jamejamonline
دانش خودرو کد خبر: ۱۳۲۸۳۲۹   ۰۳ مرداد ۱۴۰۰  |  ۱۱:۵۶

شرکت تویوتا با همکاری گوگل می‌خواهد دفترچه راهنمای استفاده از خودرو را از نو اختراع کند. این برند پرطرفدار ژاپنی ون سینا را به یک قابلیت جالب به نام همراه راننده (Driver’s Companion) مجهز کرده که با کمک آن می‌توان به شیوه‌ای آسان‌تر، نحوه استفاده از خودرو را یاد گرفت.

title
حتما در جریان هستید خودروسازان دهه‌هاست که محصولات خود را با یک دفترچه راهنمای کاغذی به دست مشتریان می‌رسانند. این دفترچه در اکثر مواقع در گوشه‌ای خاک خورده و راننده تا وقتی به مشکلی برنخورد، به آن رجوع نمی‌کند! گاهی مواقع هم این دفترچه گم شده و یا از بین می‌رود و راننده در صورت نیاز هم نمی‌تواند به آن دسترسی داشته باشد.

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، در سال‌های اخیر برخی شرکت‌ها سعی کرده‌اند با دفترچه راهنمای دیجیتال ضمن برطرف‌سازی این مشکل، استفاده از آن و پیدا کردن بخش‌های مورد نیاز را راحت‌تر کنند. تویوتا جدیدترین شرکتی است که به این جمع پیوسته و با همکاری گوگل قصد دارد بیش از پیش محصولات خود را به دنیای دیجیتال گره بزند.

همراه راننده تویوتا به پلتفرم گوگل کلاد (Google Cloud) متصل است و یک دستیار صوتی مجازی به نام جویا (Joya) دارد. این دستیار هوشمند به مالکین ون سینا اجازه می‌دهد سوالات خود را به شکل گفتاری از آن پرسیده و به صورت لحظه‌ای پاسخ‌های خود را دریافت کنند. به عبارت بهتر، مالکین سینا می‌توانند با جویا به نوعی مکالمه کرده و هر جا به مشکلی برخوردند، نحوه رفع یا راهنمایی‌های مربوطه را از این دستیار بپرسند.

جویا از API گوگل و فناوری تبدیل صحبت به متن و متن به صحبت استفاده می‌کند. به همین خاطر پاسخ‌های آن به راننده کاملا طبیعی است و اگر راننده یک سوال را به طرق مختلف بپرسد، منظور وی را متوجه خواهد شد.

همکاری تویوتا و گوگل برای ایجاد یک دفترچه راهنمای دیجیتال و هوشمند برای خودرو‌ها

برای نمونه دستیار جویا قادر است بدون هیچگونه تاخیر یا مکثی به سوالاتی مثل «ارتفاع خودروی من چقدر است؟» و «دوربین دید پرنده‌ای چگونه کار می‌کند؟» پاسخ دهد. علاوه‌بر این، جویا می‌تواند اطلاعاتی درباره روغن موتور و میزان مورد نیاز را در اختیار راننده بگذارد.

در کنار این، همراه راننده تویوتا می‌تواند به طرق مختلف با راننده به تعامل پرداخته و درباره کاربرد دکمه‌ها توضیحاتی ارائه کند و یا یک آمپر مخصوص را برای راننده نشان دهد. همچنین راه‌اندازی اولیه خودرو بر مبنای سلیقه راننده و تشریح کاربرد سیستم‌های پیشرفته‌ای، چون کروز کنترل مبتنی بر رادار داینامیک، اخطار خروج از بین خطوط و ارائه اطلاعات درباره چراغ‌های اخطار از دیگر کاربرد‌های این سیستم پیشرفته است.

آن‌طور که دومینیک وی (Dominik Wee) مدیر ارشد گوگل کلاد گفته همراه راننده تویوتا به خوبی پتانسیل‌های رایانش ابری در رقم زدن یک تجربه‌ای تعاملی و طبیعی را به نمایش می‌گذارد.

ناگفته نماند همراه راننده تویوتا بخشی از یک طرح آزمایشی است. این طرح مخصوص مدل ۲۰۲۱ از ون سینا است و در صورت موفقیت به احتمال زیاد در سایر مدل‌های کمپانی نیز به کار گرفته خواهد شد.
ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
رصدخانه ملی افتتاح شد؛ با تلسکوپی که آینه نداشت!

رصدخانه ملی افتتاح شد؛ با تلسکوپی که آینه نداشت!

از وقتی خبر رسید قرار است رصدخانه ملی ایران پس از قریب به دو دهه تلاش و کوشش محققان کشور، صبح دوشنبه هفتم تیر افتتاح شود، موجی از غرور و شادی در دل همه علاقه‌مندان به پیشرفت علم در کشور و به‌ویژه میان دانشجویان اخترفیزیک و کیهان‌شناسی و محققان این حوزه ایجاد شد.

ضرورت تدوین دستورالعمل ساخت‌ و ساز در پهنه‌ های گسلی

ضرورت تدوین دستورالعمل ساخت‌ و ساز در پهنه‌ های گسلی

با توجه به این‌که وجود گسل و جابه‌جایی احتمالی آن هنگام زلزله در سطح زمین، تأثیر مخربی روی ساختمان‌ها و شریان‌های حیاتی واقع بر روی آن و اطراف داشته و خطرناک است، توجه به مخاطرات مربوط از مهم‌ترین پارامترهای برنامه‌ریزی توسعه شهری در مناطق لرزه‌خیز محسوب می‌شود؛ از این‌رو با توجه به قرارگیری شهر تهران روی گسل‌های فعال با سابقه لرزه‌خیزی، لازم است در مطالعات شهرسازی و طرح‌های تفصیلی مربوط، این عامل نیز لحاظ شود.

گفتگو

بیشتر
شبی که دلباخته دماوند شدم

به مناسبت روز ملی دماوند، گفتگو کرده‌ایم با مجید قهرودی، عکاس نجومی و کوهنوردی که خیره‌کننده‌ترین نماها را از عظمت دماوند ثبت کرده‌ است

شبی که دلباخته دماوند شدم

نیازمندی ها