گرد آوری یک هزار و ۵۰۰ وصیت‌نامه شهدای لرستان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: تاکنون یک هزار و ۵۰۰ وصیت‌نامه از شهدای استان گردآوری و در کتاب صحیفه سرخ به چاپ رسیده است.
کد خبر: ۱۳۳۲۱۴۲
به گزارش جام جم آنلاین لرستان: محسن رشیدی با بیان اینکه کتاب صحیفه سرخ به‌عنوان یک مرجع برای تحقیق درباره وصایای شهدای لرستان می‌تواند در اختیار محققان و نویسندگان قرار بگیرد، اضافه کرد: در کتاب صحیفه سرخ دست‌خط وصیت‌نامه شهید نیز درج شده که می‌توان روی آن تحقیق و تفحص کرد.
 
رشیدی ادامه داد: در راستای برگزاری هرچه باشکوه‌ترکنگره ملی شهدای لرستان کمیته‌هایی در استان تشکیل شده است که مسئولیت کمیته جمع‌آوری وصایای شهدا در اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است.
 
وی ادامه داد: استان لرستان ۶۳۰۰ شهید را در دوران انقلاب، دفاع مقدس، مدافع حرم، امنیت و امر به معروف و نهی از منکر تقدیم کرده است.
 
رشیدی بیان کرد: یک پنجم شهدای لرستان دانش‌آموز و فرهنگی هستند و این در حالی ‌است که متأسفانه حتی یک خیابان، بلوار، میدان یا المان به یاد این شهدا در لرستان وجود ندارد.
 
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان  اظهار کرد: تعدادی از شهدای لرستان مربوط به شهدای بمباران و یا دانش‌آموزان است که وصیت‌نامه ندارند.
 
رشیدی از مردم استان خواست در صورتی‌ که وصیت‌نامه‌ای از شهدا در دست دارند آن‌را در اختیار اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و یا بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان قرار دهند.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت:  وصیت‌نامه شهدای هر شهرستان استان نیز به‌صورت جداگانه در قالب کتاب چاپ و منتشر خواهد شد.
 
وی گفت: یکی از برنامه‌های در دست اقدام اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان تهیه تاریخ شفاهی رزمندگان است که در این راستا تاکنون مصاحبه‌هایی با رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس ارتش و سپاه لرستان انجام شده است و بعدها می‌توان این تاریخ شفاهی را به‌صورت مکتوب درآورد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها