نخستین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی لرستان برگزار می شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: حمایت از گفتمان مصرف و تولید کالاهای فرهنگی بومی و ایرانی و تسهیل در دسترسی به تولیدات این عرصه برای خانواده ها از مهمترین اهداف برگزاری جشنواره است.
کد خبر: ۱۳۵۰۶۳۲
نخستین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی لرستان برگزار می شودبه گزارش جام جم آنلاین لرستان: احمد حسین فتایی ادامه داد: یکی از مهمترین دغدغه های مسئولین فرهنگی کشور، حمایت از تولید کالاهای فرهنگی در راستای تقویت سبد خانوار است.
فتایی تصریح کرد: اولین پیش نیاز این اتفاق مهم آن است که هنرمندان و اصحاب فرهنگ ضمن اشراف دقیق بر ظرفیت های بومی استان، نیازمندی های جامعه مخاطب را شناسایی و با نگاه بروز، اقدام به تولید نمایند.
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان اظهار کرد: در همین راستا در طی دو سال گذشته پیگیری ها و مکاتبات لازم را با مسئولین وزارتی انجام داده ایم تا زمینه برگزاری نخستین دوره جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی استان همزمان با هفتمین دوره جایزه ملی فیروزه فراهم گردد.
 
وی افزود: حمایت از گفتمان مصرف و تولید کالاهای فرهنگی بومی و ایرانی و تسهیل در دسترسی به تولیدات این عرصه برای خانواده ها از مهمترین اهداف برگزاری جشنواره است.
 
فتایی عنوان کرد: طراحی و بسته بندی کالاهای فرهنگی شامل ایده و تولیدات عرضه شده در بسته بندی محصولات و سوغات فرهنگی استان، اسباب بازی و عروسک، نوشت افزار و هدایای فرهنگی همچون پتینه کاری، دست سازه های بلوط، زیورآلات، تذهیب، زرنگاری، طراحی با نقش گلونی و ... موضوعات این جشنواره را شامل می شوند.
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان اضافه کرد: مهمترین شرط شرکت در جشنواره تکیه بر مولفه های فرهنگی و بومی استان است و علاقه‌مندان می توانند آثار خود را تا تاریخ بیستم دی ماه 1400 از طریق پایگاه اینترنتیjayezehFiroozeh.farhang.gov.ir   به دبیرخانه ارسال نمایند.
 
وی در پایان خاطر نشان ساخت: آثار تا  25 دی ماه دواری شده و مراسم اختتامیه و آیین گشایش نمایشگاه نیز اول بهمن ماه سال جاری برگزار می شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها