشان و کارهای خانه همکاری نمی‌کنند.
 
آیا تا به‌‌حال پیش آمده است که فرزندتان را تنبیه کرده باشید؟ (حتی به‌صورت محروم کردن او از چیزی که دوست دارد) و بعد از آن احساس بدی داشته باشید و ناراحت باشید؟ یا این‌که موقعیتی پیش آمده که شما دودل باشید و ندانید الان باید چه برخوردی با او داشته باشید؟ یا در برخورد با فرزندتان کاری کرده باشید و ندانید درست است یا نه؟ این اتفاقات برای اکثر والدین رخ داده و با توجه به این‌که تربیت فرزند موضوع مهمی است که روی شخصیت و آینده فرزندان‌تان تأثیرات بلند‌مدتی می‌گذارد و از آنجا  که همه والدین دل‌شان می‌خواهد فرزندانی تربیت کنند که در آینده شاد و موفق باشند، آذر دوست‌محمدی در این کتاب قصد دارد تا مطالب و راهکارهایی را بررسی کند که شما را هر چه بیشتر به این هدف نزدیک کند. آذر دوست‌محمدی در کتاب «با کودکت زندگی کن» راهکارهای عملی برای چالش‌های تربیت فرزند  و شیوه‌های فرزندپروری موفق برای کودکان قرن۲۱ را مورد بررسی قرار می‌دهد. اگر یک یا چند مورد از موقعیت‌ها و سؤالاتی که در ابتدای این بحث بیان شد، برای شما پیش آمده و نسبت به آنها احساس ناراحتی کرده‌اید یا این‌ که فرزند شما هنوز بسیار کوچک است و حتی هنوز پدر یا مادر نشده‌اید ولی می‌خواهید روش درستی برای تربیت فرزندتان بیاموزید و از اشتباهات احتمالی در فرزندپروری دوری کنید، پیشنهاد می‌شود حتما این کتاب را مطالعه کنید.
در بخشی از کتاب با کودکت زندگی کن، راهکارهای عملی برای چالش‌های تربیت فرزند می‌خوانیم: موضوعی را که قصد داریم برایش قانون یا محدودیتی تعیین کنیم یا این‌که برای آن برنامه‌ریزی کنیم مطرح می‌کنیم. ‌بعضی موضوعات مثل ساعت بیدار شدن و صبحانه خوردن یا مرتب کردن اتاق و جمع‌کردن اسباب‌بازی‌ها‌ یا تقسیم کارهای خانه، موضوعات عمومی است و بهتر است تمام اعضای خانواده حضور داشته باشند و همگی در مورد آن گفت‌وگو کنند و به نتیجه برسند ولی در مواردی که موضوع به یکی از بچه‌ها مربوط می‌شود، مثلا وقتی فقط یکی از فرزندان محصل است و شما می‌خواهید در مورد انجام تکالیف صحبت کنید، جلسه می‌تواند با حضور همان ‌فرزند و پدر ومادر ‌باشد. دراین‌گونه مواردلازم نیست همه اعضای خانواده حضور داشته باشند اما گاهی پیش می‌آید که اوضاع خوب پیش نمی‌رود و در اجرای آن چیزی که توافق کرده‌ایم به نتیجه نمی‌رسیم. دراین موارد می‌توانیم جلسه‌ای داشته باشیم و از بقیه اعضای خانواده هم نظرخواهی کنیم تا با کمک هم به نتیجه‌ بهتری برسیم؛ به‌‌عنوان ‌مثال در مورد پسرم تقریبا همیشه این مشکل وجود داشت که تکالیفش را انجام نمی‌داد و من در اکثر مواقع با اعتراض و نامه‌ها‌ی شکایت معلمش روبه‌رو بودم. برای حل این مشکل چندبار جلسه گذاشتیم و به توافق رسیدیم که هر‌بار آن قانون با توجه به این ‌که پسرم نیز با آن موافق بود چند روز بیشتر دوام نمی‌آورد و دوباره روز از نو و روزی از نو تا این‌که از خواهرش خواستم او هم در این جلسه شرکت کند و راهی را پیشنهاد دهد. به این طریق ما توانستیم به نتیجه مناسبی برسیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها