jamejamonline
دانش عمومی کد خبر: ۱۳۴۲۱۷۱   ۲۱ مهر ۱۴۰۰  |  ۱۷:۳۳

متخصصان سوئیسی در بررسی های خود به نوعی آنتی بادی دست پیدا کردند که می تواند در خنثی ساختن سویه دلتا و دیگر سویه های کروناویروس موفق عمل کند.

به گزارش جام جم آنلاین، این متخصصان اظهار داشتند که نوعی آنتی بادی بسیار قوی کووید ۱۹ را کشف کرده اند که می تواند انواع سویه های کروناویروس از جمله نوع دلتا را خنثی کند.

پیشتر دکتر «جنی هریس»، مدیر اجرایی آژانس امنیت بهداشت انگلیس گفته بود که غلبه سویه دلتا در سطح جهان باعث شده که دیگر انواع سویه های کرونا منقرض شوند هر چند لازم است هنوز هوشیار بمانیم.

اکنون به نظر می رسد که بتوان سلاح جدیدی را برای مقابله با سویه های کروناویروس کشف کرد. متخصصان سوئیسی معتقدند که آنتی بادی کشف شده یکی از موثرترین آنتی بادی هایی است که تاکنون برای مقابله با کروناویروس جدید شناسایی شده است.

آنها یک آنتی بادی مونوکلونال بسیار قوی را کشف کرده اند که پروتئین سنبله کروناویروس را هدف قرار می دهد و در خنثی سازی همه سویه های نگران کننده کرونا که تا به امروز شناسایی شده از جمله سویه دلتا موثر است.

به گزارش ایسنا، به گفته محققان این آنتی بادی مانع از اتصال پروتئین سنبله به سلول های گیرنده ACE۲ می شود که ویروس از آن برای ورود و آلوده کردن سلول های ریه استفاده می کند. این بدان معنی است که آنتی بادی، روند تکثیر ویروس را متوقف می کند و سیستم ایمنی بیمار را قادر می سازد که ویروس را از بدن خارج کند.