نتیجه دیدار پرسپولیس و مس رفسنجان بار دیگر هیجان را در کورس قهرمانی رقابت‌های فصل جاری لیگ برتر به اوج رساند. سرخپوشان با این پیروزی از توقف استقلال بهترین استفاده را بردند.
کد خبر: ۱۳۵۶۶۶۲

به گزارش جام جم آنلاین، تیم فوتبال پرسپولیس امروز دوشنبه در هفته بیستم لیگ برتر فوتبال میزبان مس رفسنجان بود که این مسابقه با پیروزی ۳ بر یک پرسپولیس همراه بود.

مهدی عبدی (۱۹ و ۷۴)، کمال کامیابی نیا (۳۴) برای پرسپولیس و مجید علیاری (۲۲) برای مس رفسنجان گلزنی کردند.

در این بازی که از ساعت ۱۹ در ورزشگاه آغاز شد، پرسپولیس با توجه به تساوی بدون گل استقلال مقابل نساجی چاره‌ای جز کسب سه امتیاز برای کاهش اختلاف امتیاز خود برای بازگشت به کورس قهرمانی نداشت که نتیجه تلاش شاگردان یحیی گل محمدی باعث شد تا آنها به امتیاز ۴۵ در جدول رسیده و اختلاف سه امتیازی با آبی‌پوشان پایتخت که به صدر جدول تکیه زده‌اند پیدا کنند.

ترکیب پرسپولیس با تغییر سنگربان

بزرگترین تغییر در استراتژی بازیکنان پرسپولیس در چارچوب دروازه این تیم رخ داد. تساوی هفته گذشته سرخپوشان مقابل گل گهر سیرجان که روی اشتباه حامد لک حاصل شد باعث نیمکت نشینی دروازه‌بان اول این تیم شد تا احمد گوهری نخستین تجربه خود را در پرسپولیس کسب کند.

همچنین مصدومیت حامد پاکدل در تمرین روز گذشته این تیم بار دیگر مهدی عبدی را در جمع مردان اصلی یحیی قرار داد تا او نیز قدر این فرصت را دانسته و بتواند گل اول تیمش را به ثمر برساند.

از این رو ترکیب پرسپولیس را در این دیدار: احمد گوهری، سیدجلال حسینی، وحدت هنانوف، سعید آقایی (۸۰- محمد شریفی)، رامین رضائیان، کمال کامیابی نیا، میلاد سرلک (۳۱- علی شجاعی)، احسان پهلوان، مهدی ترابی (۹۰ - علی نعمتی)، وحید امیری و مهدی عبدی (۹۰- مهدی مهدی خانی) شکیل دهند.

همچنین محمد ربیعی که با مس رفسنجان نتایج خوبی را در هفته‌های گذشته کسب کرده است ترکیب زیر را برای بازی در تهران مقابل پرسپولیس برگزیده است:

داود نوشی صوفیانی، شاهین توکلی، مجید نصیری، فرشاد محمدی‌مهر، عقیل کعبی، سید مهدی حسینی (۷۹- حسین پورامینی)، مهرداد رضایی، مهدی ترکمان، محسن آذرباد، مجید علیاری، گادوین منشأ (۷۹- زاهر سالم).

نیمه نخست؛ آغاز خوب با پرسپولیس نترس مثل مس

پرسپولیس روی نفوذ ثانیه‌های ابتدایی احسان پهلوان و مهدی ترابی از جناح چپ توانست اولین موقعیت خطرناک را روی دروازه میهمان ایجاد کند اما پاس عرضی پهلوان به هم تیمی‌های این تیم در محوطه جریمه مس رفسنجان نرسید تا نتوانند از آن استفاده کنند.

مس رفسنجان که در عملکرد چند هفته قبلی خود نشان داده بود ترسی از اسم و رسم رقیبان ندارد بازی رو به جلویی را در دستور کار قرار داد تا این تیم روی نفوذ فرشاد محمدی مهر از سمت راست بتواند اولین خطر را ایجاد کند.

سانتر کوتاه او با اشتباه وحدت هنانوف در دفع توپ همراه بود تا محسن آذرپاد توپ برگشتی را با قدرت زیاد سمت دروازه سرخ‌ها روانه کند اما هنانوف اشتباه خود را با ایستادن مقابل توپ جبران کرد تا خطری دروازه گوهری را تهدید نکند.

پرسپولیس که نیاز مبرم به سه امتیاز این بازی داشت از اشتباه مدافع مس رفسنجان در دقیقه ۱۹ به خوبی استفاده کرد. توپ ربایی مهدی ترابی با پاس کوتاه و رو به جلوی او همراه بود تا مهدی عبدی با کنترل مناسب روی توپ و شوت سرکش خود بتواند گل اول بازی را برای سرخپوشان به ثمر برساند.

مس رفسنجان در ادامه توانست خیلی زود شرایط بازی کردن را در ذهن تک تک بازیکنان خود حفظ کند تا سرخ‌ها تنها سه دقیقه از حریف جلو باشند.

آذرپاد در محوطه جریمه به راحتی توانست پاس عرضی خود را به مجید علیاری برساند تا بازیکن مس روی جای خالی رامین رضائیان در جناح راست خط دفاعی سرخ‌ها موقعیت مناسب برای گلزنی پیدا کند و بتواند ضربه فنی آرام خود را به کنج دروازه پرسپولیس بفرستد.

شوت علیاری سبب شد تا احمد گوهری تنها با گذشت ۲۲ دقیقه از زمان حضور در ترکیب پرسپولیس، گل اول خود را در قامت دروازه‌بان این تیم دریافت کند.

سرخ‌ها در ادامه با شوک مصدومیت میلاد سرلک هافبک ملی پوش خود در دقیقه ۳۱ روبرو شدند تا او نتواند به حضورش ادامه دهد و علی شجاعی جای او را بگیرد.

پرسپولیس با وجود تعویض سرلک دست از حمله کردن برنداشت تا سانتر سعید آقایی در دقیقه ۳۲ به رضائیان در محوطه جریمه رفسنجان برسد اما ضربه سر او با واکنش نوشی صوفیانی همراه شد تا توپ به کرنر برود.

کرنر ارسالی نیز با پاس کوتاه به احسان پهلوان رسید تا او با حرکتی نمایشی آذرپاد را از پیش رو بردارد و با سانتر خود بتواند کمال کامیابی نیا را در موقعیت گل قرار دهد. کامیابی نیا نیز با ضربه سر پر قدرت خود توانست توپ را به تور دروازه مس بچسباند و تیمش را با کسب پیروزی در پایان نیمه اول راهی رختکن کند.

نیمه دوم؛ مس حمله کرد پرسپولیس گل زد

شاگردان محمد ربیعی در نیمه دوم برای جبران گل دوم خورده خود فشار زیادی روی دروازه پرسپولیس آوردند. آنها روی عدم تمرکز مدافعان و دروازه‌بان پرسپولیس نیز توانستند موقعیت خطرناک مهم خود در نیمه دوم را در دقیقه ۶۴ ایجاد کنند.

رامین رضائیان که بار دیگر جای خالی‌اش در دفاع راست پرسپولیس مشهود بود روی حرکت عمقی مهدی ترکمان جا ماند تا پاس عرضی او به آذرپاد برسد اما شوت آرام کاپیتان مس در دستان گوهری آرام گرفت.

مسی‌ها که استرس بالای گوهری را متوجه شده بودند فشار خود را روی دروازه این تیم بیشتر کردند اما غفلت آنها روی ضد حمله پرسپولیس باعث شد تا پاس عمقی مهدی ترابی در دقیقه ۷۴ به علی شجاعی برسد و این بازیکن همراه با مهدی عبدی در موقعیت دو به تک با نوشی صوفیانی قرار بگیرد. پاس رو به عقب بازیکن تعویضی پرسپولیس به مهدی عبدی سبب شد تا مهاجم جوان پرسپولیس گل سوم تیم و دوم خودش را به ثمر برساند.

با این حال مس دست از حمله کردن بر نداشت تا گوهری دو بار دیگر روی خروج‌های خود دچار اشتباه شود و بار دیگر سید جلال حسینی با تجربه بالای خود ناجی دروازه سرخ‌ها در دقیقه ۸۲ شود.

اخطارهای مسابقه

اشکان خورشیدی داور مسابقه توانست به خوبی روی بازی تسلط داشته باشد. او در نیمه اول سعید آقایی از پرسپولیس را با کارت زرد روبرو کرد. نیمه دوم نیز به شاهین توکلی از مس رفسنجان و احمد گوهری دروازه‌بان جوان پرسپولیس کارت زرد نشان داد.

مربی مس رفسنجان نیز به خاطر اعتراض‌هایش از کارت زرد خورشیدی در امان نماند تا اینگونه روی بازی تسلط خود را نشان دهد.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها