دختر نوجوان که مادرش را با سیم شارژر خفه کرده بود از قصاص نجات پیدا کرد

تردید در رشد عقلی متهم

دختر نوجوان که مادرش را با سیم شارژر خفه کرده بود، پس از گزارش پزشکی قانونی درباره شبهه در رشد عقلی او، از مجازات قصاص معاف شد.
کد خبر: ۱۳۳۵۰۳۹

به گزارش گروه حوادث جام‌ جم آنلاین، ساعت 2 بعدازظهر جمعه چهاردهم شهریور سال گذشته دختری ۱۴ساله‌ با اورژانس تهران تماس گرفت و مدعی شد مادرش بدحال شده و کمک خواست. در ادامه امدادگران اورژانس به خانه آنها در طبقه‌ سوم ساختمانی در حوالی محله پیروزی تهران اعزام شدند. امدادگران پس از ورود به خانه با دختری نوجوان روبه‌رو شدند که بالای سر مادر ۴۰ساله‌اش در آشپزخانه نشسته‌بود. امدادگران وضعیت زن جوان را بررسی کرده و متوجه مرگ او شدند. شیارهای روی گردن این زن حکایت از مرگ او بر اثر خفگی داشت.

بازپرس جنایی سپس به تحقیق از دختر ۱۴ساله پرداخت که او در تحقیقات مدعی شد مادرش به دلیل بدحالی قرص خورده و بعد بیدار نشده، به همین خاطر با اورژانس تماس گرفته بود. او در ادامه با تغییر حرف‌هایش ادعا کرد، مادرش پایش لیز خورده و در آشپزخانه افتاده و این بلا سرش آمده‌است. این در حالی بود که گفته‌های او با واقعیت همخوانی نداشت و آثار خراش و درگیری روی دستان دختر نوجوان وجود داشت.

بعد از ۲۴۰ دقیقه تحقیق، تینا لب به اعتراف گشود و گفت: مادر و پدرم به دلیل اختلاف‌هایی که داشتند مدام با هم دعوا می‌کردند و من از این وضع قهر و آشتی‌ها خسته شده‌بودم. ۲۰ روز قبل همراه پدرم به خانه مادربزرگ پدری‌ام رفتیم تا شاید شرایط زندگی‌مان بهتر شود. دو روز قبل از جنایت به خانه بازگشتم من و مادرم با هم درگیر شدیم. به رفت و آمدم، تلفن زدنم، تفریح با دوستانم و چت کردن‌هایم گیر می‌داد و از رفتارم ایراد می‌گرفت. ساعت 5 صبح جمعه مادرم وارد اتاق شد و با دیدن گوشی در دستم دوباره غر زد. عصبانی شده بودم، ناگهان چشمانم به سیم شارژر تلفن همراه افتاد و آن را برداشتم. دنبال مادرم رفتم و سیم را دور گردنش انداختم که دست و پا می‌زد و کشان کشان خودش را سمت آشپزخانه رساند. من آنقدر سیم را دور گردنش کشیدم که چشمانش را بست.

پس از تکمیل تحقیقات، پرونده با صدور کیفرخواست به شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد و متهم پای میز محاکمه قرار گرفت. در این جلسه مادربزرگ تینا، برای نوه‌اش درخواست قصاص کرد.

سپس دختر نوجوان که از کانون اصلاح و تربیت به دادگاه منتقل شده‌بود، پای میزمحاکمه قرار گرفت و در دفاع از خود گفت: پدر و مادرم مدام با هم درگیری داشتند و من در خانه تنها و ساکت بودم. بیشتر وقتم را در فضای مجازی می‌گذراندم که مادرم به آن اعتراض داشت. آن روز هم سر این موضوع درگیر شدیم که من عصبانی شدم و سیم شارژر را دور گردنش انداختم و کشیدم.

با توجه به سن متهم در زمان قتل، پرونده به پزشکی‌قانونی ارسال شد که کارشناسان پزشکی‌قانونی اعلام کردند در رشد عقلی او شبهه وجود دارد.

به این ترتیب تینا از مجازات قصاص رها شد و قضات او را به پرداخت دیه و سه سال نگهداری در کانون اصلاح و تربیت محکوم کردند.

با اعتراض اولیای دم به این حکم، پرونده به دیوان‌عالی کشور ارسال شد.

گروه حوادث روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها