یخچال به راحتی می‌تواند بو بگیرد و اگر راه‌های مناسب برای از بین بردن آن پیدا نکنید ممکن است این بو ماندگار شود.
یخچال به راحتی می‌تواند بو بگیرد و اگر راه‌های مناسب برای از بین بردن آن پیدا نکنید ممکن است این بو ماندگار شود.
کد خبر: ۱۳۴۳۸۲۵

به گزارش جام جم آنلاین، حتما برای شما پیش آمده که درب یخچال را باز کنید و بوی ناخوشایندی را حس کنید یا فریزر شما بوی نامطبوعی بدهد با این که مواد غذایی رو باز را حتی برای مدت کمی در یخچال نگه داشته باشید.

یخچال به راحتی می‌تواند بو بگیرد و اگر راه‌های مناسب برای از بین بردن آن پیدا نکنید ممکن است این بو ماندگار شود. روش‌های زیر را بخوانید تا به راحتی بوی یخچال را از بین ببرید.

مواد غیرشیمیایی استفاده کنید

در یک لیوان جوش شیرین پر کنید و در گوشه یخچال قرار دهید. جوش شیرین بو را جذب خواهد کرد. سرکه نیز همین کارکرد را دارد اما مراقب باشید حجم کمی استفاده کنید. نصف لیوان سرکه را کنار یخچال قرار دهید تا بو را جذب خود کند.

روش سوم طبیعی با استفاده از لیمو است. لیمو را قاچ بزنید و داخل یخچال قرار دهید. لیمو بوی بد را ازبین می‌برد اما لیمو باید حداقل یک بار در هفته عوض شود.

جادوی میخک

لیمو یا یک پرتقال بردارید، آن را نصف کنید و در میخک بزنید. تا زمانی که شروع به خشک شدن کند در یخچال می ماند.

همچنین سیب زمینی بسیار مفیداست. سیب زمینی را پوست بکنید و داخل یخچال قرار دهید برای از بین بردن تمام بوهای یخچال باید هر 2 - 3 روزسیب زمینی را عوض کنید و در یخچال نگه دارید تا وقتی بو از بین برود.

قهوه را جدی بگیرید

قهوه در جذب بو خیلی سریع عمل می‌کند. در عرض چند روز، حتی با استفاده از دانه‌های قهوه در قفسه‌های مختلف یخچال، بو از بین می‌رود. علاوه بر قهوه می‌توانید از آرد جو استفاده کنید.

آرد جو می‌تواند بویی که در یخچال و یا کاسه سرامیکی یا آلومینیومی مانده را جذب می کند. یکی از راه‌های خیلی سریع نیز استفاده از زغال است. زغال را روی هر قفسه قرار دهید متوجه می‌شوید که چقدر سریع بوی یخچال گرفته می‌شود.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها