بازار فارکس یکی از بسترهای کسب درآمد دلاری است که طرفداران زیادی در جهان دارد. افراد می‌توانند به راحتی با سپری کردن دوره آموزش فارکس و کسب مهارت‌های لازم، در این حوزه شروع به فعالیت کنند.
کد خبر: ۱۳۵۴۵۶۶
امروزه با گسترش تکنولوژی، ابزارهای کسب درآمد و تجارت نیز دستخوش تغییرات فراوانی شده‌اند. فارکس یکی از این تغییرات است که با حجم نقدینگی فراوانی که دارد، بهترین مکان برای علاقه‌مندان به این حوزه می‌باشد. این کسب و کار هم مانند بسیاری از مشاغل، همانطور که سودده است، ممکن است باعث ضرر شما هم شود. در واقع ورود بدون گذراندن دوره‌های آموزش فارکس، کار بسیار خطرناکی می‌باشد. برای کسب بهترین نتیجه مانند هر بیزینس دیگری، ابتدا لازم است اطلاعات و دانش خود را از آن بالا برده و در نهایت شروع به فعالیت نمایید.

شاید از خود بپرسید که فارکس را باید از کجا شروع کنم؟ ما در ادامه به طور خلاصه مراحل آموزش فارکس و نحوه ورود به فارکس را برای شما شرح خواهیم داد.

اولین قدم در آموزش فارکس چیست؟
 
آموزش فارکس را از کجا شروع کنیم؟ همه آنچه در مورد فارکس باید بدانید
 
برای ورود به هر شغلی ابتدا لازم است با مفاهیم کلی و اصلاحات آن آشنا شوید. در فارکس هم به همین صورت است و شما باید در قدم اول با مفاهیم کلی آن اشنا شوید. بسیاری از افرادی که در فارکس ضرر می‌کنند، کسانی هستند که بدون درک درست از اصطلاحات فارکس وارد آن شده‌اند. این افراد بدون گذراندن آموزش فارکس بصورت اصولی و به خیال اینکه یک شبه ثروتمند شود وارد این حوزه شده‌اند.

اما نگران نباشید! مفاهیم کلی آموزش فارکس اصلا چیز پیچیده‌ای نیستند. اصطلاحاتی مانند خرید و فروش، اسپرد یا هزینه معامله، لوریج یا اهرم معاملاتی و غیره از این دست می‌باشند. منابع زیادی برای آموزش فارکس وجود دارند که یکی از آنها Babypips است، اما مدرسه رایگان آموزش فارکس ایران بروکر صفر تا صد آموزش بازار فارکس را به روشی ساده و قابل فهم در اختیار شما می‌گذارد.

فراموش نکنید که آموزش صحیح می‌تواند در آینده موفقیت شما را تضمین کند.

با چه نرم افزاری در فارکس کار کنیم؟

نکته بعدی که در مورد فارکس باید یاد بگیرید این است که چگونه باید به این بازار وصل شد! برای متصل شدن به بازار بین المللی فارکس می‌توانید از پلتفرم‌های در دسترس آن استفاده کنید. یکی از محبوبترین این پلتفرم‌ها، نرم افزار متاتریدر 4 است. شما در این نرم افزار به انواع نمادهای معاملاتی جهت خرید و فروش دسترسی دارید.

البته نرم افزارهای دیگری نیز وجود دارد که با توجه به نیاز و سلیقه کاربران، میتوان از آنها هم استفاده کرد. متاتریدر 5 و C-trader از آن دسته هستند.

برای استفاده از نرم افزار متاتریدر 4 لازم است طریقه کار کردن با آن را یاد بگیرید. برای دانلود و آموزش آن می‌توانید از وبسایت اصلی خود این نرم افزار، یعنی www.mql5.com استفاده کنید،  همچنین برای دانلود و آموزش متاتریدر به زبان فارسی می‌توانید از سایت ایران بروکر بهره ببرید.

لازم به ذکر است که شما می‌توانید قبل از ورود به بازار اصلی، در نرم افزار متاتریدر و از طریق افتتاح حساب آزمایشی، مدتی بصورت تمرینی در بازار فعالیت کنید تا هر چه بیشتر با بازار فارکس آشنا شوید.
 
آموزش فارکس را از کجا شروع کنیم؟ همه آنچه در مورد فارکس باید بدانید
 
تحلیل تکنیکال و فاندامنتال در فارکس، مانند دو پا برای انسان است! در واقع پایه‌های اصلی و الزامات اولیه قبل از ورود به بازار، آموزش تحلیل تکنیکال و فاندامنتال فارکس است. تحلیل تکنیکال مانند نقشه راهی می‌باشد که به شما نشان می‌دهد قدم بعدی برای معامله کردن چیست. تحلیل فاندامنتال مکمل تکنیکال است و شما را از ضررهای ناگهانی دور نگه میدارد.

تحلیل تکنیکال چیست؟

به آنالیز رفتار قیمت و پیش‌بینی حرکت آن بر روی نمودار را تحلیل تکنیکال می‌گویند. در واقع به واسطه آموزش تحلیل تکنیکال فارکس شما قادر خواهید بود رفتار قیمت را پیش بینی کنید و خود را برای ورود یا خروج از معامله آماده کنید.

3 اصل مهم در تحلیل تکنیکال وجود دارد که اکثر معامله‌گران بر روی آنها تاکید دارند.

تغییر قیمت‌ها تصادفی نیست و هدفمند هستند
قیمت همیشه بر اساس یک روند مشخص حرکت می‌کند
در شکل تغییر قیمت‌ها، همیشه تاریخ تکرار می‌شود
 

تحلیل فاندامنتال چیست؟

در تحلیل فاندامنتال یا بنیادی، تمرکز برای پیش بینی تغییرات قیمتی بر روی اخبار و اتفاقات سیاسی تمرکز دارد. در واقع با هر خبر اقتصادی، اتفاقات سیاسی، طبیعی و یا حتی جنگ‌ها، قیمت‌ها دچار تغییر و نوسان می‌شوند. معامله گران به وسیله تحلیل این وقایع، قیمت‌ها را پیش بینی کرده و از آن جهت ورود و یا خروج به معاملات استفاده می‌کنند.

بهترین منبع آموزش فارکس چیست؟
 
آموزش فارکس را از کجا شروع کنیم؟ همه آنچه در مورد فارکس باید بدانید

از آنجایی که آموزش فارکس بسیار گسترده می‌باشد لازم است که همیشه به منبعی مطمئن جهت گذراندن دوره‌های آموزشی دسترسی داشته باشید.  همچنین آشنایی با قدم به قدم فعالیت در فارکس نیز می‌تواند شروع کار شما را تسریع کند.

فراموش نکنیم که عوامل بسیار زیادی نسبت به موفقیت شما در بازار فارکس دخیل هستند که فرصت بازگو کردن همه آنها در اینجا میسر نیست. سایت آموزشی خبری ایران بروکر می‌تواند مرجعی تخصصی و مطمئن جهت آموزش رایگان صفر تا صد فارکس، انتخاب بروکر مناسب، اخبار و رویدادهای دنیای فارکس و رمزارزها برای شما باشد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها