پیام سرلشکر باقری به مناسبت روز صنعت دفاعی:

بازدارندگی مطمئن بومی سیاست راهبردی نیروهای مسلح است

معاون وزیر دفاع و رئیس سازمان صنایع هوایی اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران در حوزه هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) به خوداتکایی و خود کفایی رسیده است و به روسیه به عنوان یک شریک راهبردی نگاه می کنیم.
کد خبر: ۱۳۲۷۹۰۲

به گزارش جام جم آنلاین، امیر افشین خواجه فرد، معاون وزیر دفاع در غرفه جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه بین المللی هوا و فضای روسیه موسوم به ماکس-۲۰۲۱ در گفتگو با ایرنا در مسکو به محصولات ارائه شده از سوی ایران اشاره کرد و گفت: در حوزه پهپادی پیشرفت های خوبی بدست آورده ایم و این پیشرفت مدیون بیش از چهار دهه کار مداوم و تلاش خستگی ناپذیر جوانان ما است.

وی با اشاره به بازدید خود از غرفه های دیگر کشورها در نمایشگاه ماکس که به همراه کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی انجام شد، تصریح کرد: به عنوان یک کارشناس در مقایسه توان پهپادی کشورمان با دیگر کشورها احساس می کنم در وضعیت مناسبی قرار گرفتیم هر چند راضی نیستیم و باید قطعا توسعه این صنعت را ادامه بدهیم.

وی گفت: امروزه در حوزه پهپادی از بدنه تا ساخت زیرسامانه ها، موتور و تا بهره برداری به خوداتکایی و خودکفایی رسیده ایم.

خواجه فرد اظهار داشت: امروزه ما در روی ارتفاع پروازی پهپادها، دقت سنجی، نشست و برخاست اتوماتیک و پرواز در شب کارهای شگفت انگیزی انجام دادیم و به عملکرد عالی رسیده ایم.

وی خاطر نشان کرد که اگر چه امسال تنها دو نمونه پهپاد را در نمایشگاه ماکس روسیه شرکت دادیم اما سبد پهپادی ما در انواع مختلف کامل است و محصولات قابل رقابتی داریم.

به دنبال آینده بهتر برای صنعت هواپیمایی کشور هستیم

خواجه فرد با توجه به نمایشگاه ماکس روسیه که ایران برای سومین سال در آن دارای غرفه شده است، خاطر نشان کرد: غرفه ایران تنها قسمتی از توانمندی های ما را در حوزه هوایی نشان می دهد.

وی افزود: دراین نمایشگاه محصولاتی ارائه کرده ایم که مراحل تولید را دارند طی می کنند و به مرحله آخر تولید رسیده اند و اکنون به عنوان محصولات نهایی سازمان هواپیمایی در اختیار نیروهای بهره بردار قرار گرفته است.

رئیس سازمان صنایع هوایی کشور گفت: امسال تلاش ما روی هواپیماهای تجاری بوده است و با توجه به اینکه دشمنان ما تلاش کردند که با تحریم های طولانی مدت به ناوگان هواپیمایی ما ضرر بزنند اما موفق نشدند و امروز ناوگان تجاری ما از توانمندی دانشمندان خودمان بسیار خوب بهره مند است.

خواجه فرد اظهار داشت: ما در سازمان هوایی با ایجاد مثلثی از دانشگاهها، شرکت های دانش بنیان و خصوصا صنعت دفاعی در حوزه تجاری محصولات خوبی را به نمایش گذاشتیم و به دنبال این هستیم که با گسترش ارتباطات با شرکت های تاثیرگذار در نمایشگاه ماکس آینده بهتری را برای این صنعت در کشور رقم بزنیم.

به روسیه به عنوان شریک راهبردی نگاه می کنیم

معاون وزیر دفاع در باره روابط فنی و نظامی ایران با روسیه گفت: ما به روسیه به عنوان یک شریک راهبردی نکاه می کنیم. همکاری ما در ابعاد مختلف شکل خیلی خوبی گرفته است.

خواجه فرد افزود: ما در صنعت هوایی سابقه همکاری طولانی با روسیه داریم و این همکاری را قطعا گسترش می دهیم. در همین راستا راهکارها و برنامه های خوبی هم در دستور کار داریم.

پانزدهمین نمایشگاه بین المللی هوا و فضای روسیه موسوم به ماکس-۲۰۲۱ با حضور فعال جمهوری اسلامی ایران و ۵۵ کشور در محل مجموعه نمایشگاه هوایی شهر ژوکوفسکی در شرق مسکو آغاز به کار کرده است.

در این نمایشگاه بین المللی که تا ۳ مرداد برپاست، وزارت دفاع ایران و ۳۵ شرکت دانش‌بنیان جمهوری اسلامی ایران حضور دارند و آخرین دستاوردهای علمی و فناوری خود را به نمایش گذاشته اند.

در غرفه وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران تجهیزات و قطعات مهم پیشرفته در صنعت هوا و فضا، انواع پهپاد، انواع بالگرد و موتور هواپیما به نمایش گذاشته شده است.

ایران همواره در نمایشگاه های ماکس روسیه حضور فعال و چشمگیری داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها