با حضور شهردار و فرماندار مشهد انجام شد

افتتاح پارکینگ پرستار

تولیت آستان قدس رضوی:

مسئولان شهری و استانی برای تأمین پارکینگ در اطراف حرم تدبیری بیندیشند

تولیت آستان قدس رضوی گفت: مسئولان شهری و استانی برای تأمین پارکینگ در اطراف حرم تدبیری بیندیشند، دسترسی به پارکینگ یکی از چالش‌های جدی زائران است.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: مسئولان شهری و استانی برای تأمین پارکینگ در اطراف حرم تدبیری بیندیشند، دسترسی به پارکینگ یکی از چالش‌های جدی زائران است.
کد خبر: ۱۳۵۵۷۰۷

به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی در دیدار فرماندار جدید مشهد با بیان اینکه  موضوع پارکینگ در اطراف حرم مطهر امروز به یک معضل تبدیل شده

و مشکلات زیادی برای زائران ایجاد کرده است افزود: مردم نسبت به نبود محل پارک خودرو در حریم حرم گلایه دارند، تأمین پارکینگ همگانی و ساخت شبکه معابر عمومی وظیفه مدیریت شهری و دستگاه‌های متولی در استان است؛ اما آستان قدس سال‌هاست برای رفع مشکلات زائران و مردم زیرگذر حرم را به‌طور موقت به این منظور اختصاص داده درحالی‌که در طراحی ابتدایی و ساخت زیرگذر حرم، کاربری عبادی و رواق مدنظر بوده است.
وی با اشاره به رشد روز افزون جمعیت زائران و مجاوران در سال‌های گذشته گفت: با گذشت سال‌ها مشکل پارکینگ اطراف حرم نیز هر سال پررنگ‌تر شده بطوری که امروز دیگر پارکینگ‌های زیرگذر حرم پاسخگوی جمعیت زائران نیست و دستگاه‌های شهری و استانی متولی امر نیز در سال‌های اخیر نسبت به این موضوع غفلت کرده‌اند و برای تأمین پارکینگ مردم اقدام محسوسی انجام نداده‌اند.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: خوب است در ابتدای چهار خیابان اصلی منتهی به حرم مطهر پارکینگ‎هایی ساخته شود تا زائران خودرو‌های شخصی خود را آنجا پارک کرده و ادامه مسیر را با سرویس‌ها و وسایل حمل‌ونقل رایگانی که مخصوص آنان تعبیه‌شده طی کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی با تأکید بر اینکه کمبود پارکینگ در مشهد به‌ویژه در ایام عید نوروز و مناسبت‌های مذهبی به یکی از معضلات مهم زائران تبدیل‌شده است گفت: بر اساس آمار بیش از ۸۰درصد زائران با خودروی شخصی به مشهد مشرف می‌شوند لذا تأمین پارکینگ یکی از اولویت‌هاست، اگر امکانات رفاهی و تسهیلات را فراهم نکنیم ممکن است برخی از زائران قید سفر به مشهد را بزنند.
وی با اشاره به همراهی، تعامل و همدلی مسئولان مختلف استان خراسان رضوی تصریح کرد: مسئولان مربوطه باید در این دوره به موانع پیش روی امر زیارت زائران رسیدگی کنند، نبود جای پارک خودرو باعث ایجاد و تشدید ترافیک در اطراف حرم مطهر می‌شود.

تولیت آستان قدس رضوی همچنین بر ضرورت تأمین امینت زائران از هر جهت و به بهترین نحو تأکید و با اشاره به‌ضرورت نظارت بر بازار و قیمت اجناس گفت: مسئولان با مدیریت مقتدرانه و نظارت جدی بر قیمت کالا‌ها و خدمات، اجازه گران‌فروشی و اجحاف در حق زائران و مجاوران را به سو استفاده گران ندهند، مبارزه با فروش کالا‌های تقلبی و گران‌فروشی از وظایف اصلی مسئولان استان به‌ویژه در ایام نوروز است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی در این دیدار مدیریت انقلابی و جهادی را لازمه پیشرفت در امور و تحقق میزبانی شایسته از زائران دانست.

محسن داوری فرماندار جدید شهرستان مشهد نیز در این دیدار گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات مجموعه متبوع خود ارائه کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها