پسر جوان که برای نجات دوستش از خانه مردی، مرتکب قتل شده‌بود پس از 9سال بلاتکلیفی در زندان از قضات خواست برای سرنوشت او تصمیم‌گیری کنند.
کد خبر: ۱۳۳۷۰۱۴

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین، رسیدگی به این پرونده از شامگاه 20مرداد سال 91 و با قتل مردی در بخش رودبار قصران تهران در دستور کار تیم پلیسی قضایی قرار گرفت.

در جریان تحقیقات اولیه مشخص شد، در جریان یک درگیری، مرد صاحبخانه به نام «طالب» 37ساله با ضربه چاقو به قتل رسیده‌بود. ضارب به نام «نورالدین» هم خیلی زود شناسایی و دستگیر شد.

نورالدین درباره انگیزه جنایت گفت: در خانه خواب بودم که دوستم برهان پیامک زد و ادعا کرد طالب او را در اتاقی زندانی کرده و برای نجات خود کمک خواست. فکر کردم طالب او را به گروگان گرفته و همراه یکی از دوستانم راهی خانه مورد نظر شدیم. وقتی به آنجا رسیدیم، همسایه‌ها مقابل خانه طالب جمع شده‌بودند. برای نجات دوستم با مرد صاحبخانه درگیر شده و با چاقو ضربه‌ای به پهلویش زدم که باعث مرگ او شد. بعد از قتل تازه متوجه رابطه پنهانی برهان با همسر مقتول شدم.

در ادامه برهان و همسر مقتول هم بازداشت شدند. زن جوان در بازجویی‌ها به ارتباط با برهان اعتراف کرد و گفت: شب قتل، در خانه همسایه‌مان مهمانی بود و شوهرم بعد از شام آنجا ماند تا به همسایه‌مان کمک کند. من هم برهان را به خانه دعوت کردم. اما ناگهان شوهرم سر رسید و او را در اتاقی زندانی کرد. برهان هم برای نجات جانش با دوستانش تماس گرفت.

برهان هم در ادامه به ارتباط با همسر مقتول اعتراف کرد و گفت: من از دوستان کمک خواستم تا مرا نجات دهند اما دستور قتل ندادم و نمی‌دانم چرا دوستم مرتکب قتل شد.

با تکمیل تحقیقات پرونده به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد و متهم دفاعیات قبلی خود را مطرح کرد و اولیای دم خواستار قصاص قاتل شدند.

قضات پس از رسیدگی، برهان و همسر مقتول را به اتهام ارتباط پنهانی به 99 ضربه شلاق و نورالدین را به قصاص محکوم کردند. این رای در دیوان عالی کشور بررسی و حکم تائید گرفت.

با گذشت 9سال اولیای دم برای اجرای حکم قصاص یا بخشش قاتل اقدامی نکردند و نورالدین با ارسال نامه‌ای به دادگاه خواستار تعیین‌تکلیف خود شد.

به همین دلیل پرونده برای اعمال ماده 429 قانون مجازات ـ تعیین وضعیت زندانی ـ در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران رسیدگی شد.

متهم درباره درخواست خود به قضات گفت: من دشمنی و مشکلی با طالب نداشتم و بی‌دلیل او را کشتم. قصدم نجات دوستم بود. در این سال‌ها اولیای دم پیگیر پرونده نیستند و من بلاتکلیف در زندان مانده‌ام. درخواست دارم به وضعیت من رسیدگی کرده تا از این شرایط رها شوم. 9 سال از عمرم را در زندان گذرانده و از این بلاتکلیفی خسته شده‌ام. به همین خاطر از دادگاه درخواست کمک دارم.

پس از بررسی درخواست این مرد، قضات برای تصمیم‌گیری و اظهار نظر وارد شور شدند.

گروه حوادث روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها