پیام استاندار کرمان به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر:

نیروی انتظامی استان کرمان در مبارزه با موادمخدر پیشگام است

آشنایی با ماده ۵٨ قانون خدمت وظيفه عمومی 

برابر ماده ۵٨ قانون خدمت وظيفه عمومی، مشمولانی که برای رسیدگی و یا اعزام جهت طی دوره ضرورت احضار می شوند چنانچه در مهلت یا موعد مقرر خود را معرفی نکنند غایب شناخته می شوند. 
کد خبر: ۱۳۲۹۷۹۰
به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛طبق ماده ۵٨ قانون خدمت وظيفه عمومی، مشمولین خدمت وظیفه عمومی که برای رسیدگی و یا اعزام جهت طی دوره ضرورت احضار می شوند چنانچه در مهلت یا موعد مقرر خود را معرفی نکنند و همچنین مشمولانی که معافیت موقت دریافت داشته اند و پس از انقضاء مدت اعتبار،ظرف یک ماه برای تجدید رسیدگی خود را معرفی نکنند، غایب شناخته می شوند.

در اين ماده از قانون آمده است: اين قبيل مشمولان پس از معرفی یا دستگیری در صورتی که طبق مقررات این قانون قادر به خدمت و بلامانع تشخیص داده شوند به خدمت اعزام می شوند و با آنان به ترتیب زیر رفتار می شود:

- مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح بیشتر از سه ماه و در زمان جنگ بیش از پانزده روز باشد به شش ماه اضافه خدمت تنبیه می شوند.

- مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح از یک سال و در زمان جنگ از دو ماه تجاوز کند علاوه بر اعمال اضافه خدمت برابر بند ذکر شده، فراری محسوب و به مراجع صالح قضایی معرفی خواهند شد.

شایان ذکر است مشمولان و خانواده ها برای کسب اطلاعات بيشتر می توانند از طريق پايگاه اطلاع رسانی سازمان نظام وظیفه به نشانیwww.vazifeh.police.ir ،سامانه تلفن گويا به شماره ٠٩۶۴٨٠وسامانه پیامکی به شماره ١١٠٢٠۶٠١٠ و ياکانال سازمان نظام وظیفه در پيام رسان سروش به نشانی khabaresarbazi@ از آخرين اخبار مربوطه مطلع شوند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها