مروری بر حاشیه های رویداد توکیو ؛

جنجال جدید در المپیک

کرونا، همچنان سوژه اول دهکده المپیک

توکیو سختگیرتر می‌شود

 کرونا جدی‌ترین معضل نه فقط المپیک که دولت ژاپن است.
کد خبر: ۱۳۲۹۶۷۸

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم ،شمار مبتلایان به این ویروس روز به روز افزایش پیدا می‌کند. حتی شایع شده که برخی تست‌های مثبت دهکده برگزاری رقابت‌ها از نوع دلتا هستند.

اخراج از دهکده 

مسؤولان برگزاری المپیک توکیو یکی از قوانین سختگیرانه خود را اجرا کردند. آنها قبل از آغاز رقابت‌ها به ورزشکاران هشدار داده بودند که اگر موازین بهداشتی را رعایت نکنند از دهکده رقابت‌ها اخراج خواهند شد. روز گذشته دو جودوکار گرجستانی به دلیل نقض قوانین کرونایی از سوی مسؤولان برگزاری رقابت‌ها اخراج شدند و با نخستین پرواز به کشور خود برمی‌گردند.

حمله دوباره تایمز

نشریه تایمز انگلیس در گزارشی مجددا به مسؤولان برگزاری رقابت‌های المپیک حمله کرده و مثل ماه‌های گذشته به دلیل برگزاری این رویداد در شرایط همه‌گیری کرونا آنها را به باد انتقاد گرفته است. این نشریه در مقاله‌ای این پرسش را مطرح کرده است: «از المپیک توکیو چه چیزی باقی می‌ماند؟». سپس در این مطلب نوشته که از المپیک توکیو چیزی جز صدها تست کرونای مثبت و شاید هزاران مورد باقی بماند. رکوردهای ورزشی دیگر اهمیتی ندارند.

حلقه تنگ کرونا 

هر روز تعداد جدیدی تست مثبت کرونا در دهکده برگزاری رقابت‌ها اعلام می‌شود. شانگهای تودی این وضعیت را به تنگ‌شدن حلقه کرونا تعبیر کرده است. مسؤولان برگزاری رقابت‌ها نیز صریحا اعلام کرده‌اند که به دلیل این اتفاقات قوانین سختگیرانه‌تر هم خواهد شد.

تبعیض جنسیتی

اسپورتولوژی در گزارشی به تفصیل به ادامه تبعیض‌های جنسیتی در المپیک پرداخت. در بخشی از این گزارش بر موضوع پراهمیت تلقی‌کردن ورزش مردان تمرکز شده و نویسنده نوشته است: «ورزش مردان در هر رشته‌ای مهم‌تر از ورزش زنان شمرده می‌شود و هنوز ورزش زنان با چالش دست‌کم گرفتن مواجه است. رسانه‌ها اهمیت بیشتری بر رقابت‌های بخش مردان قائل هستند.»

چین و هنگ‌کنگ  در  تنش

تنش‌های سیاسی در رابطه با پخش سرود ملی چین هنگام اهدای مدال شمشیرباز هنگ‌کنگی ادامه دارد. در این رابطه یک نفر هم بازداشت شده است. هنگ‌کنگ یک ناحیه خودمختار است که پس از خروج از استعمار بریتانیا از سال ۱۹۹۷ به چین پیوست. اما استقلال هنگ‌کنگ از چین همیشه مورد مناقشه بوده و همواره تنش‌های شدید سیاسی را رقم زده است.

هیلدا حسینی خواه / روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها