نبود طرح جامع ترافیک در خرم آباد/ احداث پارک ترافیک با کمک سرپرستی بیمه

شهردار خرم آباد گفت: شهر خرم آباد یک طرح جامع ترافیک ندارد و هر کس به صورت انفرادی و سلیقه ای هر طرحی را اجرایی می کند.
کد خبر: ۱۳۳۸۴۸۶
نبود طرح جامع ترافیک در خرم آباد/ احداث پارک ترافیک با کمک سرپرستی بیمهبه گزارش اختصاصی جام جم آنلاین لرستان: سعید فتوحی افزود: متاسفانه از سال 94 قراردادی برای طرح جامع ترافیک توسط مشاورین منعقد و قرار بود دو ساله انجام شود اما نزدیک به 6-7 سال است که این طرح بلاتکلیف مانده است.

وی ادامه داد: سه فاز این طرح انجام شده است و تا پایان مهر ماه فاز 4 آن به اتمام می رسد و فاز 4 آن، همان اصل کار و طرح زوج و فرد است و باید بتوانیم در فاز 4 حتما کارهای اجرایی را پیش بینی کنیم.

شهردار خرم اباد عنوان کرد: فاز 5 آن در بحث آموزش می رود که تا پایان سال طرح جامع حمل و نقل ترافیک به اتمام برسد و بقیه پروژه ها و تصمیم گیری ها بر اساس همین طرح جامع باشد.
 
فتوحی اظهار کرد: یکی از مشکلات این است که بسیاری از مسئولان وضعیت شهر را با شهرهای کلان و دیگر شهرها مقایسه می کنند در صورتی که مدیریت در خرم آباد هیچ کسری نسبت به مدیریت شهرهای همدان و ... نداریم ولو سطح مدیریتی ما هم بالاتر باشد.

وی بیان کرد: اما موضوع اصلی بحث مالی است و در صورت تامین اعتبار ، بسیاری از مشکلات رفع خواهند شد.
 
شهردار خرم آباد در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: دولت حق و حقوق شهرداری ها را پرداخت نمی کند ونمونه بارز این است که 60 درصد از جرایم راهنمایی باید به شهرداری خرم آباد پرداخت شود و اگر همین پول به حساب شهرداری خرم آباد واریز شود بسیاری از مشکلات شهری رفع و یا بالاخره پروژه ای به سرانجام می رسد .

وی تصریح کرد: همین سهم شهرداری در جرایم راهنمایی رانندگی در راستای ترافیک و بهبود عبور و مرور هزینه می شود.

شهردار خرم آباد گفت: برخی جاها هست که بعضا تقاطع غیر همسطح باید وجود داشته باشد و از محل همین جرایم راهنمایی رانندگی میتوان این چنین پروژه هایی را اجرایی نمود.
 
فتوحی تصریح کرد: در بحث ترافیک مرکز شهر در موضوع لوایح تجمیع عوارض ، بحث تشویقی گذاشته ایم که پزشکان، مطب هایشان را جابجا کنند و در معابرهای دیگر تامین مکان نمایند.
 
شهردار خرم آباد در بخش دیگری از صحبت هایش به احداث پارک ترافیک در خرم آباد اشاره کرد و گفت: در این راستا با کمک یکی از سرپرستی های بیمه در استان مذاکراتی صورت گرفته است که با همکاری بیمه بدون صرف حتی یک ریال از سوی شهرداری، پارک ترافیک ایجاد و احداث شود.
 
وی ادامه داد: نقشه آماده و جانمایی شده است و در آینده ای نزدیک شروع به کار می کنند.
 
فتوحی بیان کرد: مرکز کنترل ترافیک در شهرداری هنوز به شهرداری واگذار نشده است تا بتوانیم از بحث ترافیک از آن استفاده کنیم.
 
شهردار خرم آباد اظهار کرد: پیست دوچرخه سواری چهار باغ یکی از مصوبات  شورای ترافیک بوده اما حالا متاسفانه خود پیست باعث بروز تصادف و یا ایجاد مشکلاتی برای مردم شده است.

فتوحی تصریح کرد: بحث ورودی مسکن مهر نیز این طرح که در شورای ترافیک مطرح شده است خود قتلگاهی است و باید تجدید نظری صورت بگیرد.
 
وی ادامه داد: در ورودی مسکن مهر به غیر از تقاطع غیر هم سطح هیچ تقاطع هم سطحی جواب نمی دهد و از سمت پل ایت الله کمالوند هیچ دیدی نسبت به این قسمت وجود ندارد و باعث بروز مشکلات زیادی برای مردم می شود.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها