ایسنا: در جریان تحقیقات پلیس مشهد ، اعضای یک باند جعل اسناد دولتی شناسایی و دستگیر شدند.
کد خبر: ۱۳۵۶۸۰

ماموران مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان خراسان رضوی در پی چندین مرحله تحقیقات پلیسی از فعالیت یک باند جعل امضا و مهر مسوولان ادارات مختلف دولتی و گواهیهای متعدد حقوقی مطلع شدند.
با توجه به اهمیت موضوع، شناسایی و دستگیری متهمان در دستور کار پلیس قرار گرفت و در این رابطه طرح عملیاتی دقیقی تنظیم شد.
پلیس در تحقیقات بعدی دریافت که این افراد با مراجعه به آگهیهای روزنامههای کثیرالانتشار با شهروندانی که نیاز به ضامن کارمند جهت اخذ وام دارند، ارتباط برقرار کرده و با ارایه مدارک جعلی، ضمانت آنها را پذیرفته و در قبال آن مبالغی دریافت کردهاند.
با انجام تحقیقات فنی پلیس، محل سکونت این افراد شناسایی و پس از تعقیب و مراقبتهای لازم، دو تن از متهمان دستگیر شدند.
به این ترتیب ماموران در بازرسی از منزل متهمان، آلات و ادوات جعل سند از قبیل یک دستگاه رایانه، تعداد 7 عدد مهر جعلی، اوراق سفید با سربرگ ادارات دولتی، فیشهای حقوقی و کپی شناسنامههای دستکاری شده کشف و ضبط کردند.
در ادامه تحقیقات، یکی از متهمان دستگیر شد و مورد بازجوییهای دقیق و فنی قرار گرفت که سرانجام لب به اعتراف گشود و به بیش از 25 فقره اخذ وجه به ازای ضمانت وام درخواستی متقاضیان از شعب بانکهای مختلف اعتراف کرد.
بر اساس بررسیهای به عمل آمده تا کنون، ارزش ریالی اعترافات متهمان حدود دو میلیارد ریال بوده است.
در این رابطه یک متهم مرد و یک زن دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند و تحقیقات جهت شناسایی سایر متهمان ادامه دارد.
نیروی انتظامی تایباد در درگیری مسلحانه با اشرار موفق به کشف بیش از 680 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک شد.
ماموران هنگ مرزی تایباد پس از آنکه متوجه ورود 10 تن از اشرار به داخل خاک کشور شدند با پیریزی طرح عملیاتی دقیق به ردزنی آنها مبادرت کردند.
ماموران پس از پیمودن مسافت 45 کیلومتر، در ارتفاعات چاه مراد و بیدک با اشرار درگیر شده و اقدام به تیراندازی کردند که اشرار پس از چندین دقیقه درگیری با به جا گذاشتن چندین محموله مواد مخدر متواری شدند.
در پاکسازی از محل درگیری، مقدار 680 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف و ضبط شد.
پلیس مشهد، 27 تن را به اتهام مصرف و توزیع مشروبات الکلی شناسایی و دستگیر کرد.
اکیپهای گشت و عملیات پلیس مبارزه با مفاسد اجتماعی استان خراسان رضوی، با اجرای چندین عملیات گشتی در مناطق مختلف شهر مشهد، این افراد را به اتهام شرب خمر دستگیر کردند.
این افراد به کلی از حالت طبیعی خارج شده و پلیس پس از کسب مجوز مقام قضایی، منازل آنها را مورد بازرسی قرار داده و موفق به کشف 50 لیتر و 29 بطری انواع مشروبات الکلی شد.
جوان 20 ساله بر اثر سقوط از ارتفاعات کوهستانی در اطراف مشهد جان باخت.
ماموران کلانتری «سیدی» مشهد در پی اطلاع از وقوع یک حادثه منجر به فوت در ارتفاعات خلج به موقعیت مورد نظر عزیمت و مشاهده کردند که جوانی 20 ساله حین صعود از دیواره سنگ سیاه ارتفاعات خلج از بلندی سقوط کرده و جهت مداوا به بیمارستان امدادی مشهد منتقل شده، اما به علت شدت جراحات وارده در بیمارستان جان خود را از دست داده است.
پلیس در این زمینه اقدامات قانونی لازم را به عمل آورد.
جوان 15 ساله مشهدی که برای تفریح به یکی از ییلاقات اطراف شهر درگز رفته بود، به علت نامعلومی فوت کرد.
این حادثه زمانی رخ داد که جوان 15 ساله ساکن مشهد برای تفریح به همراه دو تن از دوستانش به یک تفرجگاه در درگز رفته بود که به علت نامعلومی به حالت اغما رفته و پس از انتقال به بهداری جان باخت.
تحقیقات تکمیلی جهت علت فوت این جوان توسط ماموران پاسگاه زاوین هنگ مرزی درگز در دست بررسی است.
پلیس تربتجام طی درگیری با اشرار مسلح، بیش از 85 کیلوگرم مواد مخدر و دو قبضه موشک آرپیچی کشف کرد.
ماموران انتظامی تربت جام خراسان رضوی در پاسگاه مرزی کلاته عبدالصمد، هنگام عملیات کمین متوجه عبور چند تن از اشرار مسلح شده و در یک اقدام غافلگیرانه اقدام به تیراندازی کردند.
در این جریان، اشرار که تاب مقاومت در برابر نیروهای پلیس را نداشتند، متواری شده و ماموران انتظامی منطقه را تحت کنترل قرار دادند.
ماموران پس از گذشت دو روز از این ماجرا، طی پاکسازی از محل درگیری، دو قبضه موشک آرپیجی هفت، یک قبضه سلاح کلاشنیکف، یک تیغه خشاب،30 تیر فشنگ مربوطه، 81 کیلوگرم کریستال و چهار کیلوگرم تریاک کشف و ضبط کردند.
ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس اطلاعات خراسان رضوی تعداد 360 واحد صنفی را بازدید و 31 فروشگاه را پلمپ کردند.
اکیپهای کنترل و عملیات اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس اطلاعات و امنیت عمومی خراسان رضوی، تعداد 360 واحد صنفی را در سطح استان مورد بازدید قرار دادند.
بر اساس این گزارش تعداد 31 مورد واحد صنفی متخلف با همکاری نمایندگان مجمع امور صنفی پلمپ شد.
فردی که در خانهاش اقدام به نگهداری و توزیع دوغ فاسد و تاریخ مصرف گذشته میکرد، شناسایی و دستگیر شد.
به گزارش ایسنا ماموران کلانتری «خواجهربیع» مشهد در پی دریافت گزارشهای مردمی مبنی بر این که فردی در خانهاش دوغ فاسد نگهداری میکند، بلافاصله به محل عزیمت کرده و پس از کسب مجوز قضایی به خانه وی وارد شدند.
ماموران در بازرسی دقیق از این خانه، 6 هزار و 276 بطری دوغ تاریخ مصرف گذشته کشف کردند. متهم دستگیر شده به مراجع قضایی معرفی شد.
پلیس نیشابور در بازرسی از یک دستگاه خودرو با کشف محموله کالای قاچاق، سه تن را دستگیر کرد.
اکیپهای گشت و عملیات اداره مبارزه با کالای قاچاق شهرستان نیشابور هنگام کنترل خودورهای عبوری به یک دستگاه خودرو سواری ظنین شده و جهت کنترل، آن را متوقف کردند.
ماموران پلیس در بازرسی از این خودرو، یک محموله کالای قاچاق شامل دو هزار و 200 عدد لوازم آرایشی، یکهزار و 104 عدد عینک، 33 هزار و 500 عدد کرم، 20 دستگاه پرینتر رنگی و 72 کیلوگرم داروی دامی قاچاق کشف کردند.
در این رابطه سه متهم دستگیر شده به مقام قضایی معرفی شدند.
پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی خراسان رضوی در بازرسی از یک انبار، 392 عدد انواع اسلحه قلابی و یکهزار و 175 عروسک آوازهخوان قاچاق کشف کرد.
ماموران مبارزه با جرایم اقتصادی خراسان رضوی در پی دریافت گزارشی مبنی بر فعالیت مشکوک چند تن در یک محل دپوی انواع وسایل اسباببازی در یکی از خیابانهای مشهد، بلافاصله به اتفاق کارکنان سازمان بازرگانی به آنجا عزیمت کردند.
ماموران در یک عملیات پلیسی، مکان مورد نظر را شناسایی کرده و پس از کسب مجوز قضایی به بازرسی انبار پرداختند که در نتیجه تعداد یکهزار و 175 عروسک آوازهخوان قاچاق کشف و ضبط کردند.
در ادامه بازرسیها همچنین 392 قبضه انواع اسلحه قلابی از این انبار کشف شد.
با تحقیقات پلیسی مشخص شد که مشابه همین سلاحها در چند فقره سرقت به عنف بکار گرفته شده است.
در این رابطه دو تن دستگیر و برای محاکمه به مقامات قضایی تحویل داده شدند.
پلیس مرزی تایباد یکهزار و 508 تبعه خارجی غیرمجاز را به علت نداشتن برگ تردد، دستگیر کرد.
اکیپهای گشت و عملیات پلیس هنگ مرزی تایباد با انجام کنترلهای نامحسوس در سطح خیابانهای شهر موفق شدند یکهزار و 508 تبعه خارجی غیرمجاز و فاقد مدرک را شناسایی و دستگیر کنند.
این افراد با تشکیل پرونده به مقام قضایی معرفی شدند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها