یلدای امسال معدنی از امید
ششمین یلدای کارآفرینی در راه است

یلدای امسال معدنی از امید

با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مدیران شرکت‌ های دانش‌ بنیان

آیین اختتامیه «طرح نشان ایرانی 2» در موسسه جام‌ جم برگزار می‌شود

 آیین اختتامیه «طرح نشان ایرانی 2» با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان روز یکشنبه 28 شهریور ساعت 10صبح در مؤسسه جام‌ جم برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۳۳۸۰۷۴

در هشت ماه گذشته حتما در صفحه‌های مختلف روزنامه، گزارش‌های ویژه معرفی کسب‌وکارهای استارت‌آپی، شرکت‌های دانش‌بنیان و اختراعات باقابلیت تجاری‌سازی را دیده‌اید.

گزارش‌هایی که با برچسب ویژه طرح نشان ایرانی2 و با طرح گرافیکی خاص و هویتی مجزا از گزارش‌های عادی روزنامه، باهدف حمایت از کسب‌وکارهای داخلی به معرفی و بررسی واقع‌بینانه محصولات و خدمات تولیدکنندگان ایرانی می‌پرداخت.

آیین اختتامیه «طرح نشان ایرانی 2» در موسسه جام‌ جم برگزار می‌شود

نگاهی به ماجرای شکل‌گیری هر کسب‌وکار یا استارت‌آپ، مزیت‌های رقابتی محصولات و خدمات و چالش‌های مسیر تولید آنها از مهم‌ترین محورهای گزارش‌های انتشار یافته طرح نشان ایرانی2 برای خوانندگان جام‌جم بود اما این طرح محدود به همین گزارش‌ها نبود و موسسه فرهنگی مطبوعاتی جام‌جم در فضای مجازی نیز پشتیبانی چشمگیری از تولیدکنندگان دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های خلاق و نوآور ایرانی انجام داد.

ماجرا از این قرار است که مؤسسه جام‌جم در راستای عمل به مسوولیت‌های اجتماعی و فرهنگی خود، بعد از تجربه موفقی که از اجرای طرح نشان ایرانی‌ یک در سال 1398 داشت، تصمیم گرفت سال 1399 طرح نشان ایرانی2 را باهدف حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، استارت‌آپ‌ها و مخترعان اجرا کند.

پیشتر در آبان 1398، طرح نشان‌ایرانی‌یک باهدف کمک به توسعه و رونق کسب‌وکارها و تولیدات تولیدکنندگان داخلی که دارای حداقل 50 پرسنل بیمه شده بودند، برگزار و مورد استقبال 246 تولیدکننده داخلی واقع شد.

موفقیت طرح نشان ایرانی‌یک، زمینه‌ساز شکل‌گیری ایده طرح نشان ایرانی2 شد که در این طرح از شرکت‌های دانش‌بنیان، استارت‌آپ‌ها، مخترعان و شرکت‌هایی حمایت شد که تولیدشان به هر نحوی باعث جلوگیری از خروج ارز می‌شد.

این شرکت‌ها پس از ثبت‌نام در سامانه neshan.jamejamdaily.ir و کسب تأییدیه‌های لازم می‌توانستند از حداقل 24 کادر فضای رایگان معادل نیم‌صفحه در روزنامه، ضمائم، سایت و شبکه‌های اجتماعی روزنامه جام‌جم (به ارزش تقریبی 300‌میلیون ریال) بهره‌مند شوند.

علاوه بر چاپ آگهی رایگان، برای ضریب‌دهی هر چه بیشتر از نحوه فعالیت و نوع کسب‌وکار شرکت‌های دانش‌بنیان محتوای تولیدی از طریق ایجاد صفحه اختصاصی در سایت جام‌جم آنلاین نیز بارگذاری می‌شد.

در طرح نشان ایرانی2، حدود 594 درخواست از جانب شرکت‌های دانش‌بنیان، استارت‌آپ‌ها و مخترعان در وب‌سایت طرح ثبت شد که این عدد نشان از افزایش 300 درصدی میزان مشارکت مخاطبان نسبت به طرح نشان ایرانی‌یک دارد.

از این تعداد 424 شرکت توانستند پس از تکمیل و تأیید مدارک، به مصاحبه دعوت و پس از تولید محتوا در صف انتشار آگهی قرار گیرند.

با توجه به درخواست‌های ثبت‌شده و حضور بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان در تهران، این استان با ثبت 355 درخواست حائز رتبه یک مشارکت در این طرح شد.

بعد از تهران، استان‌های اصفهان، خراسان رضوی و قم به ترتیب در رتبه‌های بعدی از نظر میزان مشارکت قرار گرفتند.

کسب‌وکارهای معرفی‌شده در طرح نشان ایرانی2 به 12گروه صنعتی، کسب‌وکارهای دیجیتال و فضای مجازی، خدماتی، پزشکی، طب سنتی و گیاهان دارویی، بازی و اسباب‌بازی و سرگرمی، آموزشی، رسانه‌ای (دیداری، شنیداری، مکتوب، مجازی و...)، گردشگری و صنایع‌دستی، طراحی و معماری و شهرسازی، هنری، کتاب (چاپ و نشر) و سایر موضوعات قابل تقسیم‌بندی است.

در این میان 164درخواست از بخش صنعتی، 131درخواست از بخش کسب‌وکارهای دیجیتال و فضای مجازی و 59درخواست از بخش خدماتی به‌عنوان سه بخش با استقبال بالا به ثبت رسید.

با توجه به استقبال گسترده صاحبان کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و فعالان استارت‌آپ‌ها از طرح نشان ایرانی2 و تعهدی که موسسه جام‌جم نسبت به شرکت‌هایی که در طرح ثبت‌نام کرده بودند تعداد 10176 کادر به ارزش 122میلیارد و 960میلیون ریال در روزنامه جام‌جم چاپ شد.

همچنین در سایت جام‌جم آنلاین، رپرتاژ آگهی 424 شرکت به ارزش چهار میلیارد و240میلیون ریال منتشر شد. این در حالی است که در طرح نشان ایرانی‌یک نیز مبلغ 37میلیارد و 561میلیون ریال بابت نشر آگهی‌ها هزینه کرده بود.

موسسه جام‌جم علاوه بر درج آگهی در روزنامه و سایت اقدام به تولید 200 دقیقه مصاحبه ویدئویی و 59 مصاحبه حضوری از مدیران عامل و صاحبان کسب‌وکارهای نوپا کرده است. همچنین در طرح نشان ایرانی، 346 مصاحبه تلفنی با هزینه‌ای بالغ‌بر یک میلیارد ریال صورت پذیرفته است.

گفتنی است این طرح فردا یکشنبه 28شهریور 1400 با انتشار آخرین گزارش در صفحه 15 به کار خود پایان می‌دهد.

همزمان مراسم ویژه اختتامیه طرح نشان ایرانی2 با هدف بررسی دستاوردها و نقاط قوت و ضعف این طرح به منظور الگوسازی در فضای رسانه‌ای و ادامه آن در قالب‌های متنوع دیگر در موسسه جام‌جم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار خواهد شد.

کاظم کوکرم - دانش / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها