تکمیل کتابخانه‌های خراسان رضوی نیازمند توجه دولت سیزدهم است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: تکمیل طرحهای نیمه‌تمام در بخش کتابخانه‌ها، نیازمند توجه بیشتر مسوولان مربوط در دولت سیزدهم است.
کد خبر: ۱۳۳۴۹۷۵

به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی، حجت الاسلام علی اکبر سبزیان روز دوشنبه در حاشیه بهره برداری از طرحهای هفته دولت در گناباد افزود: تعدادی از طرحهای نیمه تمام در بخش کتابخانه های عمومی خراسان رضوی وجود دارد که از بیش از یک دهه گذشته به دلیل مشکلاتی از جمله کمبود منابع اعتباری تکمیل نشده است.

وی ادامه داد: توجه به ظرفیت های عظیم کتابخانه های عمومی در گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و کاهش آسیب های اجتماعی و مشکلات و افزایش امید و نشاط در جامعه، نیازمند توجه بیشتر دولت سیزدهم است و دولت باید به کتابداران و مشکلات حوزه کتابخوانی عنایت بیشتری داشته باشد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی تکمیل ۲۸ طرح نیمه تمام کتابخانه ها را اولویت مهم این اداره کل در چهار سال گذشته ذکر کرد و گفت: به دلیل محدودیت منابع اعتباری و از جمله منابع مالی دولتی، باید از ظرفیت خیران و مشارکتهای عمومی به این منظور بهره گرفته شود.

حجت الاسلام سبزیان گفت: با وجود مشکلات و محدودیت های فوق، اقدامات این اداره کل در بخشهای مختلف در حوزه های ارایه خدمات به خصوص توسعه کتابخانه های عمومی در چهار سال قبل ۳۰ درصد رشد داشته و تلاش کردیم با استفاده از ظرفیت نهادها، ادارات و ارگانهای مختلف به خصوص کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، آموزش و پرورش و بسیج برای ارتقای شاخص های عضویت در کتابخانه های عمومی بهره بگیریم.

وی اظهار داشت: منابع اعتباری اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی هم در همین مدت ۱۵ درصد رشد یافته است.

وی با اشاره به اینکه مردم در دوران شیوع ویروس کرونا به دلیل افزایش ماندگاری در منزل، کتابخوان تر شده اند، گفت: باید با اجرای برنامه های مناسبتی و آموزشی و مهارتی و منابع مکتوب به خصوص فضای مجازی برای افزایش فرهنگ مطالعه در جامعه تلاش شود.

سبزیان، طرح حسینیه کتاب را از دیگر اقدامات اداره متبوع خود در دهه نخست محرم امسال ذکر کرد و گفت: به دلیل کاهش حضور مردم در برنامه ها و آیین های عزاداری در این ایام، ناشی از شیوع ویروس کرونا، با استفاده از بستر فضای مجازی تلاش کردیم تا با بازنشر آثار مکتوب فرهنگ عاشورا و سیره امام حسین (ع) در بستر اینترنت، برای ترویج فرهنگ و معارف حسینی اقدام شود.

فرماندار گناباد هم در این آیین گفت: این شهرستان از مناطق بسیار مستعد از نظر شاخصه های فرهنگی و به خصوص کتابخوانی در جنوب خراسان رضوی است و ۱۵ کتابخانه با ۲۳۰ هزار جلد کتاب در شهرستان فعال است و با احتساب کتابهای کتابخانه های مراکز دانشگاهی و آموزش عالی این تعداد به ۴۰۰ هزار جلد می رسد.

حامد قربانی گفت:  از مجموع هزار و ۹۶۲ عضو کتابخانه های عمومی گناباد، هزار و ۲۶۱ تن بانوان هستند و انجمن کتابخانه های عمومی این شهرستان از انجمن های موفق و برتر خراسان رضوی در سه سال گذشته بوده است.

منبع : ایرنا

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها