پخته ولی خام
هر آنچه باید درباره فرمت ProRAW اپل بدانید

پخته ولی خام

بهترین گوشی‌ های موبایل برای عکاسی کدامند؟

لنزهای مسحورکننده و کم‌ نظیر

یکی از زمینه‌هایی که امروزه گوشی‌ های هوشمند را متمایز می‌کند فناوری دوربین گوشی‌ های موبایل است. دوربین‌ های موبایل برای عکس‌ها، فیلم‌ها، سوژه‌های تله‌فوتو، مناظر فوق‌ عریض، عکس‌های سلفی و موارد دیگر بهینه شده‌اند. در بیشتر موارد، قابلیت دوربین با قیمت گوشی ارتباط تنگاتنگی دارد.
یکی از زمینه‌هایی که امروزه گوشی‌ های هوشمند را متمایز می‌کند فناوری دوربین گوشی‌ های موبایل است. دوربین‌ های موبایل برای عکس‌ها، فیلم‌ها، سوژه‌های تله‌فوتو، مناظر فوق‌ عریض، عکس‌های سلفی و موارد دیگر بهینه شده‌اند. در بیشتر موارد، قابلیت دوربین با قیمت گوشی ارتباط تنگاتنگی دارد.
کد خبر: ۱۳۳۴۶۵۵

بااین‌حال، ما همچنین شاهد موبایل‌ های ارزان‌قیمت یا با قیمت متوسط همراه دوربین‌هایی هستیم که قادر به ضبط تصاویر و فیلم‌هایی با کیفیت خوب هستند.

به ویژه این‌که اکثر مردم فقط محتوای ضبط‌شده را در شبکه‌های اجتماعی و از طریق پیام‌های الکترونیکی به اشتراک ‌می‌گذارند.

فرآیند انتخاب ما شامل آزمایش تلفن‌ها برای هفته‌ها، خواندن نظرات دیگران در سایر وبسایت‌ها و نشریات، تحقیق در مورد راهنمایی‌های داوران و وبسایت‌های سازنده، صحبت با همکاران و سایر کاربرانی است که تجربه کار با موبایل‌ها را دارند و سپس انتخاب بهترین‌ها از همه گزینه‌های موجود بوده است.

iPhone 12 Pro Max

لنزهای مسحورکننده و کم‌ نظیر

iPhone 12 Pro Max بهترین تلفن دوربینی است که ‌می‌توان در بازار یافت و اقدام به خرید کرد. سنسور بزرگ به‌کاررفته در این تلفن نور بیشتری را وارد ‌می‌کند.

همچنین دارای یک سیستم تثبیت‌کننده تصویر با تغییر سنسور است که به فیلمبرداری فوق‌العاده ثابت در Dolby Vision HDR منجر ‌می‌شود.

دوربین اصلی iPhone 12 Pro Max با یک لنز فوق عریض همراه میدان دید 120درجه و یک دوربین تله‌فیلم 65میلی‌متری با زوم اپتیکال 2.5x و زوم دیجیتال 12x با هم ترکیب شده‌اند.

قابلیت‌های محاسباتی عکاسی اپل بسیار چشمگیر است، که شامل یک سیستم Deep Fusion پیشرفته با جزئیات عالی و همچنین دارای Smart HDR 3 است که عکس‌های متعادل را در برابر شرایط سخت نورپردازی ارائه ‌می‌دهد. علاوه‌براین، با وجود سنسور LiDAR، ‌می‌توانید حتی در حالت شب نیز تصاویر پرتره بگیرید.

چرا بخریم: بهترین دوربین در کلاس خود، عمر عالی باتری، صفحه نمایش 6.7 اینچی

چرا نخریم: شارژر جداگانه فروخته ‌می‌شود، مقداری سنگین و حجیم

 

Samsung Galaxy S21 Ultra

لنزهای مسحورکننده و کم‌ نظیر

سامسونگ گوشی موبایل Galaxy S21 Ultra را به یک جفت لنز مجهز کرده است یکی با قدرت زوم اپتیکال 3x و دیگری با 10x قدرت است.

Galaxy S21 Ultra تنها به موارد سخت‌افزاری محدود نمی‌شود. این گوشی دارای چندین ترفند نرم‌افزاری جدید است که به شما کمک ‌می‌کند خلاقیت بیشتری در عکس‌های خود ایجاد کنید.

ویژگی Simple Take سال گذشته بهبود یافت و با فشار دادن دکمه شاتر، فیلم‌های اسلوموشن ایجاد ‌می‌کند.

ویژگی Director’s View باعث ‌می‌شود تا به‌طور همزمان از دوربین جلو و عقب فیلم بگیرید و همچنین ‌می‌توانید بین لنزهای مختلف S21 به‌طور همزمان جابه‌جا شوید.

چرا بخریم: دو لنز تله فوتو، پشتیبانی از S Pen، صفحه نمایش 6.8 اینچی پویا

چرا نخریم: بدون شارژر در جعبه، فاقد شکاف کارت microSD

OnePlus 9 Pro

لنزهای مسحورکننده و کم‌ نظیر

تلفن‌های گذشته OnePlus معمولا یک یا دو قد از بقیه تلفن‌های دوربین‌دار عقب‌تر بودند. اما به لطف همکاری با متخصصین دوربین Hasselblad، این موضوع با OnePlus 9 Pro تغییر کرده است. این به معنای رنگ بهتر در عکس‌های گرفته شده با OnePlus 9 Pro است، زیرا این تصاویر پس از پردازش با این گوشی به طرز چشمگیری بهبود یافته است.

تلفن ارزان‌تر OnePlus 9 Pro نیز از کیفیت خوبی برخوردار است و از مشارکت Hasselblad سود ‌می‌برد، اگرچه این تلفن فاقد لنز تله‌فوتو است.

این گوشی موبایل در دو رنگ Morning Mist و Pine Green عرضه می‌شود. در مدل Morning Mist دارای جلوه آینه‌ای است.

در دوربین جلو می‌توانید چهره خود را منعکس نمایید. متأسفانه در این موبایل fingerprints برداشته شده است و به‌راحتی لک می‌شود.

چرا بخریم: دارای دوبین عالی، صفحه نمایش زیبا 120 هرتز، شارژ سریع بی‌سیم و سیمی

چرا نخریم: عکس‌ های شب‌نما کمی ناسازگار هستند، عدم وجود fingerprint

Google Pixel 5

لنزهای مسحورکننده و کم‌ نظیر

Google Pixel 5 از نظر سخت‌افزاری دارای دوربین فوق‌العاده‌ای نیست اما سطح جزئیات به‌ویژه در عکاسی‌هایی با نور متوسط و کم، که با این دستگاه گرفته شده درجه یک است.

بزرگ‌ترین ایرادی که ‌می‌توان به Google Pixel 5 گرفت این است که این دوربین را با چنین مشخصاتی ‌می‌توان ارزان‌تر نیز تهیه کرد که قیمت آن با توجه به امکاناتش کمی ‌گران است.

چرا بخریم: طراحی فشرده و جمع‌وجور، دوربین عالی، ویژگی‌های نرم‌افزاری مفید

چرا نخریم: عملکرد فوق‌العاده، نسبت به امکاناتی که دارد قیمت بالایی دارد

iPhone 12

لنزهای مسحورکننده و کم‌ نظیر

در حالی که استانداردهای iPhone 12 Pro استانداردهای عکاسی با موبایل را تعیین ‌می‌کنند، مدل iPhone 12 چندان عقب نیست و مدلی قدیمی محسوب نمی‌شود، این تلفن اپتیکال تلفن‌های PRO را ندارند iPhone 12 هنوز از نرم‌افزار دوربین اپل و موتور عصبی بهره ‌می‌برد.

این به معنای این است که ویژگی‌هایی مانند حالت شب، فیوژن عمیق و Smart HDR در این گوشی موبایل به کار رفته است.

چرا بخریم: دوربین دوگانه چشمگیر، عملکرد باورنکردنی، پوشش جامع 5G

چرا نخریم: تنها دارای 64 گیگابایت حافظه اصلی، زوم دیجیتال تا زمان استفاده ‌می‌تواند کار کند

معصومه سعادت - خبرنگار / ضمیمه کلیک روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها