بازیگر فصل تازه "روزگار جوانی" بیان داشت:

سریال روزگار جوانی مورد توجه مخاطبان قرار گرفت

یک کارگردان باسابقه مطرح کرد:

خلاقیت‌ است که سریال ماندگار را شکل می‌دهد

یک کارگردان تاکید کرد که هرچقدر هنرمندان و رسانه ملی به سمت پیوستگی بیشتری بروند، درنهایت سودش برای مخاطبان رسانه ملی است.
کد خبر: ۱۳۴۳۸۱۸

مجید جوانمرد کارگردان باسابقه در این باره به جام جم گفت: بسیاری از کارگردانان دوست دارند برای تلویزیون و مخاطب گسترده، سریال بسازند ولی برخی سوءتفاهمات باعث شده است که امکان همکاری مشترک برای برخی فراهم نباشد.

کارگردان فیلم "شکار" که بارها از تلویزیون پخش شده، اظهار داشت: اگر سوءتفاهمات تلویزیون و کارگردانان که بیشتر مبنای ایدئولوژیک دارد، حل شود، امکان همکاری‌های بیشتر میان کارگردانان باتجربه و تلویزیون، فراهم خواهد بود.

جوانمرد ادامه داد: خودم زمانی که فیلم‌هایی مثل "شکار" و "دستمزد" را می‌ساختم، می‌دانستم فیلم‌ها قابلیت این را دارند که از تلویزیون پخش شوند و بعد از چندین دهه، همچنان این آثار به مناسبت‌های مختلف از تلویزیون پخش می‌شوند و مخاطب هم دارند چون بلحاظ ایدئولوژیک این آثار در زمانی تولید شدند که تفاهم بیشتری میان کارگردانان و تلویزیون وجود داشت.

این کارگردان تاکید کرد: کار هنرمند، کار دلی است، کار عاطفی است که از جهان بینی آن هنرمند می‌آید و حالا هرچقدر بیشتر این جهان‌بینی، درک شود و از سوي دست‌اندرکاران تلویزیون محترم واقع گردد، به سمت و سوی شکل گیری سریالهای جذاب می‌رود.

کارگردان سریالهای "دل خوش سیری چند" و "خانه شش در" پیرامون تلاش‌هایش برای سریال سازی در سالهای اخیر گفت: سریال سازی نیاز به طرحهای خوب و متفاوت دارد و اینکه با همان نگاه فیلمسازی، بخواهیم سریال بسازیم، غلط است. سریال سازی نیاز به متنی دارد که فی المثل اگر بیست قسمت است در هر قسمت به اندازه یک فیلم، هیجان و سرگرم کنندگی داشته باشد. خودم خیلی دوست دارم به چنین طرحی برسم و بعد به سراغ سریال سازی بروم.

جوانمرد در ادامه گفت: مشکل برخی از سریال سازان این روزگار که به لطف شبکه خانگی، تعدادشان زیاد هم شده این است که بدون عقبه لازم حتی در ساخت یک مینی‌سریال یکباره می‌خواهند یک سریال چهل قسمتی بسازند و چون هیچ درکی از تقسیم بندی درام در سریال ندارند، خیلی زود با مشکل مواجه مي‌‌شوند.

حامد مظفری/جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها