معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با بیان این که 4 درصد منشا نوآوری ها ریشه در دانشگاه دارد افزو د:96 درصد دیگر منشا نوآوری ها در صنعت و کسب و کار اتفاق می افتد که در ارتباط نزدیک و تنگاتنگ با مشتریان هستند و با آینده پژوهی نیاز فردا را پیش بینی می کند.
 معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با بیان این که 4 درصد منشا نوآوری ها ریشه در دانشگاه دارد افزو د:96 درصد دیگر منشا نوآوری ها در صنعت و کسب و کار اتفاق می افتد که در ارتباط نزدیک و تنگاتنگ با مشتریان هستند و با آینده پژوهی نیاز فردا را پیش بینی می کند.
کد خبر: ۱۳۳۱۷۳۶

 به گزارش جام جم آنلاین هرمزگان،  معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با بیان این که 4 درصد منشا نوآوری ها ریشه در دانشگاه دارد افزو د:96 درصد دیگر منشا نوآوری ها در صنعت و کسب و کار اتفاق می افتد که در ارتباط نزدیک و تنگاتنگ با مشتریان هستند و با آینده پژوهی نیاز فردا را پیش بینی می کند.

علی اوسط هاشمی در نشست با فعالان اقتصادی هرمزگان اظهار کرد: دانش آموزانی که امروز تحت تعلیم هستند فردای بعد از فارغ التحصیلی با بازاری روبرو خواهند شد که تاکنون تجربه نکرده‌اند پس باید تغییر حاصل شود.

وی افزود: دانش باید متناسب با مهارت، منطقه و آمایش سرزمینی تعلیم داده شود و از الان بایستی زیرساخت های آن را فراهم کنیم و از 40 سال گذشته درس بیاموزیم.

هاشمی گفت: بر اساس قانون برنامه توسعه ششم آموزش پرورش باید 50 درصد از نظام آموزشی اش را به سمت مهارت تغییر دهد و نگاه محقر به مهارت را از بین ببرد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: جاهل بودن به قابلیت انسانی انسان و جهل به زمان برای ما مشکل ایجاد کرده است و باید از آن خارج شویم و مبنا را استعداد قرار دهیم در اینصورت کمتر شاهد استفاده از عنوان های دکتر و مهندس خواهیم بود و سایرین نیز شان و موقعیت اجتماعی شان تقویت می شود.

وی تصریح کرد: 4 درصد منشا نوآوری ها ریشه در دانشگاه دارد و 96 درصد منشا نوآوری‌ها در صنعت و کسب و کار اتفاق می افتد که در ارتباط نزدیک و تنگاتنگ با مشتریان هستند و با آینده پژوهی نیاز فردا را پیش بینی می‌کند.

هاشمی گفت: دستیابی به نیروهای کارآمد آینده جامعه که خطای حداقلی داشته باشد باید از همین الان در دستور کار قرار گیرد پیوست نیروی انسانی باید جدی گرفته شود و افق آینده ترسیم شود. 

وی افزود: بر پایه تقاضا باید به تربیت نیرو بپردازیم وگرنه تربیت کور ما خود منجر به افزایش بیکاری ساختاری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ما آمادگی داریم ظرفیت تمامی بخش های مختلف را در موضع خدمت قرار دهیم گفت: در سال جاری حدود 27 مرکز کسب و کار و مهارت شغلی را راه اندازی کردیم که در 27 استان فعال شده است از 17 دپارتمان به 77 دپارتمان تخصصی رسیده ایم که در استان‌ها ایجاد شده است.

هاشمی ادامه داد: جامع محور کردن مهارت باید فعلیت داده شود و مشارکت بخش های مختلف را وارد این امر کنیم ، صلاحیت های اتاق های مختلف صنعتی و اقتصادی را ما عینیت می دهیم تا بتوانند مرکز آموزشی داشته باشند. 
وی ادامه داد: هر مجموعه صنفی و یا هر اتحادیه ای پروانه بی توجه به احراز صلاحیت صادر کند، تخلف قانونی کرده است و می تواند مورد پیگرد قانونی قرار بگیرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها