وزیر بهداشت با اشاره به پیگیری واردات واکسن برای دانش آموزان، گفت: امیدواریم تا دو هفته دیگر واکسیناسیون افراد 7 تا 18 سال را در کشور شروع کنیم.
کد خبر: ۱۳۳۷۸۰۳
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر بهرام عین اللهی امروز (۲۵ شهریور) در حاشیه بازدید از مرکز تجمیعی واکسیناسیون دانشکده بهداشت کرمانشاه در جمع خبرنگاران، با تاکید بر لزوم تسریع واکسیناسیون کرونا در کشور، گفت: تنها راه مقابله با کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی و انجام واکسیناسیون است و بنابراین نیاز است که روند واکسیناسیون در کشور سرعت بیشتری گیرد.

وی با اشاره به تامین مناسب واکسن در کشور، گفت: در حال حاضر مهم‌ترین شاخص عملکرد استان‌ها برای ما بر مبنای موفقیت آن‌ها در مقابله با کرونا که همان تسریع در روند واکسیناسیون است، می‌باشد.

عین اللهی با اشاره به روند واکسیناسیون دانشجویان، از بازگشایی حضوری دانشگاه‌های علوم پزشکی از مهرماه خبر داد و افزود: آموزش مجازی در رشته‌های پزشکی کاربردی نیست و با توجه به واکسیناسیون دانشجویان از مهرماه این دانشگاه‌ها بازگشایی خواهند شد.

وی افزود: در خصوص سایر دانشگاه‌ها هم با اتمام واکسیناسیون دانشجویان، وزیر علوم در این زمینه تصمیم گیری خواهد کرد.

امیدواریم تا ۲ هفته دیگر واکسیناسیون ۷ تا ۱۸ ساله‌ها را شروع کنیم

وزیر بهداشت از پیگیری برای واردات واکسن دانش آموزان هم خبر داد و افزود: در تلاش هستیم که واکسن افراد ۷ تا ۱۸ سال را هم تامین کنیم و امیدوار هستیم از دو هفته دیگر واکسیناسیون این گروه‌های سنی هم انجام شود.

عین اللهی خاطرنشان کرد: تعداد محدودی واکسن برای افراد زیر ۱۸ سال در اختیار داشتیم که این واکسن‌ها برای ۱۷ ساله‌ها که در آستانه کنکور سراسری هستند تزریق شد تا بتوانند با فراغ بال بیشتری در کلاس‌های آمادگی کنکور حاضر شوند.

وی در خصوص بازگشایی مدارس هم گفت: برنامه ما این است که واکسیناسیون افراد زیر ۱۸ سال و والدین آن‌ها هم انجام گیرد تا با خیال راحت بازگشایی مدارس هم انجام گیرد.

عین اللهی افزود: این نکته را باید یادآور شد که واکسیناسیون به معنای پایان کرونا و کنار گذاشتن رعایت پروتکل‌ها نیست و استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی حتی با اتمام واکسیناسیون تمام گروه‌های سنی باید ادامه داشته باشد.

عین اللهی تاکید کرد: همه باید به زندگی با کرونا و رعایت پروتکل‌ها عادت کنیم و مردم باید بدانند که واکسن تنها سیستم دفاعی بدن را در برابر این ویروس قوی می‌کند و این به معنی عدم ابتلا به کرونا نیست و واکسن تنها می‌تواند از شدت بیماری کم کند.

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به انتشار برخی شایعات در خصوص واکسن کرونا، گفت: از مردم می‌خواهیم که به شایعات توجه نکنند و حتما برای تزریق واکسن اقدام کنند.

عین اللهی گفت: آمار‌ها نشان میدهد در حال حاضر فوتی‌های کرونا در کشور از میان کسانی است که واکسنی تزریق نکرده اند.

محدودیت سنی واکسیناسیون کرونا در کرمانشاه برداشته شد/ از امروز همه افراد بالای ۱۸ سال واکسینه می‌شوند

وزیر بهداشت در ادامه از برداشته شدن محدودیت سنی واکسیناسیون کرونا در استان کرمانشاه خبر داد و افزود: از امروز تمام افراد بالای ۱۸ سال در این استان باید واکسینه شوند.

وی افزود: کرمانشاه یک استان مرزی است و مرز‌های این استان میتوانند محلی برای ورود ویروس به کشور باشند و نیاز است که سریعا تمام گروه‌های هدف این استان (افراد بالای ۱۸ سال) در برابر کرونا واکسینه شوند.

عین اللهی تاکید کرد: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه باید ظرفیت واکسیناسیون در استان را دو برابر کرده و شیفت‌های کاری مراکز واکسیناسیون را افزایش دهند و امیدواریم با این اقدامات تا ۱۰ روز دیگر واکسیناسیون در این استان پایان گیرد.

وزیر بهداشت با اشاره به بازدید از مراکز درمانی استان، تجهیزات و امکانات این مراکز را امیدبخش توصیف کرد و از تمام مسئولان دانشگاه در خصوص عملکردی که در زمینه واکسیناسیون و درمان بیماران کرونایی داشتند تقدیر کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها