پیام رزمایش پیامبر اعظم۱۷ هشدار دهنده و غافلگیرانه

کد خبر: ۱۳۵۳۹۱۲
با توجه به شرایط منطقه و بحرانی‌بودن غرب آسیا که همیشگی است، کاملا بدیهی است چنین رزمایش‌هایی توسط نیرو‌های مسلح کشورمان اعم از سپاه و ارتش انجام بگیرد و پیش از این هم چنین رزمایش‌هایی را برگزار کرده‌ایم؛ چرا که جمهوری اسلامی در جهت ثبات و تامین امنیت منطقه مسوولیت مستقیمی دارد.

نکته بعدی این است که تهدیدات نابخردانه که معمولا از ناحیه رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد، مبتنی بر همین مساله است. مثلا ما چندی پیش در شمال غرب کشور تهدیداتی داشتیم که شامل حضور صهیونیست‌ها در منطقه و شیطنت و تحریک آن‌ها توسط آذربایجان یا برخی کشور‌های دیگر بود لذا در آن شرایط رزمایش سپاه یا رزمایش مشترک ارتش و سپاه برگزار شد و اثرات خود را به خوبی نشان داد.
نکته سوم این است که باید توجه داشت این نوع رزمایش‌ها در واقع برای منطقه پیام صلح و امنیت دارد، اما در مقابل پیام هشداردهنده آن متوجه رژیم صهیونیستی و آمریکا و کشور‌هایی است که مشغول شیطنت در منطقه هستند لذا این رزمایش به آن‌ها هم این پیام را می‌دهد که مراقب رفتار‌های خودشان باشند.

نکته چهارم جزئیات مربوط به این رزمایش است. با توجه به این که طبق اعلام معاون عملیات کل سپاه شبیه‌سازی یکی از پیشرفته‌ترین طرح‌های تهاجمی در جنگ‌های ترکیبی و در هم‌تنیدگی جنگ‌های سخت و نیمه‌سخت و نرم در حال اجراست باید توجه داشت طبیعی است این رزمایش که به صورت ترکیبی اعلام شده به معنای استفاده از آخرین تکنولوژی‌ها با معیار‌های فنی و اطلاعاتی و عملیاتی باشد. به این معنا که حامل هشداری برای کشور‌هایی است که منطقه و نه‌تن‌ها جمهوری اسلامی را تهدید می‌کنند. نوع تهدیدات هم مشخص است، بنابراین پیام رزمایش پیامبر اعظم ۱۷ سپاه می‌تواند برای برخی کشور‌هایی که به دنبال ایجاد آشوب در غرب آسیا هستند هشداردهنده و غافلگیرانه باشد.
 
 
فداحسین مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی / روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها