رسانه ملی به منظور بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس برنامه‌های متنوعی برای این هفته در نظر گرفته است

صدا، تصویر، حماسه

سریال «خان طومان - هفت‌خان عشق» با محوریت وقایع خان طومان سوریه و 50 شهیدی که در نبرد با تروریست‌های تکفیری به شهادت رسیدند، همزمان با سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی روی آنتن می‌رود.
کد خبر: ۱۳۴۸۶۶۳

«خان طومان...» روی آنتن می‌رود

سعید چاری، کارگردان با بیان مطلب فوق به جام‌جم گفت: این سریال یک مجموعه اپیزودیک است و در هر قسمت از آن بخشی از اتفاقات خان طومان را مرور کرده ایم. اپیزود اصلی این سریال با محوریت سردار سلیمانی تولید شده است.
این کارگردان ادامه داد: در اپیزود سردار به مرور کیفیت حضور ایشان در جنگ ایران و عراق و سپس نقش ایشان در اتحاد شیعیان ایران و عراق برای مبارزه با داعش پرداخته‌ایم. سردار شخصیتی محکم بود که بسیار زیاد تلاش کرد مردم ایران و عراق را نزدیک کند و یکی از نتیجه‌هایش هم که دیدیم راهپیمایی همه ساله اربعین بود که در کمال آرامش انجام شده است.

«خان طومان...» روی آنتن می‌رود
این کارگردان درباره سایر اپیزودهای «خان طومان...» گفت: در اپیزودهای بعدی به شرح کامل اتفاقات خان طومان و مرور زندگی شهدایی مثل مجید قربانخانی و رشادتهای لشکر 25 محمد رسول الله (ص) مازندران با محوریت شهیدان محمود رادمهر و حسن رجایی فر پرداخته ایم و ازهمه مهمتر اینکه نقش سردار در خان طومان را ارزیابی کرده‌ایم.
سعید چاری با اشاره به محتوای مورداستفاده برای ساخت این مجموعه مستند - داستانی گفت: بخش قابل توجهی از سریال شامل مصاحبه‌هایی با شاهدین عینی اتفاقات و فرماندهان جنگ است و درکنار آنها از فیلم‌های به جامانده از عملیات استفاده شده است.
این کارگردان درباره کیفیت فیلم‌های به جامانده از عملیات گفت: برخی فیلم‌ها بصورت حرفه‌ای گرفته شده و برخی فیلم‌ها به صورت موبایلی است و برای آن که فضایی یکدست بر کلیت کار حاکم باشد سعی شده با تدوین خوب، فضای تصویری همگنی برای مجموعه به وجود آید.

«خان طومان...» روی آنتن می‌رود
چاری درباره تعداد قسمت‌های «خان طومان...» گفت: سعی داریم که هیچ نمای اضافه‌ای در کار نباشد و برای همین سریال را با ریتم بالا تدوین کرده‌ایم و نهایتا سه قسمت کیفی خواهیم داشت که لحظه به لحظه آن متمایز است.
این کارگردان درباره دیگر مجموعه‌اش «لوطی» بیان کرد: «لوطی» سریالی داستانی با محوریت وقایع تاریخ انقلاب است که از قیام جنگل شروع شده و بعد از چند دهه به اتفاقات سوریه می‌رسیم. این سریال برای پخش در سال آینده آماده می‌شود.

حامد مظفری / جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها