رئیس ستاد مبشر غدیر شهرداری یزدخبر داد

اجرای بیش از ۶۰ عنوان برنامه در دهه ولایت در استان یزد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با اشاره به آغاز طرح مانور سلامت همزمان با سراسر کشور در بقاع متبرکه استان گفت: در راستای اجرای این طرح زائران بقاع متبرکه ویزیت رایگان می شوند.
کد خبر: ۱۳۲۷۶۲۷
به گزارش جام جم آنلاین کردستان، حجت الاسلام محمد کاروند پیش از ظهر امروز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران رسانه ها اظهار داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه با استفاده از ظرفیت و جایگاه بقاع متبرکه و همچنین ظرفیت وقف در حوزه دارو و درمان، در دهه ولایت مانور سلامت را در بقاع متبرکه سطح کشور برگزار  می کند.

وی با بیان اینکه در استان کردستان  پنج بقعه متبرکه میزبان اجرای طرح است، گفت: این طرح در بقعه متبرکه امامزاده پیر محمد (ع) و هاجر خاتون(س) سنندج،آرامگاه پیرغزایی (ره) سقز، امامزادگان هاجر و سارا(س) قروه و بقعه متبرکه امامزادگان عبدالله،اسماعیل و محمد(ع) شهر پیرتاج بیجار برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با اشاره به اینکه طرح از 29 و همزمان با آغاز دهه ولایت شروع شده و تا هفتم مرداد ادامه دارد، افزود: مانور سلامت در راستای اجرای نیات واقفان خیراندیش در حوزه دارو و درمان، ترویج فرهنگ وقف در حوزه سلامت و غربالگری زائران و مجاوران بقاع متبرکه از نظر سلامت جسمانی اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: در قالب این طرح آزمایش های عمومی شامل قندخون و فشار خون از زائران گرفته شده و همچنین در صورت امکان با هماهنگی و تعامل با شبکه بهداشت و درمان تست رایگان کرونا از رائران گرفته خواهد شد.

حجت الاسلام کاروند یادآور شد: اوقاف و امور خیریه کردستان از نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا پای کار مقابله با این ویروس بوده و در بقاع متبرکه استان اقدام به توزیع ماسک، دستکش، محلول ضدعفونی، بسته‌های معیشتی و بهداشتی برای خانواده‌های آسیب‌دیده کرونا کرده است.

وی همچنین با اشاره به ضرورت رعایت توصیه‌های بهداشتی در بقاع متبرکه استان،اظهار داشت: از زمان شیوع ویروس کرونا محوطه بقاع متبرکه استان به صورت روزانه ضدعفونی شده است.

طرح مانور سلامت در دهه ولایت و از 29 تیر تا هفتم مرداد در بقاع متبرکه کردستان اجرا می شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها