مدیر کل دفتر بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان:

قیمت گوشت خاویار ۱۶ میلیون تومان نیست

مدیر کل دفتر بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان گفت: امروز در ۲۲ استان ایران، بالای ۱۷۵ مزرعه خاوریاری شناسنامه دار وجود دارد، در این مزارع گوشت خاویار با گونه‌های مختلف، پرورش می‌شود.
کد خبر: ۱۳۴۶۱۶۷

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از شبکه رادیویی ایران، «ناصر کرمی راد» مدیر کل دفتر بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان در برنامه «سلام صبح بخیر» درباره قیمت گوشت خاویار گفت: قیمت گوشت خاویار ۱۶ میلیون تومان نیست و این قیمت تنها برای گوشت خاویار بلوگا است.

وی در ادامه با بیان اینکه خاویار بلوگا با ارزش‌ترین خاویار در دنیاست، افزود: این نوع خاویار که برند آن به نوعی برای ایران است، رتبه یک صادرات دنیا را دارد.

کرمی راد با اشاره به اینکه سازمان شیلات ایران برای توسعه و پرورش ماهیان خاویار با توجه به شرایط اقلیمی، اقدام به تدوین برنامه کرده است، گفت: امروز در ۲۲ استان ایران، بالای ۱۷۵ مزرعه خاویاری شناسنامه دار وجود دارد، در این مزارع گوشت خاویار با گونه‌های مختلف، پرورش می‌شود.

مدیر کل دفتر بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان بخش دیگر صحبت هایش را به قیمت ماهی قرل آلا اختصاص داد و گفت: قیمت ماهی قزل آلا تحت تاثیر شرایط اقتصادی کشور بالا رفته است و این گونه ماهی هم اکنون در بازار عمده فروشی بین ۶۵ تا ۷۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

برنامه «سلام صبح بخیر» شنبه تا پنج شنبه هر هفته ساعت ۶:۳۵ به تهیه کنندگی زهرا قائدی و حسین معصومی و اجرای محمد نظری و سعید توکلی از رادیو ایران پخش می‌شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها