۲۰ هزار نفر در صنعت طلا، نقره و جواهر مشهد فعالیت دارند

رییس اتحادیه صنف طلا، نقره و جواهر مشهد گفت: بیش از ۲۰ هزار نفر از تولید تا عرضه در صنعت طلا، نقره و جواهر این کلانشهر فعالیت دارند که توانمندیهای خود را در هفتمین دوره نمایشگاه بین المللی طلا، نقره و جواهر این شهر به نمایش می گذارند.
رییس اتحادیه صنف طلا، نقره و جواهر مشهد گفت: بیش از ۲۰ هزار نفر از تولید تا عرضه در صنعت طلا، نقره و جواهر این کلانشهر فعالیت دارند که توانمندیهای خود را در هفتمین دوره نمایشگاه بین المللی طلا، نقره و جواهر این شهر به نمایش می گذارند.
کد خبر: ۱۳۵۲۵۶۷

به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی ،محمد باقر معبودی بیان کرد: زیورآلات و مصنوعات طلا و نقره و جواهر مشهد خواهان بسیار در داخل و خارج از کشور دارد که آخرین طرحهای ساخته شده در این زمینه در نمایشگاه یاد شده به نمایش درمی‌آید.
وی ادامه داد: هفتمین نمایشگاه طلا، نقره و جواهر بعد از دو سال وقفه به دلیل شیوع کرونا، امسال از ۹ تا ۱۲ دی ماه با حضور فعالان این صنعت در مشهد و سایر نقاط ایران و حتی کشورهای همسایه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی مشهد برگزار می‌شود.
رییس اتحادیه صنف به گزارش طلا، نقره و جواهر مشهد گفت: هیاتهایی از کشورهای افغانستان، ترکیه، هندوستان و عراق در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.
آموزش فاکتور نویسی به اعضای صنف طلا براساس قانون جدید مالیات
وی با اشاره به اجرای قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده در سراسر کشور از ۱۳ دی ماه افزود: شیوه نامه فاکتورنویسی صاحبان صنوف طبق این قانون توسط این اتحادیه تنظیم و به همه صنوف ابلاغ شده تا از ۱۳ دی ماه امسال به اجرا درآید.
معبودی نژاد ادامه داد: طبق قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده باید در محاسبه مالیات، طلا حذف شده و اجرت کار روی آن در نظر گرفته شود که این مهم نیازمند نوشتن فاکتوری است که هم برای مشتری شفاف باشد و هم برای صاحب صنف مشکلی بوجود نیاید.
وی گفت: از سال ۱۳۸۹ تا امسال ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده بر روی اصل طلا محاسبه می شد و خریدار طلا مجبور بود هزینه بسیار بابت این موضوع پرداخت کند بطوری که به ازای خرید هر ۱۰۰ میلیون تومان طلا، ۹ میلیون تومان مالیات بر ارزش افزوده پرداخت می‌کرد و فروشنده مجبور بود این مالیات را از خریدار گرفته و آن را به اداره کل امور مالیاتی ارسال کند.
رییس اتحادیه صنف طلا، نقره و جواهر مشهد افزود: با اجرای قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده، وضعیت صنف طلا و نقره بهتر از گذشته شده و زمینه توسعه صادرات در این بخش فراهم می شود و برگزاری نمایشگاه طلا در مشهد نیز پیش درآمد روزهای خوب برای این صنعت همراه با اصلاحات انجام گرفته در مالیات خواهد بود.
وی ادامه داد: هزینه تمام شده طلا یا نقره ساخته شده در این شهر از سایر کشورها کمتر است لذا مصنوعات طلا بویژه نقره خواهان بسیار در بین کشورهای دیگر دارد و با اجرایی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده، بستر توسعه صادرات و خرید و فروش در این صنف فراهم می شود.
اتاق اصناف ایران در اطلاعیه‌ای با اشاره به قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده طلا اعلام کرد: ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده ساخت طلا، جواهر و پلاتین باید از ۱۳ دی‌ ماه امسال از مشتریان دریافت شود.


  


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها