ضرورت کنترل مرزها برای جلوگیری از ویروس به کشور

جدی نگرفتن پروتکل‌های بهداشتی گسترش لامبدا را امکان پذیر می‌کند

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: با توجه به جدی نگرفتن پروتکل‌ها توسط برخی افراد به نظر می‌رسد سویه لامبدا در صورت ورود به راحتی گسترش یابد و سویه غالب شود.
کد خبر: ۱۳۳۴۶۰۰
جدی نگرفتن پروتکل‌های بهداشتی گسترش لامبدا را امکان پذیر می‌کندبه گزارش جام جم انلاین لرستان: یحیی ابراهیمی افزود:  مشارکت مردم در رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی نقش موثری در کنترل و مدیریت چرخه ویروس دارد.
 
وی ادامه داد: سویه لامبدا در چند کشور مشاهده شده اما هنوز وارد کشورمان نشده است البته بی‌شک با توجه به جدی نگرفتن پروتکل‌ها توسط برخی افراد به نظر می‌رسد سویه لامبدا در صورت ورود به راحتی گسترش یابد و سویه غالب شود.
 
نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت کنترل و مسدود کردن مرزهای زمینی، هوایی و دریایی برای جلوگیری از ویروس لامبدا به کشور تاکید کرد و افزود: قوانین سفت و سخت و مقررات سختگیرانه و همچنین واکسیناسیون باید مورد توجه جدی قرار گیرد البته برای قطع زنجیره انتقال باید 70 درصد جمعیت کشور یعنی 55 میلیون نفر واکسینه شوند.
 
ابراهیمی تصریح کرد:  پروتکل‌ها باید به صورت کامل اجرایی و عملیاتی شود. برای کنترل کرونا، ورودی بیمار به بیمارستان‌ها باید کاهش یابد، به طور قطع اگر رعایت پروتکل‌ها، واکسیناسیون و کنترل مرزها جدی گرفته نشود علاوه بر لامبدا باید منتظر پیک‌های زیادی باشیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها