مرور حاشیه‌های المپیک توکیو

سریع ترین زن قرن 21

پرونده رقابت‌های المپیک توکیو در برخی رشته‌های ورزشی کم کم بسته می‌شود اما با این حال حاشیه‌ها و اخبار مربوط به این رقابت‌ها هر روز در حال افزایش است.
کد خبر: ۱۳۳۰۳۱۳

به گزارش جام جم آنلاین ، با هم آخرین اخبار مربوط به المپیک توکیو را مرور می‌کنیم.

تیتر عجیب واشنگتن پست

یک دونده ایتالیایی به نام لامون مارسل جیکوبز دست به کاری تاریخی زد و در حضور مدعیان آمریکایی عنوان قهرمانی دوی ۱۰۰ متر را به دست آورد. یک روز بعد واشنگتن‌پست تیتر عجیبی زد: « : تاریخ سیاه دوومیدانی با دوپینگ». در واقع این تیتر نسبت دادن اتهام دوپینگ به جیکوبز بود.  اما رئیس کمیته المپیک ایتالیا به سرعت به این اتهام واکنش نشان داد و گفت که این اتهام شرم‌آور است و همچنین تاکید کرد که آمریکا باید شکست سنگین خود در این ماده را بپذیرد.

 بی‌تربیتی ورزشکاران

باور‌پذیر نیست اما برخی از ورزشکاران کاروان استرالیا قبل از ترک هتل محل اقامت و رفتن به فرودگاه برای بازگشت به کشورشان تخت‌های اتاق هتل خود را شکسته‌اند و برخی از وسایل را عامدانه خراب کرده‌اند. رئیس کمیته المپیک استرالیا اقدام شرم‌آور برخی از ورزشکاران این کشور را در توکیو تایید کرده است.

 

جایزه عجیب به قهرمان‌های اندونزی

آپریانی راهایو و گریسیا پولی چند روز پیش در بدمینتون دو نفره  توانستند با غلبه بر زوج چینی رتبه نخست المپیک را کسب کرده و اندونزی را صاحب مدال طلا کنند. اتفاق جالبی که بعد از این کسب طلا اتفاق افتاد، جایزه‌هایی است که به این دو ورزشکار اهدا می‌شود. در کنار پاداش پولی و یک دستگاه آپارتمان،  یک کافه در جاکارتا نیز به این دو قهرمان برای همه عمر قهوه رایگان خواهد داد. همچنین بخشداری منطقه کوناوه محل تولد آپریانی راهایو وعده داده است به این دو ورزشکار، ۵ راس گاو و یک قطعه زمین اهدا خواهد کرد.

 

رکوردشکنی اسکیت‌باز ۱۲ ساله

رقابت های اسکیت بورد المپیک توکیو روز گذشته هم ادامه داشت و ساکورا سوسوزومی ۱۹ ساله از ژاپن توانست با

 ۶۰.۰۹ امتیاز مدال طلا را به دست بیاورد. کوکونا هیراکی از ژاپن با تنها ۱۲ سال سن توانست ۵۸.۰۵ امتیاز کسب کرده و صاحب گردن آویز نقره شود. به این ترتیب هیراکی پس از نوئل واندرنوت فرانسوی جوان ترین مدال آور المپیک تا به اینجا محسوب می شود. هیراکی اما توانست با عبور از یوکاری تاکه موتو شناگر ژاپنی، جوان ترین مدال آور کشورش در تاریخ المپیک های تابستانی لقب بگیرد. ژاپن در رشته اسکیت بورد که برای اولین بار در المپیک اجازه حضور پیدا کرده، تاکنون صاحب ۵ مدال شده است.

 

ادامه تاریخ سازی ایتالیایی‌ها

تیم دوچرخه سواری ایتالیا پس از ثبت رکورد جدید جهانی در فینال تیم مردان، مدال طلای دوچرخه سواری پیست تیمی بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو را جشن گرفت.  این اولین بار در ۶۱ سال گذشته بود که ایتالیا موفق به کسب طلا در این مسابقات شد. آخرین باری که آنها قهرمان المپیک شدند المپیک رم در سال ۱۹۶۰ بود و آخرین مدال آنها در این رشته  نیز به کسب برنز در المپیک مکزیکو سیتی ۱۹۶۸ باز می‌گردد.

برخی از نتایج ایتالیایی‌ها در این المپیک دور از انتظار بوده است. ابتدا لمونت مارسل جیکوبز دست به کار بزرگی زده و قهرمان دوی ۱۰۰ متر مردان شد. بعد از آن نیز جانمارکو تامبری در رشته پرش ارتفاع به صورت مشترک با ورزشکار قطری به مدال طلا دست یافت.

 

الین تامپسون، سریع‌ترین زن قرن ۲۱

الین تامپسون ۲۰۰ متر را با زمان ۵۲/۲۱ ثانیه دوید تا سریع‌ترین زن قرن ۲۱ لقب بگیرد. رکورد او تنها ۱۹/۰ ثانیه با رکورد فلورنس گریفیث در بازی‌های المپیک سئول در سال ۱۹۸۸ فاصله داشت. با این نتیجه، دونده جامائیکایی ملکه سرعت جهان شد و نامزد دریافت عنوان ملکه بازی‌ها نیز شده است. او پس از ورونیکا کمپبل (۲۰۰۸) و باربل ووکل (۱۹۸۰) سومین زن دونده‌ای است که از تاج بازی‌های المپیک دفاع می‌کند و اولین زنی است که دو مدال المپیک در دوهای ۱۰۰ و ۲۰۰متر کسب می‌کند. کریستین امبومای ۱۸ ساله دونده نامیبیایی و گابریله توماس آمریکایی مدال‌های نقره و برنز گرفتند.

 

پرنده ۲۱ ساله، دومین طلایی سوئد

آرماند دوپلانتیس سوئدی در مسابقات پرش با نیزه همانطور که از قبل پیش‌بینی می‌شد توانست مدال طلا را کسب کند. رکورددار ۲۱ ساله جهان سه‌شنبه در توکیو بیش از ۰۲/۶ متر پرواز کرد و اولین مدال طلای خود را به دست آورد. ‌دوپلانتیس تنها زمانی شکست خورد که سعی کرد رکورد خود را در ارتفاع ۱۸/۶ متر ارتقاء دهد. این دومین مدال طلای سوئد در بازی‌های المپیک بود که باعث شد این تیم به رده ۲۱ جدول توزیع مدال‌ها راه یابد. کاروان سوئد تاکنون ۲ طلا و ۴ نقره در المپیک به دست آورده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها