آمریکا در اندیشه خارج کردن ۲۰ هزار مترجم افغان از افغانستان

کاخ سفید اعلام کرد که ۲۰ هزار مترجم افغانی را که در جریان اشغال ۲۰ ساله این کشور با نیروهای آمریکایی همکاری کرده بودند، از افغانستان خارج می‌کند؛ مترجمانی که به نظر می رسد اطلاعاتی در اختیار داشته باشند که واشنگتن مایل نیست این اطلاعات جایی درز کند.
کد خبر: ۱۳۲۶۸۷۱

به گزارش جام جم آنلاین، خبرگزاری فرانسه امروز به نقل از جن ساکی دبیر مطبوعاتی کاخ سفید نوشت که حدود ۲۰ هزار مترجم افغانستانی که در جریان حمله آمریکا به افغانستان با این نیروها همکاری کرده و اکنون از تلافی طالبان بیمناکند، درخواست کرده‌اند که به این کشور پناهنده شوند.

وی افزود که آمریکا درخواست‌های خانواده‌های این مترجمان را نیز مد نظر قرار خواهد داد. وی توضیح نداد که چند تن از اعضای خانواده این افراد امکان مهاجرت به آمریکا را دارند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، تخمین زده می‌شود که ۱۰۰ هزار افغانستانی واجد شرایط مهاجرت به آمریکا باشند.

به گفته مقام‌های آمریکایی، عزیمت این افراد از ماه جاری میلادی آغاز خواهد شد و مترجمانی که برای ترک افغانستان آماده می‌شوند، درخواست‌های خود را پیشتر و در چهارچوب برنامه ویزای ویژه مهاجرتی مترجمان عراقی و افغانستانی وزارت امور خارجه تکمیل کرده‌اند.

به گفته ساکی، افرادی که صلاحیت امنیتی آنها تائید شده باشد در یکی از پایگاه‌ های نظامی آمریکا به صورت موقت اسکان داده خواهند شد. متقاضیانی که هنوز مراحل تائید صلاحیت آنها پایان نیافته در بدو امر در یکی از پایگاه‌های نظامی فرامرزی آمریکا یا یک کشور ثالث اسکان داده می‌شوند تا ویزای آنان صادر شود.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها