سازمان صلیب سرخ جهانی در گزارشی، رژیم اشغالگر را به تلاش برای تغییر ساختار شهر تاریخی قدس در جهت منافع شخصی خود، متهم کرد.
کد خبر: ۱۳۴۳۴۳

به گزارش شبکه BBC، در این گزارش تصریح شده است، بازسازیهای مورد نظر اسراییلها، در درازمدت پیامدهای ناگواری را برای فلسطینیانی که در بخش قدس شرقی در سایه اشغال این رژیم به زندگی میپردازند، به ارمغان خواهد آورد.
گزارش صلیب سرخ جهانی همچنین تاکید میکند، رژیم صهیونیستی نسبت به مقررات و پیمانهای بینالمللی به ویژه قوانین مربوط به اشغالگران بیاعتنا و به آنها عمل نمیکند.
این گزارش محرمانه که به رسانههای خبری نیز درز پیدا کرده است، میافزاید، بنا نهادن دیوار حایل در کرانه باختری رود اردن و ساختن شهرکهای یهودی نشین در زمینهای اشغالی خارج از شهر و تاسیس راههای ارتباطی میان آنها، از جمله تجاوزهای رژیم غاصب اسراییل به شمار میآید.
شایان ذکر است، به موجب قوانین و مقررات بینالمللی، بخش شرقی قدس برخلاف عقیده رژیم صهیونیستی، به عنوان سرزمین اشغالی شناخته میشود.
از سوی دیگر، بانا صایح، سخنگوی کمیته بینالمللی صلیب سرخ جهانی در عین این که فاش شدن این گزارش را خلاف عرف کمیته یاد شده میداند، اما اقدامات رژیم اشغالگر قدس را در ساختن دیوار حایل که دستیابی فلسطینیان به مسایل بهداشتی، پزشکی و آموزشی را سخت میکند، ظالمانه خواند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها