گزارشی از جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان که نمونه‌ای از حمایت خیرین برای بهبود فضای آموزش جوانان و ارتقای پژوهش‌ های دانشجویی است

گام خیرین در حمایت از دانشمندان جوان

ششمین یلدای کارآفرینی در راه است

یلدای امسال معدنی از امید

کد خبر: ۱۳۵۳۵۲۶
وقتی به دو سال گذشته نگاه می‌کنیم، کابوس عالمگیری کووید-۱۹ تمام روز‌ها و ساعت‌ها و لحظه‌های آن را پر کرده است. عزیزانی که از کنار ما رفتند، بزرگ‌ترین غم دوران کروناست. در فضای کسب وکار‌های نوآور هم این بیماری کم قربانی نگرفت. استارت‌آپ‌هایی که در همان شروع کارشان مجبور شدند به خط پایان برسند و کسب‌وکار خود را تعطیل کنند.

اما با این‌که کرونا استارت‌آپ‌های ایرانی را خانه‌نشین کرد، کسب وکار‌های نوآور راه خود را پیدا کردند و توانستند ققنوس‌وار از خاکستر خود برخیزند و بار دیگر در مسیر نوآری قرار گیرند.

اما این خانه‌نشینی، یک ضربه بزرگ به بدنه اکوسیستم استارت‌آپی ایران وارد کرد و آن هم قطع شدن صدای مشترک بود. دیگر خبری از هم‌نشینی‌ها نبود و عملا دانشی در بین کسب‌وکار‌های نوآور منتقل نمی‌شد. انتقال دانش، همفکر و همگرایی، رگ حیاتی استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکار‌های نوآورانه است. همین انتقال دانش پیوسته است که نام اکوسیستم را روی خانواده استارت‌آپی ایران گذاشته‌است.

یلدای امسال فرصتی است تا بار دیگر صدای اهالی اکوسیستم استارت‌آپی به هم برسد. دانش‌های افزوده در دوران عالمگیری کرونا به اشتراک گذاشته شود و اکوسیستم استارت‌آپی ایران جان تازه‌ای بگیرد. کسب‌وکار نوآوری ایران، بیشتر از هر چیزی نیاز به جوانانی دارد که پا به عرصه بگذارند و جان تازه به این فضا دهند. نیاز به ایده‌های نو و نوآوران تازه‌نفس، از هر چیزی برای این روز‌ها مهم‌تر است، اما این تازه‌نفس‌های خارج از گود به یک انگیزه احتیاج دارند تا با تمام توان وارد گود شوند. یلدای کارآفرینان استارت‌آپی ایران با هدف انتقال همین انگیزه به نسل جدید، امسال در روز‌های ۱ تا ۳ دی ماه، برای ششمین دوره خود برگزار می‌شود. در یلدای امسال می‌خواهیم به موضوعاتی مانند آینده و نوآوری، تجارت الکترونیک و نوآوری و اقتصاد نوآوری و تامین منابع مالی استارت‌آپ‌ها بپردازیم. سرفصل‌هایی که با حضور ۸۰ فعال استارت‌آپی، از منظر‌های مختلف بررسی خواهدشد. یلدای امسال معدنی از تجربه‌ها، دانش‌ها و انگیزه‌هایی است که باید توسط نسل جدید استخراج شود تا جان تازه‌ای به کسب‌وکار نوآورانه ایران بدمد.

این روز‌ها بیشتر از هر چیزی به امید احتیاج داریم؛ امید برای روز‌های بهتر و ساختن. ساختن دنیایی نو که اکوسیستم استارت‌آپی ایران در سال‌های اخیر تمام توان خود را برای آن گذاشته است.

ششمین یلدا کارآفرینی ایران از تاریخ یکم تا سوم دی ماه ۱۴۰۰ به صورت آنلاین برگزار می‌شود و علاقه‌مندان و خانواده اکوسیستم می‌توانند از طریق وبسایت یلدا سامیت در نشانی shanbemag.com در این رویداد شرکت کنند.

اکبر هاشمی- بنیان‌گذار رویداد یلدای کارآفرینان/ روزنامه جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها