منابع خبری عبری از تصمیم دولت رژیم صهیونیستی برای بازنگری در توافق نفتی با امارات متحده عربی خبر دادند.
کد خبر: ۱۳۲۸۲۲۵

به گزارش جام جم آنلاین، روزنامه عبری زبان هاآرتص اعلام کرد که دولت رژیم صهیونیستی تصمیم به بازنگری در توافقنامه انتقال نفت امارات به اروپا از طریق اراضی اشغالی گرفته است.

این روزنامه نوشت: طبق دستور نفتالی بنت، نخست وزیر و یائیر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل قرار است که نخستین نشست برای بازنگری در توافق با امارات طی هفته‌های آتی برگزار شود.

این رسانه در ادامه گزارش داد که پس از این نشست، نشست وزیران مربوطه برای اعلام موضع دولت در این پرونده برگزار خواهد شد.

در همین حال، کارین الهرار، وزیر انرژی دولت رژیم صهیونیستی گفت: موضع ما در وزارت انرژی آن است که این پروژه هیچ سودی برای اقتصاد اسرائیل نخواهد داشت و لغو چنین توافقی هیچ خسارتی به اسرائیل در زمینه انرژی و اقتصادی وارد نخواهد کرد و دولت جدید نیز همچنان موضع شفاف و روشن خود در قبال این توافق را اعلام نکرده است.

وی افزود: ما حتی نمی‌دانیم در این توافق چه چیزی نوشته شده است. من معتقدم این توافق هیچ منفعتی برای اسرائیل ندارد و ما باید آن را مورد ارزیابی قرار دهیم.

ماه اکتبر، کمپانی خط لوله اروپا- آسیا که پیش از این کمپانی خط لوله ایلات-اشکلون (Eilat Ashkelon Pipeline Company) نامیده می‌شد، تفاهم نامه MED-RED Land Bridge، پیرامون پروژه مشترک رژیم صهیونیستی و امارات را امضا کرد تا نفت و محصولات نفتی را از طریق اراضی اشغالی از ایستگاهی در دریای سرخ به دریای مدیترانه منتقل کند.

این توافقنامه اجازه می‌دهد ۱۲۰ نفتکش حاوی ۳۰ میلیون متر مکعب نفت خام و فرآورده‌های نفتی از طریق بندر «EAPC» در ایلات به ساحل دریای سرخ در جنوب اراضی اشغالی منتقل شود.

انتقال نفت از طریق خط لوله‌های «EAPC» به صورت مشخص از صحرای وادی عربه و النقب در جنوب اراضی اشغالی به ایستگاه «EAPC» در اشکلون در ساحل جنوبی دریای مدیترانه در اراضی اشغالی خواهد رسید و از آنجا نفت توسط نفتکش‌ها به بازارهای اروپای جنوبی منتقل خواهد شد.

منبع: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها