تقویت زیرساخت های فرهنگی افزایش امنیت را به دنبال دارد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با تاکید بر نیاز استان به ارتقاء و افزایش فضاهای فرهنگی و هنری، گفت: یکی از لازمه های کاهش بزه‌کاری و افزایش امنیت در سطح جامعه ، تقویت زیرساخت های فرهنگی در مناطق مختلف از جمله مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار است.
کد خبر: ۱۳۴۷۹۰۸
 به گزارش جام جم آنلاین لرستان: محمود ثمینی تصریح کرد: هنرستان های هنرهای زیبا زمینه ساز تربیت نیروهای خلاق و آموزش دیده برای حضور در بازار کار و مراکز آموزش عالی است و با توجه به علاقه‌مندی نوجوانان و جوانان لرستان به رشته های مختلف هنری، بهره برداری و به سرانجام رسیدن این پروژه یک ضرورت است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: یکی از مهمترین نیازهای استان، تاسیس هنرستان های هنرهای زیبا برای پاسخگویی به نیازمندی های علاقه‌مندان تحصیل در رشته های هنری است که خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته طی دو سال گذشته، مجوز تاسیس و فعالیت دو هنرستان دیگر برای استان صادر گردید تا در حال حاضر شاهد فعالیت دو هنرستان پسرانه و یک هنرستان دخترانه در شهرستان های خرم آباد و بروجرد باشیم.
 
احمد حسین فتایی افزود: ایجاد فضای اختصاصی و مجهز برای هنرستان های هنرهای زیبا یک الزام است که در سایر استان های کشور وجود دارد و بهره برداری از این پروژه می تواند علاوه بر افزایش سرانه فضاهای فرهنگی و هنری استان، نیاز هنرجویان رشته های هنری به فضای آموزشی اختصاصی را نیز مرتفع سازد.
 
وی تصریح کرد: این پروژه با دو کاربری آموزشی و فرهنگی و هنری طراحی شده و با توجه به نبود مجتمع فرهنگی هنری در جنوب شهر خرم آباد، افتتاح این پروژه می تواند موجب ایجاد رونق در فعالیت های تخصصی مانند موسیقی، تئاتر، شعر و ادبیات، هنرهای تجسمی، سینما و ... در این منطقه و جذب نوجوانان و جوانان به این فعالیت ها شود.
 
 
لازم به ذکر است که با پیگیری های مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حمایت های استاندار لرستان، مجموعه استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مبلغ 150میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر استانی ریاست محترم جمهور به استان، برای این پروژه در نظر گرفته شده است. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها