افزایش دمای هوا در نقاط مختلف جهان منجر به فجایع زیست محیطی شده است که آتش سوزی ها فقط بخشی از آن به شمار می رود.
کد خبر: ۱۳۲۹۴۸۸

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از گاردین، بیش از یک میلیارد موجود دریایی در شمال غرب اقیانوس آرام در موج گرمای امسال از بین رفتند. محققان به شدت نگران وضعیت در ماه های آینده هستند و پیش بینی خوبی ندارند.

موج گرمای ویرانگر شمال غربی اقیانوس آرام از دو ماه قبل پیش بینی شده بود.

بر اساس گزارش زیست شناس دریایی کریستوفر هارلی بوی نامطبوع پوسیدگی حاصل از نعش جانوران دریایی یکی از ده ها چالش تغییرات اقلیمی است.

بر اساس این گزارش میلیون ها قطعه ماهی و سایر جانداران دریایی بر اثر افزایش دما داخل آب ، آب پز شده اند. در میان جاندارانی که بر اثر گرمای بی سابقه کره زمین تلف شده اند ستاره های دریایی به وفور یافت می شوند.

هارلی و تیم محققانش در دانشگاه بریتیش کلمبیا برای تحقیق در رابطه با میزان تاثیر گرمای هوا بر روی جانوران دریایی به سواحل شمال غربی اقیانوس آرام رفتند اما دیگر دیر شده بود چرا که با فرش عظیم و بسیار بزرگی از جانوران مرده دریایی روبرو شدند.

هارلی می گوید گرمای هوا به معنای واقعی برخی ازاین جانوران را آب پز کرده است.

برآوردهای اولیه نشان می دهد که بیش از یک میلیارد موجود که در آبهای کم عمق شمال غربی اقیانوس آرام زندگی می کنند در گرمای آن هفته از بین رفتند. دانشمندان انتظار دارند که این تأثیر بر اکوسیستم و سایر حیواناتی که بر روی حیواناتی که برای غذا و زیستگاه خود مرده اند تکیه می کند ، تأثیر ناگهانی داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها