رئیس ستاد مبشر غدیر شهرداری یزدخبر داد

اجرای بیش از ۶۰ عنوان برنامه در دهه ولایت در استان یزد

رئیس ستاد مبشرغدیر شهرداری یزد گفت: برنامه های دهه امامت و ولایت با همکاری واحد های پنج گانه سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با اجرای بیش از ۶۰ عنوان برنامه از عید قربان آغاز شده و تا عید مباهله ادامه می یابد .
کد خبر: ۱۳۲۶۹۷۹

به گزارش خبر نگار جام جم آنلاین ازیزد ، عباس ملازینلی در نشست خبری به تشریح برنامه های دهه امامت و ولایت ستاد مبشر غدیر سازمان پرداخت و اظهارداشت : بیش از ۶۰ عنوان برنامه در دهه ولایت در استان یزد برگزار می شود و هدف از اجرای این برنامه ها  ترویج سرور و شادمانی اجتماعی و مذهبی در جامعه است و اکثر برنامه ها در قالب پویش و فراخوان برگزار می شود و مردم می توانند جشن های خانگی خود را در فضای مجازی در قالب این پویش ها به اشتراک بگذارند. 

وی یکی از مهم ترین برنامه های دهه امامت و ولایت را اجرای پویش اطعام غدیر بیان کرد وافزود: از مهم ترین اعمالی که در این ایام سفارش شده، اطعام غدیر است که فقط محدود به نیازمندان نیست و عموم مردم را شامل می شود.

ملازینلی با اشاره به اهمیت موضوع اطعام  در روزعید غدیرگفت : یکی از مواردی که این روز سفارش شده  و سازمان به صورت جدی جهت هماهنگی متولیان اقدام کرده بحث اطعام غدیر است و یزدی ها  در اطعام  محرم سرامد هستند و این امر در عید غدیر کمتر مورد توجه  قرار گرفته که تلاش می کنیم  تا این مبحث در قالب انجام  پویش های  مختلف مورد  توجه قرار بگیرد.  

استقبال اقشار مختلف مردم از این پویش در سال گذشته

 رئیس ستاد مبشر غدیرشهرداری یزد با اشاره به استقبال اقشار مختلف مردم از این پویش در سال گذشته افزود: این پویش با هدف جمع آوری کمک های مردمی برای اطعام نیازمندان در راستای ترویج فرهنگ علوی اجرا می شود و این پویش به‌صورت خودجوش و مردمی بوده و سال گذشته به بهترین نحو در محله های مختلف شهر با مشارکت مردم  و گروه های مختلف از جمله اصناف برگزار شد.

وی ادامه داد: اساس این پویش تکیه بر حدیثی از امام جعفر صادق(ع) است که می‌فرمایند «غذا دادن به یک مؤمن در روز عید غدیر ثواب اطعام یک میلیون پیامبر(ص) و صدیق و یک میلیون شهید و یک میلیون فرد صالح در حرم خداوند را دارد.» از این رو زنده نگه داشتن این سنت حسنه در دستور کار ستاد مبشر غدیر شهرداری یزد قرار دارد.

این مسئول درباره نقش سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی در این پویش گفت: با توجه به فعالیت ستاد مبشر غدیر ذیل سازمان اقدامات فرهنگسازی در قالب تولید مستند های مختلف قبل و حین برگزاری برنامه های غدیر در دستور کار قرار دارد

وی خاطر نشان ساخت: هدف از این مستندسازی ها که با همکاری صدا و سیمای مرکز یزد انجام می شود، فرهنگسازی و افزایش جلب مشارکت های مردمی است و در کنار این اقدامات فضاسازي شهري نیز در دستور کار قرار دارد.

تهیه کلیپ های غدیری به زبان های بین المللی

معاون شهردارتصریح کرد:  با توجه به اینکه یزد تنها شهر شیعه ای است که ثبت جهانی است، کلیپ های غدیری به زبان های بین المللی برای ترویج فرهنگ شیعه و غدیر تهیه شده است و پخش خواهد شد

وی در ادامه به فضا سازی  شهری توسط  این سازمان اشاره کرده و گفت:  برنامه هایی دراین خصوص از آذین بندی اتوبوس های شهری، خیابان ها ، معابر، محلات  و مساجد تدارک دیده شده و برنامه هایی نیزبا رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی با جمعیت محدود در سطح مساجد برگزار خواهد شد.

برگزاری نخستین جشنواره استانی هنرهای تجسمی استان

معاون شهردار همچنین به برگزاری نخستین جشنواره استانی هنرهای تجسمی استان یزد به مناسبت  بزرگداشت سالروز ثبت جهانی یزد به مدت یک ماه در رشته‌های عکاسی، نقاشی، طراحی پوستر و نقاشی خط و غیره اشاره کرد.

 وی با بیان اینکه این برنامه با همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد واداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار می شود، افزود: فراخوان و جذب آثار از ۱۸ تیرماه روز ثبت جهانی یزد تا ۱۸ مرداد ماه میباشد و آثار پذیرفته شده در نمایشگاه آنلاین بصورت مجازی از طریق اینستاگرام در معرض دید بینندگان قرار می گیرند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها