گفت‌وگو با محمد احمدزاده درباره بازی‌های پیش‌روی تیم ملی در مقدماتی جام جهانی

امارات و کره از بازی با ما می‌ترسند

«آرامش حاکم بر تیم‌ملی». محمد احمدزاده دلیلش را اسکوچیچ می‌داند و آن را یکی از ویژگی‌های بارز این سرمربی می‌داند.
کد خبر: ۱۳۴۰۸۱۵

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم ، او در عین حال با بیان این‌که این تیم، یکی از بهتر‌ین تیم‌های تاریخ فوتبال ایران است، از وفاق و همدلی به عنوان رمز اصلی نتایج درخشان تیم‌ملی در بازی‌های اخیر یاد می کند. در فاصله یک هفته تا آغاز دور جدید بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی در آسیا سراغ این مربی خوشنام ‌و پیشکسوت فوتبال ایران رفتیم تا نظرش را پیرامون تیم‌ملی و دو بازی حساس بعدی مقابل امارات و کره‌جنوبی جویا شویم.

 

 بازی با امارات نزدیک است؛  ۱۵ مهر. حریف را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

تیم‌ملی امارات، مثل قطر درچند سال اخیر پیشرفت محسوسی کرده. دو‌‌ تیم ‌عربی منطقه حوزه خلیج فارس تلاش خوبی برای توسعه فوتبالشان انجام داده‌اند و فکر می‌کنم امارات  حریف سختی برای تیم‌ملی ما باشد.‌

 در خصوص تیم‌ملی ‌فوتبال ایران چه نظری دارید؟

بدون اغراق باید بگویم این تیم‌ملی یکی از بهترین تیم‌های ملی تمام دوران است، چراکه هم هدف دارد و همه بچه‌ها یکدست و در خدمت تیم هستند و هیچ کسی هم دنبال منافع شخصی نیست. در واقع همه تیم اعم از بازیکنان و کادر فنی ‌در مسیر یک هدف که صعود مقتدرانه به جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر ‌است حرکت می‌کنند و همین امر موجب شده شاهد ۹ برد متوالی از تیم‌ملی در بازی‌های اخیر باشیم.

 در مورد دراگان اسکوچیچ اظهارنظرهای مختلفی مطرح است. شما جزو کدام طیف هستید؟

 به‌نظرم یکی از شاخصه‌های اسکوچیچ این است که ‌دور از حاشیه‌هاست و توانسته آرامش کامل را به تیم‌ملی فوتبال ما تزریق کند و این خود نکته قابل توجهی در فوتبال است که در گذشته ودر برخی دوره‌ها این آرامش نبود و همواره ما با یک چالش در تیم‌ملی روبه‌رو بودیم. امروز کلا تیم‌ملی در آرامش است و به همین خاطر تیم‌ملی با هدایت دراگان اسکوچیچ ‌توانست در بازی‌های باقیمانده مقدماتی و در دو بازی این مرحله به پیروزی برسد.

بعد از امارات باید به مصاف کره‌جنوبی برویم که به نظرم سخت‌ترین چالش تیم‌ملی در دور رفت خواهد بود. درباره این بازی بزرگ چه نظری دارید؟

تیم‌ملی ‌کره‌جنوبی همیشه رقیب سنتی ما بوده و الان هم هست و به‌نظرم بازی ما با تیم‌ملی فوتبال ‌کره‌جنوبی چه در تهران و چه در کره همواره برای هردو تیم سخت و نفسگیر است چراکه کره‌جنوبی  یک تیم نوپا نیست و همیشه یک پای قدرت در آسیا بوده و هست.

 پیش‌بینی شما از نتایج تیم‌ملی در دو بازی آتی چیست؟

هرچند نمی‌توان نتایج بازی‌های سخت پیش رو را از قبل پیش‌بینی کرد اما تیم ملی فوتبال ایران بهترین تیم حال حاضر آسیاست و ما بازیکنانی در ترکیب تیم‌ملی داریم که قادرند در لحظه همه معادلات را به نفع تیم‌ملی تغییر دهند و این امر را ما در دیدارهای قبلی به‌خصوص مقابل تیم‌ملی عراق دیدیم. ما در خط حمله بازیکنان بسیار فکور و جسوری داریم که هردفاعی را به وحشت می‌اندازند‌. مهدی طارمی ، سردار آزمون ، علیرضا جهانبخش و....دیگران از نفراتی هستند که از هر دفاعی به‌راحتی عبور می‌کنند و اینها نقاط مثبت و بسیار موثر تیم‌ملی ماست. از طرفی با پیروزی‌هایی که تیم‌ملی با اسکوچیچ کسب کرده از لحاظ روحی در وضعیت بسیار ایده‌آلی است. با این حال بنظرم ما باید حساب دیدار با تیم‌های ملی امارات و کره‌جنوبی را از بازی با تیم‌هایی چون سوریه و عراق جدا کنیم.

 نقطه ضعفی هم در تیم‌ملی به چشم می‌خورد؟

یکی از دغدغه‌ها در حال حاضر، بازیکنان دفاعی ما هستند که امیدوارم در این مدت باقی مانده تا دیدار با تیم‌های ملی فوتبال ‌امارات و کره‌جنوبی این خط دفاعی تقویت و‌ ترمیم شود تا ما در بازی‌های پیش‌رو با مشکل جدی روبه‌رو نشویم و یقینا آقای اسکوچیچ و کادر فنی دراین خصوص تمهیدات لازم را انجام خواهند داد.  ای‌کاش با توجه به تعطیلی لیگ در این مدت حداقل یک بازی تدارکاتی برای تیم‌ملی فراهم می‌کردیم تا برخی از مشکلات کاملا برطرف می‌شدند.

 در آستانه دو بازی حساس تیم‌ملی در مقدماتی جام‌جهانی، توصیه‌های شما به عنوان یک کارشناس قدیمی فوتبال چیست؟

 توصیه من همان وفاق و یکدلی در تیم‌ملی است که ایجاد شده و امیدواریم همچنان ‌پا برجا بماند چراکه این دو دیدار درواقع بسیار متفاوت‌تر از بازی با سوریه و عراق است. با همه این اوصاف باید بگویم هم تیم‌ملی امارات و هم تیم‌ملی کره‌جنوبی از بازی با تیم‌ملی ما می‌ترسند و این خود یک امتیاز بزرگ برای شاگردان اسکوچیچ محسوب می‌شود. ان‌شاءا... ملی‌پوشان از این دو بازی هم سربلند و پیروز خارج شوند.

رسول شمالی ورزنده / روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها