آیین بهره برداری از پروژه های توسعه ای بیمارستان سبلان

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل: اورژانس بیمارستان سبلان اردبیل سالانه 20 هزار نفرمراجعه کننده دارد
کد خبر: ۱۳۵۵۱۹۰
قادر برجی مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل در مراسم افتتاح پروژه‌های توسعه‌ ای بیمارستان سبلان و بهره‌ برداری از پروژه‌های عمرانی، با بیان اینکه توسعه فعالیت‌های عمرانی و زیرساخت‌های مراکز درمانی در سال‌های اخیر سرتاسر استان را به کارگاه توسعه عمرانی تبدیل کرده است افزود:  48 درصد جمعیت استان اردبیل تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی است و طی ۲۹ سال گذشته با رشد ۳۰۰ درصدی مواجه هستیم.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل در ادامه افزود: اعتبارات سالانه در سال 1400 در این مجموعه در حوزه درمان تجهیز منابع شده اند مبالغ بر 730 میلیارد تومن بود که در دو سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.
وی در ادامه افزود: ما سالانه بیش از 1/6 میلیون نفر به مراکز سازمانهای تامین اجتماعی و همچنین در بیمارستان سبلان اردبیل سالانه 400هزار نفر مراجعه کننده داریم.
برجی در ادامه با بیان اینکه اورژانس بیمارستان سبلان اردبیل سالانه 20 هزار نفر مراجعه کننده دارد. افزود: سالانه بالغ بر 7500عمل جراحی در بیمارستان ارس و سبلان انجام می گیرد.
وی ادامه داد: در سال 96 ما در 5 حوزه نداشته های استان را بررسی کردیم. اعتبارات و فضای درمانی محدودی داشتیم و زیرساختهای درمانی قدیمی و فرسوده شده بودند و در تجهیزات پزشکی کمبود داشتیم.که خوشبختانه در حال حاضر 268درصد در حوزه درمان مستقیم و در حوزه درمان غیرمستقیم 199 درصد در مقایسه با استانهای همجوار 30 الی 40 درصد افزایش رشد داریم.
وی ادامه داد: در سال 97 در خصوص تعمیرات تجهیزات پزشکی 600میلیون تومن تجهیز منابع شد و هم اکنون 7/4 میلیارد تعمیرات اساسی در استان اعتبار داریم. در طول 3 سال گذشته در خصوص کمبود نیروی انسانی، 218 جذب نیروی دانشگاهی با آزمون داشتیم و با 1000نفر نیروی انسانی در این مراکز خدمات ارایه می دهیم که تقریبا یک پنجم این رقم در سه سال گذشته جذب شدند.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل در ادامه گفت: در شهرستان پارس آباد بطور اجمالی در بزرگترین واحد 52 درصد جمعیت تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی را دارا است. ما با مشکلاتی از جمله بعد مسافت، نبود تخت ها و بخش های ویژه و تهویه بیمارستانی در این منطقه مواجه بودیم که ویروس کرونا با فراگیری و با تمام مصیبت هایی که آورد، یکی از ستاوردهای بسیار ارزشمندش موضوع تهویه بیمارستانی بود که مطرح کرد. سیستم تهویه بیمارستانی ما مطلوب نبود و تنها استانی که در سال گذشته 26 میلیارد تومن به دو مرکز درمانی اعتبار داد و هم اکنون نیز در مرحله ساخت و تجهیزات هواسانی است، استان اردبیل بود.
 
وی ادامه داد: در شهرستان مشگین شهر یکی از نیازهای ضروری، احداث بیمارستان یک‌صد تخت‌خوابی است و در سال گذشته ۸ میلیارد تومان صرف خرید دستگاه سونوگرافی، رادیولوژی دیجیتال و آسانسور مرکزی شده است.
وی افزود: در شهرستان‌های گرمی، بیله‌سوار و نمین نیز با جذب و اختصاص اعتبارات، شاهد اقدامات چشمگیری در توسعه و تجهیز زیرساخت‌ها هستیم.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل با اعلام اینکه بخش دیالیز در بیمارستان سبلان توجه ویژه‌ای را می‌طلبید، تشریح کرد: در سال گذشته توانستیم با جذب  ۱۲ میلیارد تومان اعتبار و اختصاص آن، با ۱۱ تخت این بخش را راه‌اندازی و در اختیار مردم قرار دهیم، اما هنوز چراغ قرمز دیالیز در استان اردبیل روشن است زیرا سرانه دیالیز در کشور برای هر ۵ بیمار یک تخت است اما در استان اردبیل ۸ نفر بود که با اضافه شدن این ۱۱ تخت این رقم به ۷ نفر کاهش یافت.
 
سید محمد اعتماد اعجازی سرپرست فرمانداری اردبیل با بیان اینکه به تعداد 17 طرح دربخش خصوصی، حوزه اقتصادی با تلاش مدیران محترم دستگاههای اجرایی به نتیجه مطلوب رسیده است. افزود: این طرح ها بالغ بر 423میلیارد تومن اعتبار و همچنین پروژه های عمرانی در حوزه زیربنایی در گروه های مختلف نیز بالغ بر 370 میلیارد تومن اعتبار داشته است.
 
سرپرست فرمانداری اردبیل در ادامه گفت: تلاش مضاعف در حوزه صنعت برای راه اندازی واحدهای آتی است که با چالش روبرو بودند اما خوشبختانه نتیجه خوبی در پی داشته است با توجه به این که از ابتدای سال تا کنون 724نفر اشتغال پایدار داشته اند.
 
سید حامد عاملی استاندار اردبیل با بیان اینکه تلاش مسولان بیشتر باید خدمت به مردم باشد. افزود: اساس حرکت و خواسته ای که مردم از ما می خواهد کارآمدی است. نظام سیاسی اگر بخواهد درمسیر رشد و تعالی قرار بگیرد به مشروعیت نیاز دارد اینکه مردم احساس تعلق به حاکمیت خود داشته باشد. این احساس خوشبختانه در کشور ما وجود دارد.
وی ادامه داد: برای حاکمیت کارآمدی لازم است یعنی بتوان نیازهای مهم مردم را برآورده کرد و نیازهای آیندگان را نیز دوراندیشی و برنامه ریزی کرد. ما به این مهم بسیار نیاز داریم.
 
استاندار اردبیل افزود: ما در استان اردبیل در تمام شاخص ها  معمولا در رتبه های بالای 25 و 27 هستیم که به رتبه های 22 نیز خواهیم رسید اما وضعیت استان ما در حال حاضر مطلوب نیست و ما برای اینکه بتوانیم این وضعیت را بهبود دهیم باید تلاش مضاعف داشته باشیم. مدیران باید برنامه ریزی داشته باشند و بدانند که چه خدماتی را باید ارایه دهند و اگر غیر از این باشد استان ما این عقب ماندگی را جبران نخواهد کرد.
وی ادامه داد: به حوزه های مختلف اقتصادی، عمرانی، فرهنگی و اجتماعی اگر دقت کنیم ما آسیب های جدی و مشکلات جدی داریم لذا ما در آغازین روز دهه فجر قرار داریم که باید با برنامه های منسجم عهد ببندیم که با تلاش و همتی مضاعف بتوانیم مشکلاتی از جمله مشکل اشتغال جوانان که موضوع بسیار مهمی است را برطرف کنیم.
 
استاندار اردبیل در ادامه گفت: در اسفندماه برای سالهای 1401 و 1402 باید برنامه ریزی کنیم و برای توسعه و ارتقای استان در شاخص های مختلف تلاش کنیم. همچنین در شهرستان‌های استان از جمله خلخال، گرمی، نمین پروژه‌های بزرگی در دست انجام است که با تکمیل آن خدمات بیشتری به مردم ارائه خواهد شد.
توسعه فضای فیزیکی اورژانس بیمارستان سبلان تامین اجتماعی، افزوده شدن ۱۱ تخت دیالیز، بخش ام آر آی، توسعه پارکینگ و نوسازی بخش‌های مختلف بیمارستان از جمله اقدامات انجام شده در این واحد درمانی بود که مورد بهره برداری قرار گرفت.
در دهه فجر امسال ۴۰۰ پروژه مهم اقتصادی به ارزش ۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد.
 
 
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها