از جاذبه های گردشگری استانبول به راحتی نگذرید!

از این 7 جاذبه گردشگری استانبول به راحتی نگذرید! همراه فلای تودی جاهای دیدنی استانبول از جزایر پرنس، کاخ توپکایی تا ایاصوفیه و دیگر جاذبه هایی که هر گردشگری جذب خودش میکند آشنا شوید.
کد خبر: ۱۳۵۲۴۷۰
سفر و گردشگری یکی از چیزهایی بود که به شدت تحت تاثیر کرونا قرار گرفت. با شیوع این بیماری، بسیاری از کشورها مرزهای خود را به روی گردشگران بستند و ترکیه یکی از آنها بود. این کشور که بدون ویزا و تنها با خرید بلیط هواپیما مانند پرواز تهران استانبول در دسترس ایرانیان قرار داشت دیگر پذیرای هیچ گردشگری نبود. رزرو هتل های استانبول و دیگر شهرهای توریستی این کشور تقریبا به صفر رسید، پروازها به مقصد شهرهای ترکیه کنسل شدند و اماکن توریستی برای مدت‌ها تعطیل ماندند.

حالا که واکسیناسیون به شکل گسترده‌ای در جهان ادامه دارد، سفرها در حال بازگشت به وضعیت اولیه خود هستند. اگر واکسیناسیون خود را کامل کرده‌اید و پروتکل‌ها را به خوبی رعایت می‌کنید، استانبول یکی از شهرهایی است که در این روزها می‌توانید از کم شدن تعداد توریست‌ها در آن استفاده کنید و سفری متفاوت را برای خود رقم بزنید. در این مطلب  در مورد جاذبه هایی در استانبول صحبت می‌کنیم که در این دوران بیشتر از بازدید از آنها لذت می‌برید.
 

از این جاذبه ها فقط در کرونا می توانید لذت ببرید!
ایاصوفیه


یکی از محبوب ترین دیدنی های ترکیه، ایاصوفیه در استانبول است. این اثر تاریخی به عنوان مهم‌ترین نماد عرفانی ترکیه شناخته می‌شود و بین توریست‌ها طرفداران زیادی دارد. جالب است بدانید که این بنا در ابتدا کلیسا بوده و سپس به مسجد تبدیل شده است.

در این مکان می‌توانید شاهکاری از دوره بیزانس و امپراطوری عتمانی را ببینید. از آنجا که در حال حاضر گردشگران کمتری به ترکیه سفر می‌کنند با ازدحام جمعیت در این مکان مواجه نخواهید شد و فرصت این را دارید که به تک تک جزئیات خیره شوید. بدون آنکه نگران حضور تعداد زیادی از گردشگران باشید از تزئینات و معماری این بنای چشم‌نواز لذت ببرید.
 

مسجد سلطان احمد


در میان دیدنی های استانبول، مسجد سلطان احمد یکی از پرطرفدارترین‌هاست و می‌توان آن را یکی از نمادهای استانبول دانست. این مسجد با کاشی‌هایی به رنگ آبی تزئین شده است و همین موضوع باعث شده تا به این بنا، لقب مسجد آبی را بدهند. مسجد سلطان احمد در نزدیکی ایاصوفیه قرار دارد و دیدنی های تاریخی دیگری هم در اطراف آن قرار گرفته‌اند. اگر قصد بازدید از این جاذبه ها را دارید می‌توانید در زمان رزرو هتل های استانبول به سراغ هتل های محله سلطان احمد بروید تا در زمان اقامت خود در این شهر، به راحتی به جاذبه‌های تاریخی دسترسی داشته باشید.
 

از این جاذبه ها فقط در کرونا می توانید لذت ببرید!
جزایر پرنس


جزایر پرنس در قسمت آسیایی ترکیه و در نزدیکی شهر استانبول قرار دارند و شامل 9 جزیره زیبا و دیدنی می‌شوند. این جزایر در گذشته به عنوان محلی برای تبعید شاهزادگان مجرم بوده و حالا به یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری ترکیه تبدیل شده‌اند. جزایر پرنس مکانی لوکس و آرام برای تفریح و استراحت هستند و در شرایط کنونی که توریست کمتری وارد ترکیه می‌شود، این جزایر هم آرامش بیشتری دارند. در این جزایر می‌توانید قدم بزنید و از دیدن مناظر لذت ببرید و خودتان را به نوشیدن یک نوشیدنی خوش رنگ و لعاب یا خوردن یک غذای خوشمزه مهمان کنید.
 

کاخ توپکاپی


کاخ زیبای توپکاپی جاذبه ای تاریخی و مهم در استانبول است که سالانه گردشگران زیادی به بازدید از آن می‌روند. این کاخ در سال 1478 ساخته شده و از قرن 15 تا 19 میلادی مرکز سیاسی امپراتوری عثمانی بوده است. در سال 1924 بود که آتاتورک دستور باز شدن درهای این کاخ به روی عموم مردم را داد و این بنا به موزه‌ای جذاب تبدیل شد. بخش‌های متعددی در این کاخ وجود دارند و  با خلوت شدن استانبول در این روزها، می‌توانید راحت تر و بهتر به جزئیات این بنای زیبا دقت کنید. فقط حواستان باشد که زمان زیادی را برای بازدید از این اثر مهم در نظر بگیرید تا از هیچ یک از جلوه‌های دیدنی و جذاب آن غافل نشوید.
 

از این جاذبه ها فقط در کرونا می توانید لذت ببرید!
میدان تکسیم


به یکی از پرازدحام‌ترین مکان‌های دیدنی در استانبول می‌رسیم. میدان تکسیم به دلیل حضور ترامواهای قدیمی قرمز در اطراف آن شهرت زیادی دارد و معمولا پر از جمعیت ساکنان استانبول و گردشگران است. در این شرایط که سفر به استانبول مانند گذشته رواج ندارد، این منطقه هم کمی خلوت‌تر است و بیشتر می‌توانید از گردش در آن لذت ببرید.
 

خیابان استقلال


از مشهورترین خیابان منتهی به میدان تکسیم غافل نشوید؛ خیابان استقلال یکی از شلوغ‌ترین مکان‌های استانبول است. این خیابان در بخش بی اوغلو قرار دارد و مسیر تردد ترامواهای قدیمی و قرمز معروف است. فروشگاه‌های متنوع، کافه‌ها و رستوران‌های جذاب و ... تنها بخشی از جاذبه‌های این خیابان به حساب می‌آیند. مساجد و کلیساهای تاریخی هم در این خیابان دیده می‌شوند و افراد علاقه‌مند به تاریخ و معماری را به سوی خود می‌کشانند.
 

برج گالاتا


اگر به غروب خورشید و زیبایی‌های آن علاقه دارید، حتما در سفر به استانبول برای یک بار هم که شده به تماشای غروب در کنار برج گالاتا بنشینید. این برج در بیش از 700 سال پیش برای نظارت بر کشتی‌ها و آگاهی از خطرات دزدان دریایی و ... بنا شد و در طول تاریخ کاربری‌های دیگری مانند زندان برای آن در نظر گرفتند. در حال حاضر این اثر به جاذبه‌ای مهم در شهر استانبول تبدیل شده و افراد زیادی به بازدید از آن می‌روند.

حالا که تعداد توریست‌ها در استانبول کاهش یافته، وقت آن است تا یک غروب همه چیز تمام را به دور از ازدحام همیشگی در کنار گالاتا تماشا کنید و از شکوه آن لذت ببرید.
 

سفر به صرفه به استانبول با فلای تودی


وقتی تصمیم خود را برای سفر به استانبول گرفتید، برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل به فلای تودی مراجعه کنید تا کمترین هزینه را بابت پرواز و اقامت در این شهر بپردازید. با سرویس‌های نمودار قیمتی و تقویم قیمتی می‌توانید از بیشترین و کمترین قیمت‌ بلیط هواپیما در بازه زمانی مورد نظرتان مطلع شوید و سرویس اطلاع از آخرین قیمت هم آخرین تغییرات در قیمت بلیط مورد نظرتان را به اطلاع شما می‌رساند. با رزرو هتل از فلای تودی از تخفیف‌های ویژه رزرو آنلاین بهره‌مند می‌شوید و می‌توانید بهترین هتل‌ها در هر کجای دنیا را با کارت‌های عضو شتاب رزرو کنید. بنابراین همه چیز فراهم است تا سفری به صرفه را داشته باشید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها