هشدار سازمان جهانی بهداشت: کمبود 2 میلیارد سرنگ

سازمان جهانی بهداشت با تاکید بر انجام سریع تر واکسیناسیون علیه کرونا در جهان هشدار داد که جهان تا سال 2022 با کمبود 2 میلیارد سرنگ مواجه خواهد شد.
کد خبر: ۱۳۴۷۰۵۲

به گزارش جام جم آنلاین ، بر اساس گزارش جدید سازمان بهداشت جهانی، ممکن است سال آینده کمبود سرنگ جهانی وجود داشته باشد و کسری آن به دو میلیارد برسد.

به گفته خبرگزاری فرانسه، این کمبود نتیجه کمپین‌های جهانی واکسن کووید-19 با بیش از 7.25 میلیارد دوز در سراسر جهان است که دو برابر تعداد واکسن‌های استاندارد تزریق شده در یک سال است.

در نتیجه به شدت سرنگ کم می آید. تا به حال سابقه نداشته که در جهان و در عرض یک سال این چنین واکسیناسیون گسترده ای بین مردم انجام شود.

کمبود سرنگ، روند واکسیناسیون را با مشکل مواجه خواهد کرد.

مسئولان سازمان جهانی بهداشت گفتند که اگر تولید سرنگ افزایش پیدا نکند، این اتفاق می‌تواند منجر به احتکار و خرید وحشت‌زده شود و تلاش‌ها برای محافظت از مردم در برابر بیماری را متوقف کند.

لیزا هدمن، مشاور ارشد سازمان جهانی بهداشت در بخش دسترسی به داروها و محصولات بهداشتی گفت: «ما این نگرانی واقعی را مطرح می‌کنیم که ممکن است کمبود سرنگ‌های ایمن‌سازی داشته باشیم که به نوبه خود منجر به مشکلات جدی مانند کند شدن تلاش‌های ایمن‌سازی می‌شود.»

البته همین گزارش حاکی از آن است ممکن است کسری سرنگ از 1 تا دو میلیارد عدد متغیر باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها